Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Leuk of anders ... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-09-04 - 22:46:39

happy :)Erwin,

Ik wil je feliciteren met de bruiloft en het verse paar veel succes en plezier wensen na alle ellende. Daar gaat het toch om.

happy :)Jaqueline,
Heb je niet toevallig een foto van de Harlekijn? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Het gaat er in de vogelwereld toch om dat we een goed gevoel hebben bij wat we doen, en dit moet zeker met respect gepaard gaan. Mijn respect verdien je.

Succes Erwin.wink ;)

Peter


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-09-04 - 22:50:51

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

graag nog even voor de duidelijkheid:
niemand beticht Erwin ervan de eventuele bastaardvogels als raszuiver te verkopen!
Ik heb getracht aan te geven dat papegaaien nogal hoge leeftijden bereiken, en dat als wij met elkaar achter de geraniums zitten in het bejaardentehuiswink ;), dergelijke vogels gewoon weer ergens op kunnen duiken en als raszuiver aangeboden zouden kunnen worden.

Ik ben gewoon van mening dat de kweek van papegaaien op zich al genoeg inspanningen en tijd vergt en dat het totale bestand in avicultuur er uiteindelijk niet mee gediend is.
We zijn met elkaar toch zo tegen de import van wildvang vogels?
Wees dan zuinig op wat er nu in avicultuur is zodat de toekomstige generaties deze fantastische hobby kunnen blijven voortzetten.

Natuurlijk hangt dit niet af van een eventueel nestje niet raszuiver jonge amazones bij Hawkeye in het hok!wink ;)

Met de bastaard-vogel als individu is op zich niets mis! Natuurlijk kunnen dit hele lieve en soms zelfs ook nog hele mooie vogels zijn.

Of de genetische herkomst van dergelijke vogels nu wel of niet goed te zijn is maakt niet zoveel uit. Het is in de regel toch vaak de beginnende
of minder doorgewinterde liefhebber die het slachtoffer kan worden van vage praktijken.

Oh ja, ik heb hier en daar ook wel gelezen wat Hawkeye doet met zijn vogels en de geschiedenis van deze vogels enz enz. daarvoor zeker respect!


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-04 - 22:59:26

happy :)

Wat is u de definitie van raszuiver.

Kanarie's met pruiken op.
Parkieten die zo afwijken van kleur dat hun eigen voorouders hun zouden verjagen.
Ara's die zover zijn door gekweekt dat het veredelde parkieten lijken qua grote.
Wie houd nu wie voor de gek.

wink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-09-04 - 23:17:45

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Raszuiver zijn voor mij vogels die qua uiterlijk niet/nauwelijks afwijken van de wilde vogels.
Het zo zuiver mogelijk houden van soorten en ondersoorten in avicultuur. Met kleurmutaties, hoewel aan mij persoonlijk niet besteed, heb ik minder moeite dan met ernstig teruggang van formaat, en allerlei andere gekweekte afwijkingen en bastaardering.

Gedrag in avicultuur wijkt altijd af van wilde vogels, daar is behoudens uitzonderlijke situaties vrijwel niets aan te doen.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-04 - 23:52:49

happy :)

Maar wat dan te denken van Hybride soorten die in de natuur ook voorkomen, door dat het leefgebied elkaar overlapt, kruisen ook verschillende ara's, en wat nog niet echt bewezen is, maar wat ik wel voor waarheid aan neem, ook amazone's.
Terwijl de natuur daar toch op haar manier rekening mee heeft gehouden want ze zijn nog vruchtbaar ook, dus kunnen zich ook weer zonder probleem voortplanten.
En morgen loopt weer een natuurvorser door het amazone gebied en ondekt weer een zogenaamd nieuwe ondersoort van de Keizer amazone.
Zo werkt het toch gewoon, en dat word voor zoete koek geslikt.
Bij sommige parkietensoorten word toch ook wetenschappelijk beweerd dat het onderlinge kruisingen zijn, kan er zo niet direct op komen maar was het niet de Adelaide rosella die wat kruising betreft zoveel wetenschappelijk stof heeft doen opwaaien.

wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-05 - 14:29:01

Even een foto'tje van de vogels terwijl ze lekker buiten zitten op de speelboom in de tuin en op hun kooi.




henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-09-05 - 14:46:20

We zijn weer op het punt dat van bastaarden kweek wel of niet, er zijn al veel topics met deze discussie.
Kunnen we gewoon de mensen met rust laten die gewoon de vogels hun gang laten gaan ook als daar eventueel een bastaard van kan komen.
De vogels die er uit komen zijn er echt niet minder om.
En als de kweker eerlijk is als hij of zij de vogels verkoopt is er niets aan de hand.

Henk


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-09-05 - 17:37:31

Erwin,
Je bent met alles zo serieus als het op vogels aankomt. Ik vind deze eventuele kweek nu wel erg onprofessioneel. Vind het niks voor jou om dit door te zetten.
Ik zou het blok weghalen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-05 - 20:42:49

Goffini,

Ik begrijp je persoonlijke aanval maar vind deze kant nog wal slaan. Mijn liefde voor de dieren gaat boven de argumenten van voor of tegen. Dat is wat ik bedoelde met respect!

Ik haal jou toch ook niet onderuit vanwege je gedachten of geloof? Ik ben nog steeds dezelfde Erwin. Alleen heb ik ook een menselijke kant en dat had jij dus niet verwacht? Jammer!

Respect,
Erwin


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-09-05 - 20:51:07

Dit is nu precies wat ik bedoelde je wordt gelijk aangevallen als je maar 2 verschillende vogels bij elkaar zet, zullen we eerst niet afwachten wat erwin eventueel met de jongen zou willen , misschien houd hij allen zelf.
Waarom gelijk zo vijandig

Henk


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-09-05 - 20:57:07

Nou geweldig weer ...

Toch leuk zo'n forum waar je lief en leed kan delen , waar je verteld dat de papegaaien die je een goed leven hebt geboden elkaar zo leuk vinden dat er misschien zelfs baby's van komen ..

Nee dan loopt meteen het halve forum te zeiken dat het om kruizingen gaat en dat is zo ongeveer de doodstraf waard ??

BAH
Sorry maar ik vind het gewoon walgelijk dat iemands plezier op deze manier de grond in getrapt word omdat er toevallig mensen zijn die een andere mening hebben over dit prille geluk.

Hawk weet heel goed de voors en tegens ,is het dan zo hard nodig dit nog even door z'n strot te duwen.. kan je niet gewoon de posting negeren omdat je het er niet mee eens bent maar het wel kan respecteren en al zou je het niet respecteren dan is het nog niet nodig om iemands plezier zo te vergallen .

Als dit forum ooit zijn doel al voorbij is gestreven is het tijdens deze discussie geweest.

Hawk , van mijn kant excuses dat jouw plezier hier door donkere wolken word overschaduwt ,ik vind het heel mooi dat beide vogels nu zo goed klikken na het leven wat ze hebben gehad , dat ze zich veilig genoeg voelen om over nageslacht te denken , ik wens je veel succes met ze toe en wie weet komen er in de toekomst nog wel eens baby's van deze twee .





gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-09-05 - 21:31:38

nu word er weer een kweker van vogels bekritiseerd
maar als de vogels in het wild dit doen moet en die vogels snel gevangen worden omdat men €€€€ tekens in de ogen krijgt.
van hawk weet ik zeker dat hij de vogels met respect behandelt en dit ook blijft doen ook als deze vogels jongen zullen krijgen.
mvg arjan schadenberg gouldamadine


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-09-05 - 22:55:33

He iedereen,


Ik moet zeggen dat ik op persoonlijk vlak heel blij ben voor Erwin en hem dit van harte gun, maar als vogelliefhebben ben ik ook erg "rascistisch" en tegen het kruisen van verschillende soorten.
Maar ik weet ook zeker dat Erwin verstandig om zou gaan jongen en een goede toekomst voor hen zal regelen zonder dat iemand kwaad mee gedaan wordt.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-09-05 - 23:17:22

Ik zou iedere vogel in gevangenschap een verzorger als Erwin wensen.
Geniet van het zeer grote vertrouwen dat de vogels je zo snel geven Erwin!
Ik blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen van je prachtvogels.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-09-06 - 11:02:19

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik blijf bij mijn standpunt.

Oh Natasja, Als iedereen die het er niet mee eens is niet reageert waar blijft dan de discussie.
Als je niet tegen kritiek kunt moet je ook niet aan een forum deelnemen. Ik doe ook niet alles goed ,probeer wel van mijn fouten te leren.

Ik heb niks tegen Erwin persoonlijk, integendeel zelfs. Maar dat wil niet zeggen dat ik kweek van 2 verschillende soorten, al dan niet bedoelt of onbedoelt, goed keur.






Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede