Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Leuk of anders ... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-09-06 - 13:03:54

Goffini ik sta helemaal achter jouw standpunten, het is dus niks persoonlijk tegen Erwin. Degene die dus niet tegen zo'n standpunt kunnen en gelijk beginnen met moord en brand te schreeuwen moesten beter weten. Je eigen mening over een bepaald onderwerp geven is een goede zaak, en hoort inderdaad bij dit soort forums. Het mond dood maken betekend vaak het einde van discussies en dus ook het leerproces over bepaalde onderwerpen. Als serieuze kweker snap ik heel goed dat dit soort zaken mbt raszuiverheid erg belangrijk zijn, gezien vaak veel moeite, tijd en geld in het kweken van raszuivere vogels gaat zitten, laat dan ook ieder zijn mening geven en respecteerd deze dan ook. Twee weten meer dan een.
Groet gert


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-09-06 - 13:23:00

Erwin,
Je hebt het altijd over respect. Heb dan ook respect voor het raszuiver houden van de soorten en ga niet kruisen. Wat voor verleden deze twee vogels ook hebben gehad, ze hebben elkaar niet uitgezocht, maar jij hebt ze bij elkaar geplaatst. dus zelf heb je op dat moment een fout gemaakt. Nogmaals behandel óók deze vogels met respect, en zorg dat wat je ook kweekt zuiver blijft. Als je ze bij elkaar wilt laat zitten, prima. Maar als verzorger van deze vogels kun je er wel voor zorgen dat er geen nakomelingen van komen. Het is voor de kwekers al moeilijk genoeg om de ondersoorten uit elkaar te houden. Een kruising geeft als ze in de handel terecht komen, vroeg of laat problemen met de raszuiverheid van de soorten. Zou jammer zijn.

Vr.gr. Ben


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-06 - 15:43:50

happy :)

Geelvoorhoofd Amazone, Amazona Ochrocephale.
Muller amazone, Amazona Farinosa.
Oranjevleugel Amazone, Amazona Amazonica.
Blauwvoorhoofd amazone, Amazona Aestiva.

Al deze boven genoemde soorten leven in het zelfde gebied of overlappen elkaar.
Na onderzoek is gebleken dat deze soorten ook met elkaar optrekken gedurende het gehele jaar, dus eventueel mixen met elkaar kan niet uit gesloten worden.

Nou aangezien de meeste papegaaien uit de wildvang bekomen zijn, wat is nog raszuiver.???

We kunnen nu wel hardop roepen IK heb raszuivere amazone's, maar leg dan ook het bewijs neer dat het zo is.
Want het is mogelijk dat een van de verre voorvaders/moeders toch een zogenaamde BASTAARD was.

Wil met deze stelling alleen maar aanduiden, wie geeft mij zekerheid dat alles wel zo raszuiver is.
Naar menselijke maatstaven ja, maar afgemeten aan de natuurlijke oorsprong is die ja helemaal zo zeker niet.

Laat dit koppeltje eens proberen of het lukt om nakomelingen te krijgen.
Kijk eens wat eruit komt, vergelijk dat eens met de zogenaamde raszuivere huidige Blauwvoorhoofd en Geelvoorhoofd amazone's, wie weet zet je wel de gehele raszuivere theorie op zijn kop.

Want ik ben ervan overtuigt dat menig kweker een dergelijke vogel in zijn bestand heeft zitten onder het mom dit is raszuiver.

Kun je er niet over heen stappen dat er een kruising plaats vind met deze twee vogels, om reden van raszuiver zijn en blijven, benader het dan als soort wetenschappelijk experiment, je staat er misschien nog paf van wat de uitkomst gaat geven.

Ik persoonlijk zie graag de foto's van de eventuele baby's op dit forum verschijnen om te kunnen zien en vergelijken met de raszuivere soortgenoten.

wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-06 - 16:06:33

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Respect tonen voor elkaar is juist na elkaar kunnen luisteren zonder de ander je wil op te leggen. Ik verlang toch ook niet dat jullie stoppen met de kweek van raszuivere koppels om zo respect voor mij te tonen?

Ik heb juist respect voor jullie mening en neem deze allemaal mee in mijn uiteindelijke beslissing of standpunt. Dat wil dus niet zeggen dat ik direct moet doen wat jullie zeggen omdat jullie zo denken!


Voor de duidelijkheid, ik heb deze vogels niet aangeschaft en samengezet! Ik heb deze vogels gekregen en geërft en een eigen kooi gegeven. Ze zijn zelf van hun eigen kooi overgestapt naar elkaar. Of ben ik nu fout bezig omdat ik mijn vogels los laat vliegen? Had ik ze moeten opsluiten in een kooi of in een aparte kamer?

Ik neem persoonlijk niemand hier iets kwalijk voor wat ze hebben geschreven of gezegt. Ik vraag alleen begrip voor de situatie zonder dat jullie mij veroordelen en het respect door mij in mijn waarde te laten.

Overigens is gisteren mijn vader en beste vriend in het leven overleden waardoor ik helemaal geen behoefte meer heb op dit moment om met deze discussie door te gaan! Hoe jullie ook denken over dit onderwerp, ik laat het op dit moment helemaal aan de natuur zelf over.

Respect,
Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-06 - 16:10:35


Erwin.

Gecondoleerd met het verlies.

Peter&Jacqueline.


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-09-06 - 16:43:51

Erwin,
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte de komende tijd.
Groetjes Anjolo


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-09-06 - 16:46:47

Erwin,
Gecondoleerd met dit verlies en veel sterkte voor de komende periode.
Groeten Bas


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-09-06 - 17:05:45

Gecondoleerd Erwin, ook namens Anneke.

Veel sterkte gewenst aan jou, je vrouw en de meiden.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-09-06 - 17:41:08

Gecondoleerd Erwin veel sterkte


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-09-06 - 18:05:47

Ik zou graag een reactie geven maar voorlopig past alleen het olgende:
Gecondoleerd Erwin veel sterkte met dit verlies

Niltava


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-09-06 - 18:08:51

Gecondoleerd Erwin, ik hoop dat jij en je familie, vrienden elkaar kunnen steunen in deze moeilijke tijd.
Gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-06 - 18:18:03

Wij danken jullie voor jullie medeleven en begrip!

Respect,
Erwin


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-09-06 - 18:56:27

Gecondoleerd Erwin,
en veel sterkte de komende tijd.

Hans


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-09-06 - 21:37:00

gecondoleerd erwin, met dit grote verlies.

sterkte voor jullie gezin.

groeten van steyn



gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-09-06 - 21:38:59

gecondoleerd erwin en veel sterkte gewenst de komende tijd .
fam schadenberg




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede