Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > opnieuw toestanden rond vogelgriep Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-11-21 - 20:02:38 send message to rupicola

Quote: in de berichtgeving niet altijd even duidelijk maar is het nu wel of niet verboden om siervogels te vervoeren?

Landelijk verboden!

In tegenstelling tot veel andere media, die het steeds over pluimvee heeft, staat in de maatregelen van de staatsecretaris 'pluimvee en ander gevogelte", waarmee in feite alles met veren wordt aangewezen.

Dus geen transport naar een TT, geen bezoek op een TT, maar ook geen transport van een TT naar huis!





koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-11-21 - 21:14:16 send message to koi13

Transport van de show naar huis is vervelend. Hoelang kunnen ze op de t.t. locatie blijven?


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2014-11-21 - 21:36:42 send message to arjandaf

mijn mening en of die gedeeld word ? geen idee. de dieren welzijn betweters. wilden toch altijd vrij loop kippen etc lekker onder een conifeer ipv een dak, ( oke zoals het ging in leg batt. keur ik zeer zeker af ) maar nu zitten we wel met open lucht ellende , 1 gans aan de sproeischijt en daar gaan we .


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2014-11-22 - 19:04:55 send message to P.Rooth

Hallo Arjandaf

Ieder heb ze eigen mening en die moet gerespecteerd maar je hoeft het er niet mee eens te zijn .

Dierenwelzijn is een must voor ieder dier ook kippen .
Vogels die altijd binnen zitten heeft menigeen een mening over maar kippen worden barbaars behandeld .
Maar hoe bedoel je dat WE met openlucht ellende zitten ?
Ik mag hopen dat we met ze allen niet voor de 'schade' opdraaien is eigen schuld dikke bult
( mijn mening )
Vroeger had je geen mega stallen en liepen de kippen altijd los , nu ondermijnen ze de gezondheid met preventieve medicatie i.v.m salmonella en meer van die fijne ziektes dan krijg je gemakkelijk kippen die minder bestand zijn tegen hun erg korte leventje ( 1 jaar )
1ste bedrijf geheel gesloten en toch vogelgriep kan alleen de conclusie trekken dat aan dierenwelzijn niet voldaan wordt anders had je geen grote uitbraak ten 2de er schort veel aan de hygiëne en zie dit bij vele kuiken/kippenhouders
Wat te denken van het "voer" wat massaal geïmporteerd word o.a uit Zuid-Amerika is dat wel 'schoon ' ?

Paul

Als het kalf verdronken is dempt men de put en nu gaat men eindelijk aandacht schenken aan de hygiëne als het meezit er is weinig tot niets geleerd van de vorige grote uitbraak en dan ken je wachten op een nieuwe uitbraak

Het valt mij nog mee dat er niet meer krokodillentranen vloeien


chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2014-11-22 - 19:36:36 send message to chassy

laten we hopen van niet, maar mocht de vogelgriep zich nog verder uitbreiden.
wat wordt er dan gedaan met onze vogels?
als de vogels opgesloten zitten binnen, kunnen ze dan ook eisen dat deze afgemaakt worden?
zijn alle soorten vogels daar dan de pineut van? papegaaien,kraanvogels, struisvogels...?
of is dit enkel voor eenden, kippen?


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2014-11-22 - 20:02:22 send message to meyersam

Broeihete kwekerijen waar de dieren met enkele 10 000 bij elkaar zitten. Ook een stuk,de schuld van de consument die een plofkip wil aan 2 euro de kilo.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2014-11-22 - 20:15:52 send message to P.Rooth

Wie zegt dat ik plofkip wil ammenooit niet

At al geen kip waarvan de afkomst dubieus was en sinds we geconfronteerd werden ( 20 jaar geleden ) met de misstanden raad ik iedereen aan geen kip meer te eten ze "leven" amper 5 weken en worden vol getremd met antibiotica aan de stank heb je al meer dan genoeg

Ruim 20 jaar geen kip gehad die megastallen dienen gesloten te worden om de volksgezondheid niet langer te belasten


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-11-23 - 15:59:28 send message to rupicola

Het vervoersverbod voor hobbymatig gehouden vogels is opgeheven.
Dus de vogels kunnen weer naar huis.
Dit is bevestigd door het ministerie.
Het verzamelverbod en tentoonstellingsverbod voor pluimvee en ander gevogelte blijft van kracht.


bron: NBvV


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2014-11-23 - 16:33:25 send message to Ramon

Dit geldt niet voor de 10 kilometer zone. Daar blijft het vervoersverbod nog 21 dagen van kracht.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-11-23 - 17:04:52 send message to rupicola

Vanzelfsprekend, . . maar bedankt voor de aanvulling.

wink ;)



koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-11-23 - 18:00:40 send message to koi13

Ben in ieder geval blij dat ik de vogels weer bij huis heb.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-11-24 - 21:04:43 send message to koi13

Komende 3 week geen tentoonstellingen meer. Wat jammer toch. Dan voor Apeldoorn en Rosmalen maar duimen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2014-11-30 - 14:32:29 send message to P.Rooth

We zijn nog niet af van de vogelgriep Zoeterwoude geval nr zoveel en wie volgt


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2014-11-30 - 19:57:02 send message to medaar

deze morgen geweest : tt in knesselare is oostvlaanderen belgie .
mooie tt: maar vogelverkoop was verboden .


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2014-11-30 - 20:49:41 send message to P.Rooth

Ook in België zijn er maatregelen genomen vogelmarkt Aarschot ging niet door en nu dit erbij is me een zootje bij die kippenfarmen




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede