Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gemeente, buren en papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-12-01 - 07:51:23 send message to kakatoe

Wim en Carla vanharte gefeliciteerd.

Het is wel zo als er mensen naast je komen wonen zij zich moeten aanpassen zoals de situatie is en niet andersom

Gr Jan


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-12-04 - 19:14:02 send message to ferry1

het gaat echt heel goed met ze. de pop komt vaak in het blok en word daar dan ook gevoerd.
natuurlijk zijn ze te jong maar ik verwacht er zeker wat van in de toekomst.

groeten ferry


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2009-12-09 - 23:10:09 send message to smedinga

Wim en Carla,

het is jullie van harte gegund,

Team Lorre & co
Wijhe


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2009-12-10 - 11:41:23 send message to Strigiformes

Gefeliciteerd met de positieve uitspraak.

In hoeverre is zo'n uitspraak nog bepalend voor
anderen die in de clinch liggen met gemeente en buren in de rest van Nederland?


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2009-12-12 - 16:49:10 send message to WimBos

Ik denk NIET want elke Gemeente heeft zijn eigen regeltjes en bepalingen.
Ik word daar ook niet goed van, maar aan de andere kant, de een woont geheel vrij en een ander woont in een buurt en dan is het toch wel belangrijk wat voor soort papegaaien ga je houden en hoeveel dus daar zullen ze altijd per geval gaan bekijken lijkt mij.


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2010-02-12 - 02:21:08 send message to WimBos

Nog even een up-date, op 11-02 kregen wij bericht van de Gemeente dat er wederom geluidsmetingen zullen worden verricht, want er hebben zich diverse omwonenden gemeld bij de Gemeente welke betrekking hebben over mogelijk geluidsoverlast.

Nu komt er eerst een schreeuwtijdeninventarisatie om inzichtelijk te maken hoe vaak en op welke momenten de papegaaien geluid produceren, uit te voeren door de Gemeente ( lekker onafhankelijk) en voor het uitvoeren van de werkelijke geluidsmetingen is servicebureau De Friese Wouden benaderd.
Dit moet dus weer onnodig gemeenschapsgeld kosten, want er hebben al twee jaar lang geluidscontroles uitgevoerd.
Dus nu hebben zich buren zich rondom hen verzameld om het toch voor elkaar te krijgen dat er teveel lawaai zou zijn, en het mooiste is tussen de nieuwe klagers en ons zit nog een papegaaienboer, aan dezelfde kant van de weg, dus van uit ons bekeken de overkant, en daar wonen ze stijf naast.
De man in kwestie gebeld en gevraagd of hij last had van onze papegaaien, en hij hoorde ze zomers wel eens, en ik maar weet je wel dat je naast een kweker woont, waarop hij zei, die hoor ik nooit, dus ik vroeg of hij aan het geluid kon horen dat het onze papegaaien waren, nou ja zei hij, hij was solidair met onze buren, waarvan getuigen, speaker van telefoon is dan een uitkomst.
De andere klagers zitten nog veel verder weg, terwijl het met de vorige meting om de naaste buren ging.
Ja verzin het maar, en weer laat de Gemeente zich voor het karretje spannen, iets wat mij persoonlijk nu niet zo erg handig lijkt net voor de Gemeenteraadsverkiezingen.
Want dat hier zeker ook lokaal weer veel aan de bel zal worden getrokken en dus ook over zal worden geschreven, moge duidelijk zijn.
Ook nu houden wij jullie weer zeer zeker op de hoogte van het vervolg,
Groet Wim en Carla


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2010-02-12 - 08:15:51 send message to Geert-Best

Fijn die sollidairiteit met de "verkeerde" buren.
Te gek voor woorden dat de gemeente hier weer in trapt.

Sterkte maar weer!

Groetjes uit Best happy :)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-02-12 - 10:26:22 send message to mijnkaketoes.nl

Wim

Stel dan ook even voor een meting doen bij de overbuurman papegaaienhouder. Je zal toch mee maken dat daar het lawaai vandaan komt. Succes en sterkte ermee.

henk


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-02-12 - 11:08:36 send message to Ton Koek

Zomaar een idee:
Zou het niet slim zijn om een paar kilometer te verhuizen en al deze ellende aan je voorbij te laten gaan?
Het kost erg veel energie die je veel leuker kan gebruiken.
Waarmmee ik uiteraard niet wil zeggen dat "ze" gelijk hebben.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-02-12 - 11:51:17 send message to mijnkaketoes.nl

Tja Wim woont daar het langst dus de buren wisten dat ze naast een gaaienhouder kwamen te wonen he. Dus wellicht een optie voor de buren om te gaan verhuizen?

Henk


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-02-12 - 13:58:25 send message to ParkietenPeter

Wie er het langst woont is echt geen presedent.
Dacht wel dat de gemeente slimmer was. Na de uitspraak en staken van verweer in de vorm van beroep, zou ik gedacht hebben dat de gemeente nieuwe klagers verwijzen zou naar een civiele procedure.

Maar ja wie er het slimst.

wink ;) Peter


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-02-12 - 14:26:36 send message to Rik

Ik denk alleen dat de gemeente met het achterliggende dossier erg weinig kans maakt bij de bestuursrechter. Ze moeten oppassen dat ze niet als querulant te boek komen te staan.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-02-12 - 14:49:57 send message to dooren

Hoi Wim,
Ik weet natuurlijk niet welke piekbelasting dBa overdag mag plaatsvinden. Wellicht kun je een combinatie maken met tijdelijk opsluiten van vogels bij bepaalde tijdstippen met makkelijke te bedienen kleppen.

Verder zouden geluidisolerende maatregelen kunnen helpen. Een stenenmuur of wat hoger maken. hiervoor rietschermen of coniferen plaatsen. Binnenhokken geluidisolatie. De grootste herrieschopers binnenhouden. Dit natuurlijk ik overleg met de buren.

Het grootste probleem is dat je nu nog meer tegenstanders hebt gekregen, hierdoor wordt je sociaal geisoleerd. Dit is niet prettig.

Bovendien hebben gemeenten nu helaas voor meer klagers eerder tijd en geld dan dat je maar 2 mensen hebt die tegen je zijn.

Een belangrijke tip, blijf zelf correct en blijf tegenstanders op de lijst positief benaderen. Probeer begrip te kweken en blijf in gesprek. Als je volhard in je standpunten doen andere dit ook. Hierdoor komt een oplossing steeds verder weg te staan. En hoe dan ook een oplossing zal er toch moeten komen
Gert


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2010-02-12 - 18:51:11 send message to WimBos

Het is al eerder vermeld , dacht ik de buren zijn NOOIT bij ons geweest met ook maar 1 klacht, maar hebben gelijk de instanties erachteraan gezet, dud die tijd van praten is over, en wij komen zeker niet in een isolement, er zijn zat mensen hier op de buurt die ons goed gezind zijn en we zoeken, vrienden en bekenden zelf wel uit, en hebben daarvoor zeker de naaste buren niet bij nodig, die zich trouwens hebben terug getrokken.
Ook zijn wij niet zo huiverig voor de geluidsmetingen, alleen is er het onbegrip van het waarom, is het de kift, is het alleen om je dwars te zitten, of is het om je je geld afhandig te maken?
Er blijkt zelfs een over buurman bij te zitten die zelf kweker is, en waar wij jaren geleden samen met zijn begonnen, iemand zonder ruggegraat, maar die denkt als ik met de buurt meedoe loop ik geen risico's met mijn vogels, iets wat een beetje te naief is gedacht lijkt mij.
En iedereen kan wel dingen aan gaan dragen, maar het spel met de geluidsmetingen hebben wij al een keer gehad, en wij zien daar ook geen enkel probleem in.
Het is alleen zo dat de Gemeente zich weer voor een karretje laat spannen, met vermoedelijk dezelfde resultaten en met gemeenschapsgeld wat naar mijn idee veel beter anders gebruikt kan worden.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-02-12 - 19:52:36 send message to dooren

De beste is toch altijd gesprekken aan te gaan met gemeente en omwonende, liefst op neutraal terrein. Hierbij is altijd de kans dat een aantal mensen de standpunten die je naar voren brengt accepteerd. (immers je buurman heeft ze ook in zijn kamp gepraat)

Ook de gemeente moet motiveren waarom de vorige geluidsmetingen "niet in orde" waren, waardoor het verhaaltje nu over moet.

Niet kan worden begrepen dat deze nu nogmaals worden opgestart. Was de vorige meting niet goed.
De situatie is immers niet zodanig veranderd dat opnieuw een geluidsmeting moet worden genomen.

Hier zou je met de wethouder om zijn minst even kunnen bakkeleien. Jouw motivatie is dat je wel eens rust in de tent wilt en dat de advocaatkosten anders maar eens betaald moeten worden door de gemeente. Je wordt immers onnodig op kosten gejaagd.

Een gesprek met wat raadleden kan helpen, het is immers een vreemde zaak dat dit nog niet is opgelost. Begin met de raadleden die hun wethouders in de coalitie hebben zitten.

Een goede onderbouwde brief met de kernzaken erin kan dan tevens aan hen worden afgegeven en toegelicht.

Op het moment dat meerdere raadleden zich bemoeien zal een wethouder zijn ambtenaren wellicht anders aan gaan sturen. (mits je dit goed aanpakt)
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede