Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-20 - 19:58:45 send message to Jacqueline

happy :)

2 grote ara's zullen eerder veel meer geluid maken dan een alleen.
Een ara alleen gehouden zal minder schreeuwen, maar vraagt wel meer aandacht, wat begrijpelijk is.
Hoeveel ze schreeuwen laat zich niet in tijd uitdrukken.
Maar je mag ervan uit gaan s'morgens een kwartiertje en sávonds een kwartiertje, let wel dat is geen wet he, wij hebben er een binnen en die hoor je maar een minuut of vijf op de hele dag.
Maar buiten hebben we er ook en die laten zich horen wanneer het tijd is voor de voeding, of als ik thuis kom en ze horen de handrem van de bus psssssssssst nou dan is het even op hun manier halloooooooooooooooooo.
Of wanneer ze de reiger of kraaien willen verjagen, kunnen ze een aardig keeltje opzetten.
Maar woon je in een rijtjes huis dan raad ik zomaar geen grote ara aan, want de ellende van boze buren heeft al menig ara op verkoop site's doen belanden, en dat is best zielig voor baasjes en ara.

Verder, kan ik alleen maar advies geven over de ara maracana, en dat heb ik ook al gedaan op deze topic, dus ga ik niet in herhaling vallen.

wink ;)

Peter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-20 - 20:26:16 send message to Jacqueline

happy :)

Welke soort papegaai is bijvoorbeeld aan te raden?
Het leukste is natuurlijk dat ze goed tam kunnen worden en ook nog een beetje kunnen praten
En kun je er beter 2 kopen zodat ie nooit alleen is? ik werk namelijk overdag.


Als bovenstaande nog steeds van toepassing is.
Dan komt naar mijn mening alleen nog maar een papegaai in aanmerking,niet dat het optimaal is de hele dag alleen, maar een ara de hele dag alleen zal zeker geluids problemen geven.
Laat staan twee, die gaan zelf voor vertier zorgen en daar is de hardste rockband een zacht gekookt eitje bij.

Vind het wel goed dat je het een en ander op een rijtje zet voordat je een geverderde vriend voor het leven erbij neemt.

wink ;)
Peter.



erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-20 - 20:29:54 send message to erika

Hey peter bedankt voor je reactie
Ik zat zelf ook al aan een kleinere soort ara te denken laugh :D
en een maracana is inderdaad een mooie.
Zoals je het trouwens zegt over dat schreeuwen valt het wel mee, maar de maracana schreeuwd die minder?
En kunnen die ook in een klimboom los in huis. Ik wil ze namelijk niet te vaak in een kooi stoppen.

Alvast bedankt he

Groetjes erika


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-20 - 21:32:12 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Het is zoals Hawkey al heeft aangegeven, alles staat of valt met opvoeding, dat voorop gesteld en geld voor alle papegaaien en ara's.

Ben er zeker een voorstander van dat een papegaai/ara vrijheid van leefruimte heeft, maar wel onder toezicht, een leefboom prachtig, maar alleen als er iemand in de buurt is en zeker niet alleen laten.

Je zal de eerste niet zijn die thuis komt en een gebraden papegaai/ara aantreft omdat deze een kabeltje van een schemerlamp heeft door geknaagt of iets dergelijks.
Het zijn net kinderen of erger, alles trekt hun aandacht en moet uit geprobeerd worden.

Ik weet nog mijn zus kocht een Molukken kaketoe Boy is zijn naam, maar de eigenaar had er niet bij verteld dat hij kooien kon open maken, nou hun kwamen op visite en Boy was thuis in zijn kooi.
Toen ze thuis kwamen konden ze aan het opruimen.
Wat er zoal stuk was, computer,toetsenbord echt vakkundig gesloopt, telefoonfax toestel ook gesloopt, en nog wat plinten die volgens Boy niet echt daar hoorde.
De nodige bloempotten en raambank decoratie's vakkundig gesloopt.
Nee nee, hij is er nog hoor alleen er hangt een slot op zijn kooi als ze weg gaan.
Ik bedoel maar, ze hebben gewoon geluk gehad, want er zaten kabels in het stop contact en daar was hij gelukkig niet aan geweest.
Je kunt ze gewoon voor hun eigen veiligheid niet los alleen achter laten.

Een verwende papegaai/ara zal voor aandacht zeker schreeuwen, en positieve of negatieve aandacht, het zijn beide aandacht, snap je.
En het meeste schreeuwen komt voort uit het vragen van aandacht of je moet een neurootje hebben.
Maar geef je vanaf het begin die tijd en aandacht wat je altijd kan geven dan blijf je heel veel ergenis voor.
Het word dan alsware een tijdklokje voor de vogel in kwestie, zo van O mijn baasje komt thuis en ze gaan eerst eten en dan is er tijd voor mij, dan moet die tijd er ook zijn.!!!!
Dat je hem gelijk op de leefboom zet, als je thuis komt en even met hem kroelt prachtig natuurlijk, maar het spelen en ravotten met elkaar daar is na het eten tijd voor.
Althans zo doe ik het hoor, en het werkt perfect, haha hij gaat eerst ook eten om exstra kracht op te doen, voor de grote stoeipartij die zeker komen gaat, en dat weet hij precies.
Maar schreeuwen of dwingen op een andere manier doet hij niet, maar dat is een stukje opvoeding.
Nee is nee.!!!!!

Oja de Maracana of dat schreeuwers zijn, daar heb ik geen ervaring mee, en ook niet diegene die er een hebben.
Ja ja zul je denken zou ik ook zeggen als ik ze zou kweken, heb hele leuke referentie's hoor dus kan het nog bewijzen ook.

Benjamin heeft er twee, die legt een handdoek op bed en de twee rakkers vliegen naar boven en gaan op hun rug slapen op de handdoek, na een poosje gaat benjamin naar boven en pakt de punten bij elkaar en ze blijven gewoon liggen, en draagt ze zo naar beneden.

Emmy heeft Cismo, die speelt vertoppertje met haar, alleen hij verraad zich altijd, want dan roept Emmy, waar is Cismo, en die roept dan kiekeboe.
Zij kon en kan niet begrijpen dat een maracana zoveel genegenheid kan geven, hij roept dan ook altijd mama, mama als hij Emmy kwijt is, voor zijn begrip dan, Emmy is dan net even naar boven of iets buiten zijn zicht aan het doen, maar geen geschreeuw.

Lies, heeft Osho, nou dat is echt een paar apart, die heeft hem geleerd om zijn behoefte te doen op de w.c, kun je begrijpen wat hij allemaal nog meer kan.
Maar geen geschreeuw.

Ja de Maracana, een klein pakketje met heeeeeeeeel veel inhoud voor diegene die het uit kan pakken.

Helemaal eerlijk is het niet, ben nu eenmaal bevooroordeelt, dus laat andere maar eens hun visie geven.

ARA MARACANA THE BEST THERE IS FOR HOUSE PET.laugh :D

Hahahahahaha, we kweken ook met andere hoor en daar ben ik net zo bevlogen van, dus of ik je kan helpen aan de goede keuze.??????????

wink ;)

Peter.






johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-09-21 - 08:31:05 send message to johanblok

Mijn ervaring is dat ara maracan's niet zo luidruchtig zijn. Qua gedrag zijn het fantastische en ideale vogels. Ook natuurbroed vogels komen gemakkelijk naar je toe, zonder dat ik ooit enige moeite heb gedaan om ze tam te maken, komen ze, in hun grote voliere (22vierkante meter) naar me toe om vruchten zoals bramen te halen, of met mijn schepje te spelen als ik de voliere ga schoon maken.
Ik denk wel dat ze te nieuwsgierig zijn om veel op een standaard te blijven zitten. Daarvoor vliegen ze ook veel te graag. Het zijn heel actieve vogels die bij mij altijd in hun nesthok slapen. Ze kunnen het ene moment flink tegenelkaar te keer gaan en ruzie maken en kwebbelen, en het volgende moment zitten ze elkaar te voeren of elkaars nekveren te poetsen.
Ook begroeten ze me als ik de tuin in ga. Het zijn vogels die uitzichzelf absoluut niet schuw zijn, iets wat niet voor veel soorten geldt.


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-21 - 19:35:13 send message to erika

geweldig al die verhalen
DAT WIL IK OOK.
Maar als ik het goed begrijp kan het goed als je gewoon werkt en hem altijd op het zelfde punt bijvoorbeeld na het eten aadacht te geven.
Zal wel moeilijk voor me worden :P als ik eerder thuis ben.

Maar ik weet nu al een heleboel. behalve wat ze kosten want daar vind ik niet zoveel over laugh :D
of mag dat hier niet gezegd worden??

Ik heb trouwens in een boek nog een soort kleine ara gevonden. een geelnek ara weet iemand hier misschien ook wat over te vertellen??

Groetjes erika


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-21 - 20:08:22 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Erica,
De gemiddelde prijs van een ara maracana zit rond de 550 € per vogel. Voor een ara severa kan je gemiddeld hetzelfde verwachten.

De ara auricollis ( geelnekara ) is goed te vergelijken met de ander al genoemde soorten. Het gedrag komt redelijk overeen. De geelnekara is alleen weer net iets kleiner dan de maracana en severa. De prijs van een geelnek ara ligt iets hoger met gemiddeld een 600€

Natuurlijk zijn de genoemde prijzen gemiddelde prijzen en niet vast staande cijfers. Soms kun je een vogel goedkoper vinden maar vaak ook duurder.

PS! De genoemde soorten staan overigens allemaal vermeld op mijn site met afbeelding! Je kunt ze inden onder de knop "de vogels" - "ara & primolius"
www.macawclubholland.nl
Erwin


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-21 - 20:48:22 send message to erika

Owjah ik heb net het stukje even gelezen over de geelnekara.
Ik vind het een beetje lastig al die andere namen. Daarom had ik hem vast nog niet gevonden.

En de prijs valt me eigenlijk mee.
Maar goed he bedankt allemaal voor het beandwoorden van al mijn vragen
Ik weet er nu geen een meer. maar dat komt misschien nog wel. maar ik denk dat het beter is om op een eigen huisje te wachten en dan verder te denken.
Trouwens weten jullie misschien ook waar ik al die verschillende vogels kan bekijken? (het liefst een beetje in de buurt (zwolle)

He maar heel erg bedankt

Groetjes erika


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-09-21 - 21:14:19 send message to Gert Jan

is niet echt in de buurt maar ga eens naar het NOP (Veldhoven). Hier zijn eigenlijk alle soorten wel te vinden.
Als je hier rondloopt wordt je gedwongen nog eens goed bij jezelf na te denken of je inderdaad echt een papegaai wilt! En als je dat dan dus inderdaad wilt dan is het een perfecte lokatie om zeer veel soorten vlakbij elkaar goed te bekijken.
www.papegaai.org/nlindex.htm
groeten Gert Jan


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-22 - 18:07:06 send message to erika

Bedankt voor je reactie!!
Ik was al van plan om hier een kijkje te nemen.
Waarscheinlijk ga ik a.s. maandag
Ik ben benieuwd

Groetjes erika


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-10-13 - 21:04:56 send message to erika

Dag mensen,

Ik heb nog een vraagje.
Ik kan hoogst waarschijnlijk over een tijdje een kleine binnenvoliere maken in ons schuurtje.
Hij kan dan 70cm lang, 1,5m breed en 2,4m hoog worden. Is dit genoeg voor een grote ara?
Of kan ik daar beter een kleinere soort indoen?
En kan ik daar ook nog andere vogeltjes bij indoen? of word dat een slachtpartij?

Alvast heel erg bedankt
Groetjes erika



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede