Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > rare actie van dennis papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-03-02 - 14:52:12 send message to DenisdeV

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Lennart,

Dankjewel voor je uitgebreide toelichting,het is me helder. Maar impliciet lijk ik te lezen dat je niet geloofd in concurrentie van Dennis (met 2 Nen) door een ander. De markt van nederland is toch niet vol ? En als hij de "dump"-vogels heeft,dan zijn er toch ook winkeliers te bedneken die meer kwaliteit en aftersales bieden. Idealistisch ?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

groet,
Denis


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-02 - 15:03:15 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Denis,

quote
Idealistisch ?


Nee natuurlijk niet...en dit is nu net een reactie waar op ik te wachten!

Als iemand, zoals jij nu schrijft, zoiets graag wil en mogelijkheden ziet denk ik dat wij met zijn allen dat ook een kans van slagen moeten geven!
Kijk maar eens naar de twee meiden uit Amersfoort, die zijn ook aardig op weg!

Ik zelf ben er nu dan ook van overtuigd dat je dit soort zaken met dezelfde wapens moet bestrijden als dat hij hanteert! En dat wij allen als liefhebber er voor moeten zorgen dat hij 10 meter verder komt als dat hij ons allen toewenst........razz :p!

Angst is altijd al een slechte raadgever geweest!!

Voorzichtigheid is wat anders!

Lennart wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 15:23:35 send message to ParkietenPeter

Idealistisch?

Ik denk het wel. Maar idealen kun je verwezenlijken. Je hoeft natuurlijk ook niet direct zo groot te beginnen als Dennis (nnlaugh :D, leuk eigenlijk wel). Je zult het kunnen/moetne opbouwen. De komende jaren geen vakanties of nieuwe auto, dan moet het best lukken.

Hey, weet je wat jij moet doen? ...


... langs de kamer van koophandel!

wink ;) Peter


Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-03-02 - 15:28:01 send message to Bubbles

Denis,
Mocht je je dromen waar willen maken, wens ik je alle succes toe! Van je hobby je beroep maken is een droom van velen. Stort je niet te snel in een avontuur, maar laat je zeker van alle kanten goed inlichten. Je bent met jouw instelling al zeker half op de goede weg.

En wat D.P. betreft:
het * staat gelijk aan : Handtekening gezet? genaaid voor een lange tijd.
Maar zou iemand mij kunnen vertellen wat het woord financheren betekend?


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-02 - 16:01:11 send message to Lennart

quote
wat het woord financheren betekend


Ws bedoel je financiëren, dat is lenen, voorschieten door een bank of instelling


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-02 - 16:17:13 send message to Lennart

quote
De komende jaren geen vakanties of nieuwe auto, dan moet het best lukken.


Als dit het belangrijkste in iemands leven is, zou ik mij nog wel eens achter de oren krabben!
Als of er niets anders bestaat!

Ik weet dat je laatste opmerking een grapje is, Maar DP leest dit ook....en hier zit hij nu juist wel op te wachten: ....Verdeeldheid ....Tweespalt....Ironie....Sarcasme....Kwekers die elkaar zowat (figuurlijk) afmaken!

Nogmaal: Het enige wat wel helpt is goede voorlichting en nieuwkomers serieus nemen en niet alleen maar schreeuwen dat het een kl**tzak is....want men wil dan ook graag weten waarom hij dat is!

En jongeren met dromen?
Laat ze....tenslotte hebben we heel veel wat we nu hebben te danken aan dat soort jongeren! En hebben we het niet te danken aan de gemiddelde mens die te schijterig is geweest om zijn nek uit te steken! Zefs D zijn vader!!!!!

Het is maar hoe je er tegen aan kijkt!

Lennart wink ;)


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-03-02 - 21:17:29 send message to mariannenl

Kent hij eigenlijk wel nederlands, deze meneer D, zie hieronder, twee woordjes, de rest heb ik nog niet eens bekeken :

"restand financheerd "

Nieuwe taal ??????

MARIANNE


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-02 - 21:22:46 send message to thuis

Als je de advertentie echt beoordeelt, dan wemelt het van de taal en stijlfouten. De persoon in kwestie is zwaar dyslectisch, op zich geen schande maar ken je zwakheden en gooi er een spellingscontrole over of laat het corrigeren. Eigenlijk is hun taalgebruik precies zoals de handelswijze gewoon foutwink ;)


marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2005-03-03 - 00:24:28 send message to marley

Ook wij waren daar een keer en informeerde wij naar de voorwaarden.
De grijze roodstaart was 850 euro, we konden 500 euro aanbetalen, en de vogel pas bij de restbetaling ophalen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-03 - 08:31:01 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Lennart,

Ik wil dit zeker niet als belangrijk betittelen, maar als geld-opslokkend. Net als bijv. sigaretten roken, kost ook handen vol geld. Dit kun je dan sparen en investeren.

En financheren is fanancieren op zijn Boers. Niet betalen? Klop! laugh :D

En een papegaai halen na restbetaling? €500,- is toch zeker al genoeg voor een grijze? (weet het niet hoor, nooit bekeken)

Om met zijn eigen woorden te eindigen:
Koop aub geen vogel [bij Dennis] als huisdier dit gaat u niet lukken maar koop [ bij een kweker die er verstand van heeft] jong zodat u zelf de vogel in uw ritme opvoed !!!!!!!!!!!!!!!!
(Ik cursiveer)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-03 - 09:51:58 send message to Lennart

Hoi Peter,

quote
En een papegaai halen na restbetaling? €500,- is toch zeker al genoeg voor een grijze? (weet het niet hoor, nooit bekeken)


Kijk, het is natuurlijk wat de gek er voor geeft en een ieder is er vrij in om te betalen wat hij wil en hoe hij het wil.
Of het slim is is nog maar zeer de vraag!

Daarom is het zo verschrikkelijk belangrijk dat er wel over gediscusieerd wordt! En dat zijn praktijken elke keer weer aan de kaak gesteld worden! Het is wel erg vermoeiend hoor, want er is al zoveel over hem geschreven op dit forum!
Natuurlijk zijn niet alle handelaren slecht, er zijn wel degelijk goede! En dan is het denk ik onze taak op de zoekers de (goede)weg te wijzen.

Greenpeace moet soms ook jaren vechten om een klein succes te behalen.....

Misschien moeten we Jan vragen een speciale groep voor hem te starten.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D!!!!

Lennart wink ;)


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-03-04 - 13:49:06 send message to bluebird

Martin uit Steenwijk moet ook een hele gode zijn. Ik ken mensen die bij hem vogels gekocht hebben. Ze zijn zeer tevreden en hebben heel veel plezier van de vogels.

Ik geloof dat Erwin/Hawkeye_nl daar zijn grijze ook weg heeft.


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-03-04 - 13:49:31 send message to bluebird

goede*


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-04 - 14:33:45 send message to Hawkeye_NL

Klopt, ik heb mijn grijze ook daarweg.
Echter jammer dat achteraf blijkt dat de vogel geleewiekt was.

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-04 - 17:07:06 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Erwin,

We hebben het wel eens vaker over garantie gehad. Nu is leewieken natuurlijk geen ziekte, maar kwam het volgende tegen. Dat als een vogel binnen de eerste 6 maanden ziek wordt of overlijdt de VERkoper moet aantonen dat de vogel gezond was bij verkoop. Na 6 maanden is het aan de koper om dit aan te tonen.

http://www.rtl.nl/programma/injerecht/aflevering4.xml

Zonder medewerking van deverkoper wordt het toch nog moeilijk, dat wel.

Peter

ps. Is voor iedereen die zich wil informeren over bepaalde handelaren/winkelieren goed om te weten. Maar laat je niet misleiden door een vriendelijke lach of een gladde babbel.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede