Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



rened
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-08-22 - 22:06:54 send message to rened

let wel op dat amazone's ook aardig kunnen schreeuwen als je neit oppast, en tevens zijn het best wel erge slopers, als je niet voldoende dingen aan m geeft waar die aan kan knagen. mijn voorkeur gaat toch uit naar grijse roodstaarten, schreeuwen zelden, als je ze goed opvoedt niet eenkennig, maar ik ben zelf van mening dat geen een papegaai dat is, en hebben een erg lief karakter enkunnen goed praten natuurlijk, en dat is ook welleuk. Verder zag ik een aardige discussie over het karakter en of je hier zelf invloed op hebt, ik ben toch van mening dat dit wel het geval is, neem de bekende dr hooimeijer, het maakt niet uit welke papegaai die bij zich neemt, hij zal binnen 10 of hooguit 20 minuten bevriend zijn met de papegaai, en gehoorzaamd perfect, ook al is het een verwaarloosde papegaai die alles en iedereen kapot bijt, dus dat zegt toch neem ik aan genoeg over dat je wel degelijk kan zorgen hoe een papegaai wordt. en een onderliggend karakter net zoals met mensen hou je natuurlijk wel, de ene papegaai is eigenwijs, de andere wat terughoudend, noem het maar op, maar je kan wel zelf zorgen dat ie lief is voor alles en iedereen.


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-08-23 - 19:06:54 send message to erika

Bedankt voor de tip.
Ik ben er nog niet uit wat voor soort het zal worden. Ik ga me hier zeker nog verder in verdiepen.
Dus meer tips zijn altijd welkom.
Ik heb ook ergens gelezen dat er ook een klein soort ara s zijn die ongeveer de groote hebben van een amazone
klopt dit en kunnen jullie me hier ook wat meer over vertellen

Alvast bedankt


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-23 - 19:33:23 send message to Hawkeye_NL

Je hebt meerdere soorten dwergara's. Het zijn echte ara's met alle plus en minpunten maar dan inderdaad op kleiner schaal. Ik heb zelf de maracana en de severa. De Ara severa is de grootste dwergara met ongeveer 48 tot 52 cm en de ara nobilus is de kleinste met een totaal lengte van ongeveer 30 cm.

Als je meer wilt weten mail me maar.

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-08-23 - 22:06:50 send message to Jacqueline

happy :)

Ara Maracana.

40 tot 43 centimeter groot.
Rood voorhoofd,rode onderbuik, kobalt blauwe vleugelpennen, verdere kleuren van satijngroen tot donkergroen.

Sterk karakter, zeer intelligent, vriendelijk,en houd van mensen.

Doen voor geen enkele papegaai of ara onder qua praten, zingen, imiteren.

Is een geboren stuntvlieger, die je door het gehele huis van onder naar boven volgt.

Is veruit te preferen als huiskamer ara, dit mede door zijn afmeting en geluidsvolume.

De Ara maracana, een klein pakketje met heel veel inhoud.

Ja inderdaad we zijn heel positief over deze arasoort, en met ons vele die zijn leuke en vriendelijke karakter hebben leren kennen.

Foto's of andere vragen, via email.

Hobbykwekerij Maracana
Peter&Jacqueline.

wink ;)


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-03 - 15:45:23 send message to erika

He bedankt voor de reacties
Maar zijn er nog meer mensen die mij wat kunnen vertellen over de dwergara
Misschien ook wat goede en minder goede ervaringen

Alvast bedankt
Groetjes erika


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-10 - 08:20:11 send message to erika

En ik heb nog een vraagje

Ik las op een site dat je een papegaai ook op een standaard of klimboon kan houden zonder er een kooi bij te hebben.
Zo lijkt het mij makkelijk om een grote vogel zoals een ara te houden thuis.
Maar hoe leer je een vogel dat hij daar moet blijven als je weg bent of als je dat vraagt. Je weet toch nooit wat hij doet als je weg bent.
Is het verstandig om de vogel dan te wieken
En kun je zo makkelijker een papegaai houden in een kleine woonkamer.

Ik hoop dat jullie mij hiernog andwoord op kunnen gevenhappy :)
Alvast heel erg bedanktlaugh :D
Groetjes erika


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-10 - 09:29:30 send message to Hawkeye_NL

quote
Ik las op een site dat je een papegaai ook op een standaard of klimboon kan houden zonder er een kooi bij te hebben.
Papegaaien zijn heel goed op een standaard of leefboom te houden. Hierdoor geef je de vogel een enorm stuk meer vrijheid. ( al was het maar gevoelsmatig )


quote
Zo lijkt het mij makkelijk om een grote vogel zoals een ara te houden thuis.
Juist bij een ara is het een mooie en goede oplossing. Door de vrije bewegingsruimte worden de veren niet zo beschadigd.

quote
Maar hoe leer je een vogel dat hij daar moet blijven als je weg bent of als je dat vraagt.


Niet! papegaaien zijn zeer plaatsgebonden. Als ze het naar hun zin hebben zullen ze niet snel hun standaard of boom verlaten. Maar vergeet nooit dat je te maken hebt met een dier. Al zou het je kunnen antwoorden dan nog doen ze waar ze zin in hebben.

quote
Je weet toch nooit wat hij doet als je weg bent.
Is het verstandig om de vogel dan te wieken
Het wieken zal in eerste instantie een gevoel van veiligheid geven maar is niet hiervoor bedoeld. Doordat papegaaien perfecte klimmers zijn kunnen ze nog altijd overklimmen naar andere meubelstukken. Als een papegaai iets wil hebben dan gaat deze er ook voor.

Er zijn tegenwoordig een aantal hele mooie en grote kooien te koop voor een betaalbare prijs. Je kunt ook kooien kopen met een playtop. ( kooi met standaard of boom erbovenop ) Het best is het volgens mij om een dergelijke kooi te hebben omdat je de vogel hierop zo vrij kunt laten als op een gewone boom of standaard maar als je even weg moet dan kun je hem toch even beschermen door de vogel in de kooi te zetten. Ook voor grote vogels als de ara's is dit een perfecte oplossing.

quote
En kun je zo makkelijker een papegaai houden in een kleine woonkamer.
Hoe kleiner de ruimte hoe groter het probleem!
Wat is klein?

Respect,
Erwin


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-10 - 16:48:28 send message to erika

Hey
Bedankt voor je andwoord! Hier heb ik veel aan. Volgens mij weet jij er echt supper veel van. Ik heb alleen ervaring met een tamme parkiet en een tamme duif die ik bijde met de hand heb opgevoed!

Ik weet trouwens nog niet hoegroot de kamer is omdat ik nu nog bij mijn ouders woon, maar ik wil graag samenwonen.
Ik weet nog niet wanneer ik dat ga doen maar het leek me verstandig om eerst een heleboel informatie te zoeken over verschillende papegaaien en huisvesting.

Maar het lijkt jou dus het verstandigst om een kooi met zon speelboom erop zeg maar. Dit leek mij ook een goede middenweg. Maar hoe groot moet zon kooi wel niet zijn voor zon grote ara.

Weet je misschien ook wat speciaalwinkels bij mij in de beurt die ik een keer kan opzoeken.
Ik woon in kampen vlak bij zwolle.
Die mensen kunnen mij vast ook veel informatie geven.
Ik vraag hier namelijk wel een heleboel, en ik wil niet lastig worden. Ik zit namelijk vol vragen over de verschillende soorten papegaaien,maar dat zou ik dan in zon winkel denk ik wel kunnen vragen.

Maar ik ben jullie wel allemaal heel erg dankbaar voor al jullie andwoorden.

Groetjes erika


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-10 - 18:27:23 send message to Hawkeye_NL

ga eens kijken bij www.birdpages.nl bert smedinga verkoopt dit soort kooien. Je kan er altijd eerst eens gaan kijken. Hij zit in Wijhe net achter Zwolle.

erwin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-09-11 - 00:08:43 send message to tonnl

Erika,
quote
Ik vraag hier namelijk wel een heleboel, en ik wil niet lastig worden. Ik zit namelijk vol vragen over de verschillende soorten papegaaien,maar dat zou ik dan in zon winkel denk ik wel kunnen vragen.

Dit forum is juist bedoeld voor al deze vragen, dat is voor jou leerzaam maar zeker ook voor een hoop meelezende vogelliefhebbers.
Bovendien kun je hier verschillende meningen horen, altijd nuttig.
Lastig? Niet dus! happy :)

Groeten, Ton.


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-19 - 11:56:20 send message to erika

Ik ben gisteren op een beurs in de ijsselhallen geweest.
Tjongejonge wat een vogels. Maar ik ben er nu wel achter dat ik de ara toch echt de mooiste vogel vind!!!
Maar zo'n grote vogel in huis is denk ik te veel daarom denk ik nu echt aan een dwerg ara.
Maar zijn deze dieren goed in huis te houden?
en krijsen ze veel? wand dat is toch wel mijn grootste zorg. Ik moet namelijk overdag naar school en daarom heb ik alleen na school tijd voor hem. dat is toch nog wel aardig veel tijd. maar is dat genoeg. hoe doen jullie dat?

Na de vogelmarkt ben ik ook nog in pets place zwolle geweest. Daar hebben ze 2 van die geweldige vogels gewoon los in de winkel. Ze zitten daar rustig in een boom. Kun je dat thuis net zo doen? natuurlijk wel een kooi erbij. maar zo op zo'n boom is veel mooier dan in een kooitje.
Maar goed echt een prachtige vogel

Groetjes erika


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-19 - 13:08:29 send message to Hawkeye_NL

De dwergara's zijn meestal niet zo luid als de gewone ara's. Natuurlijk hoor je ze soms overdag maar dit is al heel goed in te dammen door ze genoeg afleiding te geven in de vorm van speelgoed. Het zijn uitstekende huiskamer vogels. Wat betreft het aandacht geven: doe dit vanaf het begin af aan zoveel als waarvan jij weet dat je de eerste jaren kan garanderen dat je die tijd voor hem of haar beschrikbaar kan houden. De beste opgevoede vogels weten heel goed vanaf wanneer ze aandacht krijgen tot wanneer. Ze zullen zichzelf dan ook makkelijk aanleren om in de overige tijd een zelfvermaak te zoeken.

Als je wat vragen hebt mag je mij altijd bellen. Je kan ook wel een keer bij mij langskomen als je wilt. ZOals je weet heb ik zelf ook dwergara's.

Erwin.


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-20 - 19:14:46 send message to erika

ik blijf aan het vragen khoop dat je het niet erg vind.
MAar goed mijn vriend was dus ook mee naar die beurs en nou is hij helemaal gek van die geel met blauwe ara. Ik heb geloof ik geen keus I"k vidn dit zelf trouwens ook de mooiste hoorlaugh :D
Maar goed vinden de buren dit ook leuk? Ik heb namelijk gehoord dat ze veel schreeuwen maar ja wat is veel en valt het af te leren.
Ik sprak net iemand op de chat en die zei dat ik er dan beter 2 kan nemen, maar ze zijn nogal prijzig en helpt dit wel echt.??
Ik wou ze dan het liefst in een klimboom zetten dat vind ik het mooist, maar dat had ik geloof ik allemaal al gevraagd (of dat kan als je weg bent enzo)
En als je er 2 hebt kun je ze dan wel tam maken?
Of zijn ze dan meer met zijn 2 dan met ons zeg maar.

Hmm dit waren geloof ik al mijn vragen weer
Als ik vervelend word moeten jullie het zeggen

Alvast bedankt hehappy :)
Groetjes erika


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-20 - 19:21:00 send message to Hawkeye_NL

2 ara's is 2 x zoveel lol en 2 x zoveel geluid.
ara's zijn heel goed te houden maar je moet gewoon duidelijke afspraken maken met de buren. je kan er zelf alles aan doen om te garanderen dat de buren je vogel(s) niet hoeven te horen na bijvoorbeeld 20:30 uur of voor 08:30 uur. Zet de vogels in een donkere ruimte en ze gaan slapen!

Schreeuwen is een natuurgeluid wat redelijk ingebonden kan worden door de vogel veel afleiding te bieden. Daarnaast is het een kwestie van opvoeding!

Erwin


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-20 - 19:27:26 send message to erika

ok dus 2 is niet beter als 1
Maar is het niet zo dat als je er 2 hebt dat ze dan elkaar meer bezighouden? en minder schreeuwen om aandacht? En hoeveel schreeuwd een ara eigenlijk. Ik had ook ergens gelezen dat dwergara's minder schreeuwen
En als je er 2 hebt kun je ze dan nog wel tam krijgen?

Groetjes erika




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 118 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede