Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Onze vogelhobby verouderd ?? EENS OF ONEENS !! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-17 - 16:39:12 send message to Max.Weijers

Ik zelf zit op een school speciaal voor dieren en tuinen. Hier zitten zo'n 800 leerlingen op en ik ben de enigste op de hele school die echt geintereseert is samen met een biologie leeraar.

Ps. Dat is het Citaverde colege vroeger hete het AOC


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2009-03-17 - 17:16:32 send message to Leandro

eens : Ik ben zelf lid van LPC en ben nu 14 jaar en ben,denk ik het jongste lid en de mensen daar vinden een leeftijd van 20 jaar al jong dus zoveel jonge kwekers zijn er niet. En ik denk ook dat vele jongeren nog niet eens afweten van parkieten/papegaaien ze denken al rap dat een parkiet een grasparkiet is en een papegaai een grijze roodstaart is meer niet ze kennen niet al die soorten. Maar het kost ook veel die vogels en dan om nog maar te zwijgen over de volières. + niet veel kinderen willen denk ik vogels ze willen denk ik liever een hond of dergelijke.

En oneens , Op de beurs begin ik stillaan meer en meer jongere mensen te zien dus dat is wel een pluspunt.


Mvg.


Mvg.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-03-17 - 17:18:13 send message to rupicola

@ Max. Weijers:

misschien is het handig om eerst even te leren schrijven!

een mooi oefenwoord is bijvoorbeeld: ARROGANTIE.




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-17 - 17:35:17 send message to Karel

TOLERANTIE, ook al zo'n woord dat in de vergetelheid dreigt te geraken.wink ;)


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-03-17 - 17:41:36 send message to lZebravinkjel

Pfff als je wilt gaan letten op schrijfvaardigheden dan kun je het halve forum wel sluiten.
Waar gaat dit over?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-03-17 - 17:42:05 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

@ Karel:

Ben ik met je eens, maar ik vind het toch wel jammer dat de kwaliteit en aardigheid van een van mijn favoriete vogelforums door dit soort typjes zo naar beneden wordt gehaald.

Op enig moment nodigt het ook niet echt meer uit om nog 'mogelijk wel zinvolle' onderwerpen aan te snijden c.q. daarop inhoudelijk te reageren.



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-03-17 - 17:45:48 send message to rupicola

@ Zebravinkje:

Het gaat niet expliciet om schrijffouten, maar om de combinatie daarvan met een bepaalde houding.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-17 - 18:00:17 send message to Max.Weijers

Wat was er nou arrogant aan wat ik geschreven heb?

Ps. Ik ben wel dislecties, maar dan kan ik wel mijn brieven nalezen wat ik dus ook doe.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-03-17 - 18:02:30 send message to chrislaevers

Max,

Met 800 leerlingen op school zitten is ook niet gemakkelijk, denk ik.

Goed dat je je interesseert voor vogels. Maakt niets uit als je denkt dat je de enigste bent op school. Misschien kan je een tip of een suggestie geven aan je biologieleraar om een super beveiligde volière te maken in de school. Misschien is die er al maar als ze er nog niet is...
Vele jongeren van jouw leeftijd hebben niet veel contact met wat ik noem 'de andere wereld' (vogels, dieren, planten...). Daar is altijd tijd en ruimte voor op het geschikte moment.
Ben er zeker van dat sommige schoolgenoten dat zeer 'cool' gaan vinden.

Blijf verder schrijven.

Christine.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-03-17 - 18:18:00 send message to pietparkiet 10

ik snap ook niet wat die jongen verkeerd schrijft maar ls je een hekel aan iemand heb reageer dan niet en voor de rest het wordt niet ouder maar de oudere gaan dood of stoppen met de hobby en je heb nu eenmaal minder aanwas van de jeugd


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2009-03-17 - 18:31:00 send message to Leandro

Ik vind ook de zin : LEER EENS SCHRIJVEN !! een beetje overdreven. Als een volwassenen iemand schrijffouten maakt op een forum is het niet normaal dat een jonger iemand dat iets meer doet en zeker als diegene dislectie heeft.En als jullie toch zeggen dat de hobby is aan het vergrijzen help dan de mensen die er aan beginnen i.p.v. hun af te breken voor een paar woordjes.

Mvg.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2009-03-17 - 18:38:40 send message to Zjurre

Ik ben junior trainer op de enige praktijkschool van Nederland, en geef uitsluitend praktijklessen volièrevogels.
Iedere dag is er wel een leerling die vraagt: wat vindt u nou zo interessant aan vogels? Aan het einde van de les begrijpen de meesten dat gelukkig wel wink ;) 1 op de 70-80 leerlingen heeft ook zelf vogels, dus dat zijn er niet heel veel. Tegenwoordig zijn er vooral veel jeugdigen bezig met koudbloedigen en dan vooral reptielen, valt me op.

Overigens ben ik 24 jaar en echt altijd met vogels bezig, het scheelt misschien wel dat ik er mee op ben gegroeid.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-17 - 19:08:35 send message to Karel

quote
Op enig moment nodigt het ook niet echt meer uit om nog 'mogelijk wel zinvolle' onderwerpen aan te snijden c.q. daarop inhoudelijk te reageren.



Ik herken dat inderdaad duidelijk, maar probeer voor mezelf wel onderscheid te maken tussen enerzijds de "onverbeterlijken" die willens en wetens willen meedoen met blijkbaar als enig doel zich te profileren en anderzijds, zoals in dit geval, de(jonge) mensen die hun weg proberen te vinden en zich een houding proberen te vinden. Soms gaat dat gepaard met een openlijke onhandigheid, die wat bot aan kan doen maar daarmee niets af doet aan het voordeel van de twijfel waar -naar mijn idee- iedere jongere recht op heeft.
Je kunt je aan deze onhandigheid ergeren en het opblazen tot wat onredelijk aandoende proporties, maar we kunnen ons er ook door laten charmeren en ons met een glimlach trachten te verplaatsen in de gedachte van de jongere.
Ik vind dat niet zo moeilijk eigenlijk wink ;)



lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-03-17 - 19:22:45 send message to lZebravinkjel

De problemen voor een jonge student zoals ik zijn:
a. de prijzen (voor een jongere amper te betalen)
b. ver moeten rijden om aan vogels te komen (ouders moeten welwillend zijn om steeds kilometers te willen rijden aangezien ik zelf nog geen rijbewijs heb, óf ik moet met vogels en al met bus en trein).


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-17 - 19:27:08 send message to Max.Weijers

chrislaevers we hebben al 4 volières en wat kooien, maar die vogels zijn een paar weken terug gestolen en nu willen ze weer vogels van mij kopenhappy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 284 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede