Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Oranjekuifkaketoe gekregen, maar een plukker ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-05 - 22:24:40 send message to jaap van de pol

Ik ga morgen even op zoek, het is de moeite waard om er een mooie vogel van te maken.

Het leukste is:
De vorige eigenaar en zijn gezin werden gebeten bij het leven! De gaten in hun handen. Ik kan er alles mee doen, pakken, aaien, etc. Fantastisch!


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-05 - 22:25:30 send message to jaap van de pol

Dankjewel Egon!


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-01-05 - 22:41:31 send message to Antonia

Ik heb ruim een jaar een kaketoe in huis gehad die net zo kaal was als deze. Heb hem ook een poos een kraag omgedaan, maar toen begon hij aan zijn staart want daar kon hij nog net bij.
Verder met slapen was het alleen de eerste paar nachten even een stress, daarna ging het wel. Eten was ook geen probleem.
Maar een oplossing was het niet hoor. Misschien dat een maatje zoals nu je grijsje hem wat afleiding geeft.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-05 - 22:48:39 send message to jaap van de pol

Hoi Antonia,

Tja, het blijft gissen. Deze laat het nu alleen bij de buik. Ik ga het gewoon proberen met kraag. Wat ik denk is dat het ooit begonnen is en door 'jeuk' en soortgelijke dingen blijvend is geworden. Ik hoop dat als alles er weer door is het dan over is, maar het is altijd afwachten natuurlijk.

Groeten,

Jaap


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-06 - 11:19:20 send message to jaap van de pol

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De kap zit eromheen. We gaan het gewoon proberen. Eten doet hij nog niet veel. Het is allemaal even wennen voor hem. Wel heeft hij nu groente fruit ter beschikking wat hij jaren gemist heeft in zijn voeding, jammer genoeg.






oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-01-06 - 13:15:05 send message to oli4

En??
Hoe gedraagt hij zich t.o.v. de kraag??
Zal hij wel niet zo fijn vinden zekersad :(

Even uit intresse...
ga je er een tamme pop bijzoeken, of een natuurbroed! Denk dat het niet makkelijk zal zijn om zo'n vogel te koppelen...
dus ben eens benieuwd hoe je dat gaat aanpakken.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2011-01-06 - 13:25:43 send message to rajar

Heb je hem al laten testen op pbfd pdd en de rest.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-01-06 - 13:30:25 send message to Rik

Hoi Jaap,

Dat voer ziet er goed uit! Daar zou je bijna zelf honger van krijgen.

Nette kraag! Heb je die er zelf om gezet of heb je hem meegenomen naar de dierenarts? Ik zat zelf met mijn gedachten bij zo'n lampenkap maar dit ziet er een stuk beter uit.


Willie W
Website Member
Posts :7

Website Member
2011-01-06 - 14:32:12 send message to Willie W

Hee Jaap ik zie dat de kraag er al om zi. Groetjes Wil


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-06 - 15:29:05 send message to jaap van de pol

Hallo mensen,

@Rajar, De vogel is niet getest op PBFD, maar ik ga er vanuit dat dat hier niet het geval is na 13 jaar alleen in een huiskamer gezeten te hebben.

@Olivier, ja, hij vind het vreemd. In het begin was hij er wild en probeerde hij de kraag af te werpen. Inmiddels is hij gekalmeerd en probeert hij overal aan te knagen. Zijn veren kan hij immers niet meer bij.

@Rik, Ik heb de kraag er zelf omheen gezet. Het kost een paar fikse pijnlijke beten, maar al met al denk ik dat hij er met 50 seconden omheen zat. Naar de dierenarts leek me erg stressvol.

@Wil, Ja, hij zit er al om. Eten doet hij nog niet echt veel, maar dat zal groeien denk ik. Hij moet wennen.

De buik heb ik gespoten met water met aloe vera. Dat verzacht de stoppels en de huid bij het doorkomen van nieuwe pennen.

Groeten


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2011-01-06 - 17:16:15 send message to Patrick

Hallo Jaap,
Ik vind het goed dat je de vogel er weer bovenop wilt krijgen maar ik weet niet of je meer vogels en/of bestand hebt en vind de reactie na Rajar niet echt handig en dit lijkt mij ook de eerste actie om te ondernemen.

@Rajar, De vogel is niet getest op PBFD, maar ik ga er vanuit dat dat hier niet het geval is na 13 jaar alleen in een huiskamer gezeten te hebben.

Maar goed dit is mijn mening,succes in ieder geval.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-01-06 - 17:18:59 send message to jp57

he net de zelfde kraag als ik gebruikt heb voor mijn grijze pop.
ze had wel na een tijdje de schroeven gevonden, als de schroeven aan de voorkant komen kunnen ze er aan met hun bek.
Daarom heb ik er toen tape voor aan de vingers te doen rondgedaan.
Ze kunnen anders het klein stukje plastiek aan de voorkant van de schroef stukbijten en valt de kraag een stuk open.
Alvast veel succes, de voeding ziet eralvast prima uit
gr, johan


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2011-01-06 - 17:29:22 send message to goudparkiet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
@Rajar, De vogel is niet getest op PBFD, maar ik ga er vanuit dat dat hier niet het geval is na 13 jaar alleen in een huiskamer gezeten te hebben.
');

13 jaar in een huiskamer is geen garantie dat de vogel geen pbfd heeft of pdd.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-06 - 18:22:41 send message to jaap van de pol

Dat is dan een risico, dat neem ik op me. Ik bedoel met dat aantal jaren in de huiskamer te zeggen dat hij nooit met andere vogels in contact is geweest.

De oorzaak ligt elders. Die kennissen hebben hem er nooit uitgehaald, nooit een speeltje opgehangen, etc. omdat ze er bang voor waren, kortom: verwaarloosd.

Groeten,

Jaap


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-06 - 18:26:36 send message to jaap van de pol

Oja, vergeten te zeggen: Ik stak gelijk de hand in de kooi en pakte hem eruit. Die mensen keken alsof ze water zagen branden. Vanaf toen wil hij alleen maar kroelen en aandacht, vandaar dat ik 'verwaarloosd' zeg. Er is nooit naar gekeken behalve een keer z'n naam te roepen. Daar zijn het geen vogels voor.

Groeten




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 85 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede