Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kleine kooitjes zouden verboden moeten worden. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-07-17 - 23:02:02 send message to Antonia

Ik zie het als dat ze niet anders kunnen ...


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-17 - 23:13:05 send message to whitebulldog

quote
Ik zie het als dat ze niet anders kunnen ...



stop 2 mensen ( wel man en vrouw natuurlijk) levenslang in de gevangenis, en geef ze geen voorbhoedsmiddelsn, wedden dat die cel ook binnen de korste keren te klein wordt?

kom op zeg 30x 30 cm zelfs mijn voer heeft nog meer ruimte.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-07-17 - 23:15:54 send message to Antonia

laugh :D laugh :D laugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-17 - 23:24:20 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zelfs mijn meelwormen zitten groter! laugh :D

Maar serieus. Ik denk niet dat je vogels op dit punt met mensen kunt vergelijken. De meeste vogels planten zich echt niet voort, als de ruimte niet geschikt is. Dus als ze het wel doen, dan is de ruimte toch geschikt?

Don't shoot the messager. Dit zou het antwoord kunnen zijn van dergelijke kwekers. Maar weerleg het maar eens!


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-07-17 - 23:29:15 send message to Antonia

Met sommige vogels heb je nou eenmaal het geluk dat ze zich aanpassen maar dat wil nog niet zeggen dat ze zich prettig voelen.
Ik kan er een heel verhaal van voorbeelden aan vasthangen maar heeft geen nut denk ik. Mensen die zo met dieren omgaan hebben weinig gevoel voor dieren.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-17 - 23:29:46 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Dit zou het antwoord kunnen zijn van dergelijke kwekers. Maar weerleg het maar eens!



ja maar als je dit niet kan weerleggen, hoe valt dan het legbatterijverhaal dan nog te weerleggen? als ze het doen in een legbatterij dan..........laugh :Dsad :(

moet je dit nog willen weerleggen?
Ga met twee kooitjes naar groep 3 op een willekeurige school, neem een kooitje van 60x 40 of neem een kooitje van 30x30 en toon twee kanaries, vraag aan de kids in welk kooitje de vogeltjes zouden moeten. tien tegen een dat ze kiezen voor........

ps vraag de kids gelijk ook even in welk formaat de hersenen van zulke kwkers passen in een schedel of in een bierdoplaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dwink ;)


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-07-18 - 00:20:06 send message to arjandaf

Tot nu toe heb ik 1 kweker gezien die het spik en span voor elkaar had.

Elke dag schep ik stront en vervang ik een deel van de bodembedekker(brekerzand).
Om de 4 a 5 dagen hang ik nieuwe knaagtakken in mijn voliere.
Elke dag maak ik de voerbakken brandschoon.
als ik tijd heb en het is warm geef ik mijn pyrrhura's 3x daags vers water.

Om de zoveel tijd ontsmet ik het draaiplateau.
Regelmatig nieuwe zitstokken en ga zo maar door.
Ik heb er plezier in en heb er de tijd voor.
tamelijk gewaagde uitspraak ------------------------------------------------
we willen allemaal het beste maar denk dat we beter voor kweken een minimale maat EN minimale periode van verblijf moeten handhaven niet langer dan 2 rondes en niet kleiner dan 1 m bij doe maar iets 50 of 60


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-07-18 - 01:43:47 send message to johanblok

quote

Dus als ze het wel doen, dan is de ruimte toch geschikt?


Dan is de ruimte geschikt om ze tot voortplanting te brengen, dat wil helemaal nog niet zeggen dat de ruimte ook geschikt is om vogels te houden. Het idee dat succes met voortplanting aangeeft dat de vogels het naar hun zin hebben, is ook slechts een menselijke interpretatie en uitleg.

Een beter criterium is om te kijken naar de diversiteit en hoeveelheid aan natuurlijk gedrag die zij vertonen. Nest na nest grootbrengen kan dan juist wel eens aangeven dat het met de hoeveelheid natuurlijk gedrag erg slecht gesteld is. Verder heb je natuurlijk criteria als kwaliteit van het verendek. Een goede conditie van het laatste verdraagt zich doorgaans niet met een klein hok in een donkere stoffige schuur. Hetzelfde geldt voor conditie van vliegspieren en bijvoorbeeld vliegvaardigheid.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-07-18 - 12:23:13 send message to Ton Koek

Vliegvaardigheid is een mooi voorbeeld. Vogels die ik inkocht voor de dierenwinkel konden niet echt vliegen als ze van een "massa-kweker" kwamen. Voor vogels uit een volière moest ik het net er bij pakken vaak.

Ik ben voor wettelijk minumumeisen voor allerlei dieren, niet alleen voor hokgrootte.
Daarmee zal ik wel een linkse rakker zijn, maar och, dat moet dan maar. happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-18 - 12:39:55 send message to Karel

Ik sluit me volledig bij de reacties van Johan en Ton aan.

Dat bepaalde soorten het toch doen in veel te kleine kooien is volgens mij het gevolg van selectieve mentale deformatie van deze soorten.
Vergelijk het maar met mensen die genoegen nemen met eten, tv-kijken en voortplanten.razz :p


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-18 - 14:01:22 send message to whitebulldog

verkoper : zo mevrouwtje gefelicterd met de aankoop van dit prachtige span papegaaien, had u er nog iets anders bij gewild?...........ah, u wilt een kooi? da's nou jammer ik heb alleen nog parkietenkooien, maar ach wat , als zebravinken het in die kleine kooitjes doen, dan moet dit koppeltje het hier toch in verhouding ook prima in doen .. anders nog iets?

Maar even serieus het is toch erg triest, sterker als we de vergelijking kanarie/zebravink met die 30x30 cm doortrekken naar de verhouding van menig grijze roodstaart in kweekkooien/kubus, dan hebben ze het niet veel slechter, want hoeveel is de papegaai groter dan de kanarie? 10X 20X? hoeveel keer is een kwekkoi groter dan die 30x30 cm? wellicht iets om bij na te denken, trek de verhoudingen eens door.
En kom niet met argument, ja maar papegaaien zijn klimmers. Dus als de papegaaien het in een kooi van 1,00 meter doen, dan zijn ze blijkbaar ook gelukkig? want immers ze zorgen voor nageslacht.
Ik ben het Ton eens elk dier verdiend een dierwaardig bestaan, en dat heeft niets met linkse rakker, of wat dan ook van politiek te doen, maar gewoon met GEVOEL in je donder.
Zo kan ik mezelf ook ergeren aan die boeren die hun koeien met 40 graden in een weiland laten staan, zonder één boompje om schaduw onder te zoeken. Ik heb wel eens gevraagd waarom dat is, wa denk je? is lastig met maaien.
Zet die boer eens een half dagje bij zijn koeien denk ik dan wel eens.
Sommige mensen lijken geen geweten te hebben, of hebben dt zo gehard dat niets hen kan raken lijkt het wel.


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2011-07-18 - 15:41:19 send message to Eelke



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-18 - 15:45:15 send message to Karel

En als je nu in een gebied boert waar geen bomen geplant mógen worden, zoals hier in Noord-Holland?wink ;)


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2011-07-18 - 16:18:23 send message to Eelke

Jammer dat er in West-Friesland zo veel regeltjes zijn.

In West-Friesland zijn waarschijnlijk wel schaduwnetten of schaduwdoeken te verkrijgen.
Een paar van deze relaxplekken in het weiland zouden al een hele uitkomst kunnen zijn.happy :)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-18 - 21:00:10 send message to whitebulldog

dan plant die boer daar een zaadje in de grondwink ;)
of hij laat z'n onkruid daar wat hoger groeien op die plek, kortom er is altijd wel wat te verzinnen. maar ik vind het persoonlijk dierenkwelling die beetsen dag in dag uit in die hitte heel de dag op zo'n weiland.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede