Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Crest/Kuif veren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-03-24 - 18:47:37

Hallo Jack (Spieky): bedankt voor je interesse! Met vader gaat het behoorlijk goed, op leeftijd natuurlijk, maar nog altijd veel plezier aan de vogels!


spieky
Website Member
Posts :25

Website Member
2013-03-24 - 18:50:48

send message to mreyder

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Jack (Spieky): bedankt voor je interesse! Met vader gaat het behoorlijk goed, op leeftijd natuurlijk, maar nog altijd veel plezier aan de vogels!
#
Doe je nog aan krachtsport, want toen ik bij jullie kwam, was je daar actief mee bezig.



Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2013-03-24 - 18:52:59

quote
Heb een klein vraagje omtrent de NSL,INO dit is toch een combinatie vogel uit bronsfallow en cinamon.


Bij een paar soorten weet ik dat zulke combo's fenotypisch identiek zijn aan een Lutino. Het is dus best mogelijk dat dit bij Neophemas ook het geval is.

Groetjes
Peter


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-24 - 19:15:37

quote
Hier spreek men niet over een mutatie maar over een modificatie, dit moet men niet verwarren met elkaar.

Jack modificatie is gelijk te herkennen gaat mede gepaard aan groeistoornis ook voor de jeugd rui zult je al gele veren zien denk dat het eerder verwart word met bont dan met mottle. Bont laat gelijk patroon zien net als modificatie alleen modificatie zie je niet terug op huid en hoorn delen .Naar de jeugd rui is dit ook weer weg mits de weerstand in de vogel goed is verder breid dit ook niet uit na de jeugd rui. Verder heb je bontvorming als na weeën van paramixo hoop dat men dit herkent want er zullen veel vogels verhandelt worden die dit laten zien naar afgelopen winter zeker waar vele de mond hebben gehouden .

Groet Pietjebel


spieky
Website Member
Posts :25

Website Member
2013-03-24 - 19:23:45


Bij een paar soorten weet ik dat zulke combo's fenotypisch identiek zijn aan een Lutino. Het is dus best mogelijk dat dit bij Neophemas ook het geval is.
#
Beste:
Dan spreek men niet over een mutatie waar we het over hadden, maar over een combinatie van mutanten, en dit zijn genetisch 2 totaal verschillende vogels ook al lijken ze op elkaar.


spieky
Website Member
Posts :25

Website Member
2013-03-24 - 19:38:44

Jack modificatie is gelijk te herkennen gaat mede gepaard aan groeistoornis ook voor de jeugd rui zult je al gele veren zien denk dat het eerder verwart word met bont dan met mottle. Bont laat gelijk patroon zien net als modificatie alleen modificatie zie je niet terug op huid en hoorn delen .Naar de jeugd rui is dit ook weer weg mits de weerstand in de vogel goed is verder breid dit ook niet uit na de jeugd rui. Verder heb je bontvorming als na weeën van paramixo hoop dat men dit herkent want er zullen veel vogels verhandelt worden die dit laten zien naar afgelopen winter zeker waar vele de mond hebben gehouden .
#
De Mottle mutatie ontstaat echt niet uit het paramyxo virus en komt daar ook niet vandaan, we kende nog niet eens paramyxo bij onze Neophema's, en toen waren vele jaren eerder de Mottle mutatie er al, dus van je verhaal klopt helemaal niets van.
Ik zeg niet dat er geen modificaties zijn die door paramyxo veroorzaakt zijn en veel op de Mottle lijken, maar we spreken wel over 2 totaal verschillen varianten, en we moeten als iemand toevallig een Mottle mutatie kweek onder zijn Neophema's maar gelijk zeggen die kweker heeft paramyxo, ik persoonlijk vind dat erg zielig en het lijkt erg veel op jalousie, het is gewoon een smerige valse beschuldiging tegenover de kweker, als je zo iets kan bewijzen zeg ik oké, maar meestal is het duimzuigerrij om iemand zwart te maken, een goed vogelliefhebber doe zo iets niet.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-24 - 19:43:48

Hoe kweek u violet bij de splendid Meneer jack?
Hoe zijn de uitslagen bij fijn x fijn bevederd vergeet de afgestorven vruchten niet mee te tellen of mijd u deze combinatie op voorhand?
dit zijn gegevens waar we kweek technisch wat aan hebben.


spieky
Website Member
Posts :25

Website Member
2013-03-24 - 19:49:40

Hoe kweek u violet bij de splendid Meneer jack?
Hoe zijn de uitslagen bij fijn x fijn bevederd vergeet de afgestorven vruchten niet mee te tellen of mijd u deze combinatie op voorhand?
dit zijn gegevens waar we kweek technisch wat aan hebben.
#
Ik wil niet van mijn onderwerp afdwalen, en wil best in een ander topic de Violet uitwerken.
Maar nu graag terug over het onderwerp waar we het overhadden, en graag geen ander dingen bij halen.
A.U.B. niet afdwalen.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-24 - 20:53:46

Verwijderd

"Verkeerde toon, Pietjebel. Niet meer persoonlijk worden!"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-03-24 - 21:03:33

Da's m'n broer Jack. Ik ben degene waar het volume niet op de spieren, maar op de buik zit laugh :D


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-03-24 - 21:22:09

Dit bericht is 13 keer gewijzigd

@ Spieky:

De ene keer zegt U:

"Hier spreekt men niet over een mutatie maar over een modificatie, dit moet men niet verwarren met elkaar"

De andere keer zegt U:

"De Mottle mutatie ontstaat echt niet uit het paramyxo virus en komt daar ook niet vandaan"

Wat is het nu:

Mottle is een modificatie maar geen mutatie

Mottle is een mutatie

Zou het eventueel kunnen zijn:

Mottle is een modificatie maar geen mutant

Mottle is een mutatie (verandering van genen, vermeerderen of verminderen van genen)
Kan te maken hebben met vormen van albinisme en of vormen van leucisme.

Meermaals is er nogal verwarring tussen albinisme en leucisme.

Modificatie is eigenlijk het veranderen,het manipuleren, van genen.

Veranderen,vermeerderen of verminderen van genen kan te maken hebben met een of andere vorm van virus/ziekte bij albinisme, leucisme.

Er zijn/bestaan Mottle/Bont die Mottle/Bont vererven.
Er bestaat ook een dubbel factor Mottle/Bont.

Ik denk dat vormen van paramyxo virus al langer bestaan dan Mottle/Bont binnen avicultuur.

PS. Mij onlangs toegestuurde informatie, vertaald naar het Nederlands.

Vererving: Onbekend.

Opmerking: De erfenis is tot nu toe onbekend.
Let op dat niet alle soorten mottle/bont erfelijk zijn. Heel wat vogels mottle/bont zijn modificaties en geen mutant.
Bij combinatie van/met dubbel factor bont zijn de nakomelingen eigenlijk gewoon mottle/bont.
Tussen gewoon mottle/bont en dubbel factor mottle/bont is er meermaals, visueel/zichtbaar, geen verschil.
Het zelfde komt voor bij, kan men vergelijken met, de mutant pastel. En die zowel geslachtsgebonden, recessief, dominant, kan vererven

Hopelijk zijn de volgende papegaaien mutanten niet in de verf gedoopt.

www.psittacoms.com/pages/les-perroquets-en-mutations-4451511.html

http://perroka.free.fr/mutation/index5.html

Hier een voorbeeld hoe men op sommige plaatsen, in sommige Landen, te werk gaat met/bij de naamgeving van de verschillende mutanten.

http://users.accesscomm.ca/parrot/CM/Primary%20Mutations.htm



pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-24 - 23:49:23

Super linken


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-24 - 23:51:13

"Voor wie het aangaat:

Vanaf hier weer schrijven over inhoud en het over en weer verwijten maken en beschuldigingen uiten achterwege laten. Anders moet ik dit topic helaas sluiten/verwijderen"


spieky
Website Member
Posts :25

Website Member
2013-03-25 - 09:28:48

Beste enkeling
Dit heb ik geschreven en nu onder elkaar gezet dan is het misschien duidelijker.

De Mottle mutatie ontstaat echt niet uit het paramyxo virus en komt daar ook niet vandaan,
we kende nog niet eens paramyxo bij onze Neophema's, en toen waren vele jaren eerder de Mottle mutatie er al, dus van je verhaal klopt helemaal niets van.
Ik zeg niet dat er geen modificaties zijn die door paramyxo veroorzaakt zijn en veel op de Mottle lijken,
maar we spreken wel over 2 totaal verschillen varianten, en we moeten als iemand toevallig een Mottle mutatie kweek onder zijn Neophema's maar gelijk zeggen die kweker heeft paramyxo
.
Hier is nog een kleine aanvulling:
46 jaar geleden heb ik de eerste Mottle mutatie bij een kweker gezien, in die tijd had echt nog geen kweker van paramyxo onder de Neophema’s gehoord.
Zelf heb ik verschillende keren paramyxo onder mijn Neophema’s gehad en de sterfte onder de Neophema’s was 100%.
Gelukkig is het nu vele jaren geleden dat ik paramyxo onder mijn vogels heb gehad.
Dus over de ziekte paramyxo kan ik gelukkig wel over mee praten, door schade en schande wordt men steeds wijzer en intussen weet ik wel wat ik wel en niet moet om paramyxo te voorkomen, dan kan je het altijd nog steeds krijgen maar ik doe mijn best om het te voorkomen.
Pietjebel heeft dit al eerder goed uitgelegd hoe je paramyxo kan voorkomen.
.
Daarom kan ik het verband Mottle mutatie en paramyxo niet combineren.
Ik zie wel een verband modificatie en een ziekte, daar kan ik wel in mee gaan.
Dus een Mottle mutatie is toch heel iets anders dan een modificatie ook al zien de vogels optisch het zelfde er uit.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-25 - 11:33:37

@Spieky
Is modificatie alleen mogelijk van uit het nest?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede