Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Oranjekuifkaketoe gekregen, maar een plukker ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2011-01-06 - 18:46:17 send message to goudparkiet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Dat is dan een risico, dat neem ik op me. Ik bedoel met dat aantal jaren in de huiskamer te zeggen dat hij nooit met andere vogels in contact is geweest.



Groeten,

Jaap



Lullig dat deze vogel nooit ouders heeft gehad.0'wink ;)');


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-01-06 - 19:05:54 send message to Rik

Hoi Jaap,

Misschien maar gewoon een keer laten testen. Je kunt een veer op sturen naar Tauros Diagnostiek. Daar onderzoeken ze de veer voor €43,00 op geslacht, polyomavirus (APV) en circovirus (PBFD).

Persoonlijk zou ik dat direct doen of over een paar weken. Dan weet je gelijk alles.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-06 - 19:41:39 send message to jaap van de pol

Bedankt voor de reactie Rik. Dit is een goede tip en de minst stressvolle manier voor de vogel. Nogmaals bedankt voor de tip!

Groetjes


anges
Website Member
Posts :27

Website Member
2011-01-06 - 20:18:03 send message to anges

@de verschillende personen die denken om te testen op PBFD en polyoma, zou het hier toch niet gaan om een geval van plukken want zouden er bij zo een vogel van 13 jaar oud geen andere symptomen moeten zijn mij lijken alleen de pluimen aangetast waar de kaketoe zelf bij kan.

@ jaap was die kaketoe bij die andere mensen bij het aanschaffen al geplukt of nog volledig?



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-01-06 - 21:50:17 send message to mijnkaketoes.nl

Dat is dan een risico, dat neem ik op me. Ik bedoel met dat aantal jaren in de huiskamer te zeggen dat hij nooit met andere vogels in contact is geweest.



Groeten,

Jaap



Jaap je hebt zelf toch meer vogels zoals ara en grijze roodstaarten dus contact via jouw (kleren, handen) altijd


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-07 - 00:04:32 send message to jaap van de pol

Voor de duidelijkheid. De vogel heeft bij de eerste eigenaar niet geplukt. Bij de tweede eigenaar (4 jaar terug) is het begonnen. Daarom sluit ik PBFD volledig uit!

Wat bovenstaande zegt: alleen de veren waar hij bij kan plukt hij bij wijze van (op de rugveren na). Bij PBFD zijn over het algemeen alle veren een mikpunt. Plukken opde borst is echt iets voor plukkers, bij PDFB komen alle veren, dus ook slagpennen, aan bod.

Groeten,

Jaap


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2011-01-07 - 09:39:23 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

plukken is een echt oranjekuifkwaaltje.

uit ervaring weet ik dat de kans op stoppen met plukken bijna nihil is.

groeten rene


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-07 - 09:48:03 send message to jaap van de pol

Hallo René,

Ja, het is een verschrikking. Ik heb het beste met het beestje voor en verafschuw de manier waarop mensen deze vogels in huis houden. Want mede daardoor komen beesten op deze wijze terecht.

Groeten


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-01-07 - 12:45:20 send message to henkdelaat

@ jaap
Voor de duidelijkheid.
De vogel heeft bij de eerste eigenaar niet geplukt. Bij de tweede eigenaar (4 jaar terug) is het begonnen.
Daarom sluit ik PBFD volledig uit!
***********************************

De eerste 5á6 jaar kan je aan een papegaai zien dat hij P.B.F.D. heeft doordat zijn veren over het hele lichaam uitvallen.
Na deze tijd kan hij ECHT wel DRAGER van deze ziekte zijn,en daar schuilt nu juist het gevaar.

gr henk.



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-01-07 - 15:36:58 send message to Antonia

Mocht je hem toch laten testen kan je dat beter doen dmv bloed ipv alleen een veer.

Ik hoop dat hij het plukken op den duur zal laten. Mijn Japie zit inmiddels al een half jaartje in een opvang en met soortgenootjes in een voliere, hij heeft al een stropdasje en een broekje vwb de veren happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-01-07 - 16:57:17 send message to Rik

Die van Jaap heeft tenminste een paar lekkere witte sportsokken aan. happy :)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-01-07 - 20:43:34 send message to Antonia

Die krijgt geen koude voetjes razz :p


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-07 - 20:43:38 send message to jaap van de pol

Inderdaad.

Vandaag heb ik de kap er toch maar even afgehaald. Hij was erg ongelukkig met dat ding eromheen en eet weinig.

Hetwich van der Horst gaf aan dat dat veel voorkomt bij een kap plaatsen. De vogel valt dan in hongerstaking. Pas na enkele dagen kan ik hem het beste weer plaatsen en dan moet het beter gaan met eten.

Groeten,

Jaap


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-01-07 - 22:10:42 send message to Ton Koek

Ik weet niet of je deze tip al kent:
De vogel zeer vaak met lauw water met daarin aloë vera besproeien, verzacht de jeuk en de irritatie vaak.
Wie weet helpt het iets.
Succes met de vogel.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-07 - 22:52:04 send message to jaap van de pol

Hallo Ton,

Dat heb ik inderdaad al gedaan, maar bedankt voor de tip. Ik vul een plantenspuit met lauw water en daar meng ik vloeibare Aloe Vera doorheen. Ik hoop dat het iets effect heeft.

Groeten




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede