Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Rose kaketoe die eigen eieren vernielt en daarna opeet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2011-03-19 - 20:38:03 send message to johnveraart

hallo,
het kan ook een vorm van onervarenheid zijn,
ik heb zelf ook een koppel,die al twee keer met eieren gingen voetballen,nu zijn ze voor de derde keer bezig en ik heb het idee,dat ze wat rustiger worden,dus in mijn ogen speelt leeftijd ook een belangrijke rol


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-03-20 - 14:46:48 send message to P.Rooth

Misschien kan de leeftijd een rol spelen echter is de pop reeds 15 jaar en de man is een 9 jaar oud zijn dus geen pubers meer .
Probleem is bij de pop een 8 a 9 jaar geleden begonnen nadat ze 's nachts verstoord werd volgende legsel idem en dat is erg vaak voorgekomen dat ze 's nachts verstoord is .
Oude partner heeft haar geprobeerd te vermoorden en na een jaar uit elkaar geweest te zijn zou dat dunnetje overgedaan worden met dodelijke afloop als ik niet ingegrepen had .
Jongere man erbij gekocht en dat klikt en andere voliere gekregen en in die voliere zijn vorig jaar 2 nesten kapot gegaan door verstoringen en dit jaar geen nachtelijke verstoring maar wel de eieren kapot gevreten , nu ligt ei nr 9 nog heel tussen de kunsteieren .
Gedrag pop en man is agressief naar mij toe en de naaste buurvrouw ( Goffin ) als die tezamen buiten zijn .

De broodnodige rust is er nog niet dus geef ik exstra walnoten omdat vit B antistress werkt.

Nog bedankt voor de reactie

Paul


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-03-20 - 15:23:45 send message to ej roelofs

hallo

heeft u de nestkasten in de voliere of in het binnen hok hangen,binnenhok lijkt me rustiger ivm verstoringen
heb zelf ook een agressief koppel rose's
het is nu zo als ik maar iets te dicht in de buurt kom beginnen ze de vleugels uit te slaan en te schreeuwen,en vorig jaar heeft de man de pop ook te pakken gehad,dit jaar eerlijk gezegd nog niet weer gehad,misschien komt dat door dat ze nog vrij jong waren namelijk van 2008


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-03-20 - 18:53:58 send message to P.Rooth

Hallo
Voor de broodnodige rust heb ik bij al mijn stellen de broedblokken in het nachthok hangen en dat sluit ik altijd af voor de nacht i.v.m. mogelijk ongedierte en rust het invlieggat richting het noorden omdat de ervaring geleerd dat ze dat het liefst hebben .

Agressie is nu groter doordat er eieren te verdedigen zijn en uw vogels vertonen ook een natuurlijk gedrag mooi om te zien .

Dank voor uw reactie

Paul


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-04-24 - 11:26:16 send message to ginoheeren

wat een onzin allemaal zeg je kan toch zien dat de pop eieren gaat krijgen zet de man apart en zorg dat ze elkaar niet zien en de pop broed de eieren uit en breng ze groot doe dit al 2 jaar vorig jaar 3 jong en nu weer 2 jong liggen maar als de pop ze stuk maak heb je een groter probleem dan weet ik het ook niet dan moet je wel broed machine gebruiken


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-04-27 - 13:29:11 send message to P.Rooth

Hallo Gino

Wat een onzin zeg om te denken dat ik niet zou kunnen zien dat Galahs een ei gaat leggen .
Is na 1 ei bijna de klok op gelijk te zetten wanneer het volgende ei komt .
Ga echter niet op de uitkijk staan wanneer dat ei precies gelegd zal worden .
Pop is volgens mij degene die de eieren molt en had al aangegeven dat die diverse malen ernstig verstoord was waardoor complete ( bevruchte ) legsels die verrd... nogal aan toe op punt van uitkomen stonden waardoor de eieren vernield werden .

Nu is ze weer aan de leg nadat ze een dertig dagen op kunst en een onbevrucht ei gebroed hadden , keurig samen en constant wisselen als er 1 wat wil vertreden en drinken .
En weer vind ik kapotte eieren .
Zal nu enkele vullen met groene zeep zoals dit geopperd was en dan is het afwachten of het vernielen stopt .

Kaketoes scheiden is mij nimmer goed bevallen ze broeden op toerbeurt zodat ik niet begrijp welke soort vogels u scheid en de ander de eieren uitbroed en de jongen grootbrengt in d'r eentje .
Een goed klikkend stel kan je niet ongestraft bij elkander vandaan halen is mijn ervaring

Paul


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-01 - 12:01:30 send message to ginoheeren

ik heb mijn rosee gescheiden zitten en de pop voed ze alleen op en dat heb ik van eeen zeer ervare kweker gehoord
en doe het nu 2jaar achter elkaar maar heb al 2 jaar rosee op stok en dat voor eeen 13 jarige doe ik het niet verkeerd denk ik maar probeer kan geen kwaad toch als je steeds kapotte eieren heb is ook niet fijn probeer als ze eieren krijgen de man apart te zette inplaats van groene zeep in de eieren te doen dan weet je ook gelijk wie ze kapot maak fijne kweek toe gewenst

ps heb 2 jonge nieuw liggen worden goed door de pop gevoerd


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-01 - 12:03:32 send message to ginoheeren

ps
ik had ze al 4 dagen van te voren gescheiden


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-05-02 - 19:31:11 send message to P.Rooth

Mooie gedachte om de vogels te scheiden
Maar wat bedoel je met 4 dagen van tevoren scheiden ?
Ken dat niet goed plaatsen .

Heb nu het deksel van het broedblok gehaald om uit te proberen hoe ze daar op reageren .

Mijn Goffins wilden geen deksel op het blok en sloopten net zolang tot dat eraf was en broeden perfect tezamen daarbij had ieder zijn eigen in en uitgang gecreeerd pop bovenlangs en man door invlieggat .

Paul


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-06 - 14:54:48 send message to ginoheeren

ik had de man er al 4 dagen van te voren af gehaald toen het eerste ei kwam


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-03-02 - 19:38:50 send message to Vogelen

Ben benieuwd hoe dit "afgelopen" is, zijn er nog nieuwe ontwikkelingen?


jotjuuu
Website Member
Posts :62

Website Member
2012-03-07 - 12:03:23 send message to jotjuuu

gewoon een paar nep eiren erin leggen, die kan ze niet kapot krijgen en dan stopt ze er wel mee wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-03-07 - 19:33:51 send message to P.Rooth

Als dat het geval zou zijn had de pop er genoeg van gekregen om eieren te kraken maar is jammer genoeg weer gelijk aan vorig jaar en de eieren met groene zeep gevuld worden niet gemold maar eruit geflikkerd .
Kunsteieren helpen kennelijk niet altijd .

Paul


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2012-03-08 - 08:12:31 send message to caliber

Bij mij is het niet anders.
1 ei kapot in het blok gevonden, 3 maart.
5 maart lag er een kapot ei in de buitenvlucht. In het blok was het wat nat dus vermoed dat het ei daar kapot is gegaan en dat ze het naar buiten hebben gewerkt.

Ik ga vandaag proberen als ze weer een ei leggen het zsm eruit te halen en een kunstei erin te leggen. Hopenlijk lukt dat en ze krijgt de eitjes terug als ze vast zit te broeden.


Arjan K
Website Member
Posts :25

Website Member
2012-03-08 - 09:32:00 send message to Arjan K

Bij mij ook, het "klassieke" probleem. Het is voor mij altijd een kunst om een ei te redden, ze gebruiken ze gewoon als pingpong ballen. Als ik er kunsteieren inleg hoor kan ik ze na 5 minuten gewoon door het blok horen stuiteren. Ik heb ik het begin ook een paar kunsteieren op de grond gelegd, om de lol er een beetje af te halen. Een mannetje gebruikte ze gewoon als skippibal, ging er op zijn rug op liggen balanseren. Ik heb 2 koppels, beide natuurbroed dus dat zegt ook niks.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 113 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede