Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hybride lories Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-17 - 09:21:54 send message to pietjebel

quote
Ik denk wel, dat er beter bij moet worden gehouden waar de onderlinge vogels wegkomen.
Ik ben al eens om lories geweest en toen bleek dat het mijn eigen vogels waren geweest.laugh laugh :D


Dit is wat ik bedoel en het zal steeds dichter bij elkaar kruipen. In gevangenschap gaat dit nu eenmaal sneller met afwijkingen en kleurmutaties tot eindresultaat. Dus of vogels smokkelen voor nieuw bloed of import verbod opheffen zodat we weer wildvang kunnen in kweken gebeurt dit niet is een wildkleur kweker onbedoeld de grondlegger van mutaties in een versnelt tempo.

Groet Pietje


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-03-17 - 09:49:01 send message to Blauwe bergen

Heeft iemand de moed al genomen om contakt te zoeken met de persoon wat die lories te koop heeft ?
Ms weet hij helemaal niets over lories of heeft ooit iemand gezegd dat dit man en pop is. dus goed herkenbaar , weet hij veel dat het 2 soorten zijn


AC Roelevink
Website Member
Posts :16

Website Member
2013-03-17 - 10:09:52 send message to AC Roelevink

Ik mag toch hopen dat iemand wel weet dat een groennek en een roodnek 2 ondersoorten zijn?


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-03-17 - 11:04:33 send message to Blauwe bergen

Ik heb de advertentie bekeken, de kweker weet dus echt het verschil tusen de 2 soorten.
Er staat bij als ze eieren hebben............
Dit is gewoon een verkooppraatje.
Hou de vogels toch gewoon raszuiver !!!!


AC Roelevink
Website Member
Posts :16

Website Member
2013-03-17 - 11:29:44 send message to AC Roelevink

Dat bedoel ik.
Dat gaat nergens meer over!


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-17 - 17:39:33 send message to pietjebel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mag ik vragen aan de lorrie kwekers wat ze nog meer voor vogel soorten kweken en worden deze ook alleen in wildkleur vermeerdert .

Groet Pietje


AC Roelevink
Website Member
Posts :16

Website Member
2013-03-17 - 17:54:25 send message to AC Roelevink

'Pietjebel' Het gaat mij nog niet eens zo zeer om wildkleur vogels kweken, (hoewel ik niet een voorstander van mutatie vogels ben) maar om het feit dat 2 ondersoorten doelbewust gekruist worden.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-17 - 18:35:04 send message to pietjebel

Oké en hoeveel hybriden staan er in ras standaards en worden gewoon gevraagd ?

Neemt niet weg dat ik het een mooi streven vind om te proberen zuiver te kweken maar helaas op langere termijn onmogelijk zonder inbrengen van gene uit andere soort want smokkelen mag niet import van wildvang is passé dus is in mijn ogen dit de enige oplossing. Vergeet niet dat we kweken voor de volière en niet om terug te zetten in de natuur.

Groet Pietje


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-17 - 18:35:08 send message to pietjebel

Oké en hoeveel hybriden staan er in ras standaards en worden gewoon gevraagd ?

Neemt niet weg dat ik het een mooi streven vind om te proberen zuiver te kweken maar helaas op langere termijn onmogelijk zonder inbrengen van gene uit andere soort want smokkelen mag niet import van wildvang is passé dus is in mijn ogen dit de enige oplossing. Vergeet niet dat we kweken voor de volière en niet om terug te zetten in de natuur.

Groet Pietje


lorii
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-03-17 - 18:47:04 send message to lorii

quote
Vergeet niet dat we kweken voor de volière en niet om terug te zetten in de natuur



Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind nog altijd dat we de originele soort moeten behouden in onze volieres. Stel dat het met de soort in de natuur slecht gaat, dan hebben we de soort nog altijd in ons bezit en kunnen we ze terug proberen uit te zetten.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-17 - 19:00:05 send message to pietjebel

Dat is u goed recht om dat te vinden.

quote
Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind nog altijd dat we de originele soort moeten behouden in onze volieres. Stel dat het met de soort in de natuur slecht gaat, dan hebben we de soort nog altijd in ons bezit en kunnen we ze terug proberen uit te zetten.



Maar als ze in het wild niet kunnen standhouden hoort dat toch bij de evolutie is al duizenden jaren zo alleen de sterkste zullen overleven. En daar horen de wildkleuren uit gevangenschap echt niet bij. Er zijn in deze tal van subsidie verslindende projecten van maar word het ook echt wat dan praat ik niet over tien a twintig jaar maar eerder honderden jaren.


lorii
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-03-17 - 19:06:46 send message to lorii

quote
Maar als ze in het wild niet kunnen standhouden hoort dat toch bij de evolutie is al duizenden jaren zo alleen de sterkste zullen overleven.


De meeste soorten zijn aan het uitsterven door de mens die de natuur aan het vernielen is, dit is geen evolutie. Door kappen van bossen , vernieling van hun leefgebieden,..


lorii
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-03-17 - 19:10:54 send message to lorii

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Er zijn in deze tal van subsidie verslindende projecten van maar word het ook echt wat dan praat ik niet over tien a twintig jaar maar eerder honderden jaren.


Ik denk aan een project van de slechtvalk. Een aantal decennia geleden was er een probleem met onvruchtbaarheid bij deze vogels door het gebruik van DDT. Toen hebben ze eieren van vogels uit volieres gebruikt om te laten uitbroeien door vogels uit het wild. Hier hebben ze de soort een goede steun mee gegeven.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-17 - 19:19:21 send message to pietjebel

Als de mens het leefgebied weghaalt hebben de wildkleuren in gevangenschap als ze worden vrij gelaten toch ook geen leefgebied.sad :( Hoe jammer dat ook is natuurlijk.


lorii
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-03-17 - 19:50:32 send message to lorii

Neen idd, maar tegenwoordig begint de mens meer te beseffen dat het verkeerd is. En beginnen langzaam aan terug herop te bouwen, maar de schade bij vele soorten is is al hoog opgelopen en bij sommige is het al te laat...




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 89 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede