Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > rare actie van dennis papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-03-04 - 19:54:50 send message to bluebird

als je maar blij met de vogel bent Erwinwink ;)


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2005-04-06 - 01:24:06 send message to tsmitje

maar zijn we niet alemaal een beetje schuldig want dennis moet ook zijn papagaaien ergens vandaan halen. en zolang hij nog kan kopen bij ons liefhebbers kan hij verkopen, maar als de prijzen goed zijn verkopen wij gewoon aan dennis.
dus moeten wij de hand ook eens in eigen boezem steken en geen vogels meer aan dergelijken figuren verkopen dan raken we ze vanzelf kwijt want alles importeren wordt wel erg duur en kunnen eerlijke handelaren wel concurerend werken.happy :)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-06 - 08:16:43 send message to Lennart

Jahhhh....daar zeg je zoiets!

Weet dat je hiermee een gevoelige snaar treft bij verscheidenen forumleden.....shocked 8O!

Lennart wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-06 - 08:34:03 send message to ParkietenPeter

Ik ben alleen bang dat het niet zo simpel ligt.

Zij die ervaringen hebben opgedaan zullen je erhalen kunnen vertellen waar je de haren te bergen van rijzen. Ik heb in het verleden al eens mailtjes gehad waar uit blijkt dat sommigen mensen ontzettend overtuigend kunnen zijn.

Dus helemaal mag je niet stellen dat het ook de schuld van kwekers is. Het voert te ver om de ervaringen die mij bereikte hier uit de doeken te doen omdat ik het alleen maar van horen zeggen heb, wettelijk gezien.

Het is al duidelijk bekend dat sommige handelaren in ieder geval niet op een liefdevolle of correcte manier om met hun handel omgaan en zouden zij dan anders met mensen om gaan?

wink ;) PPeter


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2005-04-06 - 16:00:44 send message to tsmitje

het was niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen maar meer tot nadenken aan te zetten.
maar kunen we zelf hier niet iets aan doen door in dit forum een onderwerp te starten bv handelaren, en hierin de handelaren die een van ons liefhebbers heeft bezocht een cijfer te geven.
en dan bedoel ik een voor ontvangst, een voor vriendelijkheid, en een voor omgang met de dieren en een voor prijsverhoudingen. zo krijgen we toch een lijst waar de handelaren opstaan en een ieder kan zien hoe die handelaar werkt en wat de andere er van vinden.
het lijkt mij dat als er een dergelijke lijst is dat er op gekeken word, ik denk dat dan div liefhebbers hun vogels liever naar een bonafide handelaar brengen dan naar een malafide.
de goede handelaren zijn hier mee gebaat en de slechte kunnen hier hun plan uittrekken.
minder handel is minder winst en word het minder intersant om door te gaan.
het is maar een idee. laat eens wat reacties horen wat julie hier van vinden.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-04-06 - 16:44:02 send message to henkmeer

weet nog wel een manier om die handel te stoppen.

Hier zullen nog meer mensen tegen zijn happy :)
Het verbieden van verkopen en verhandelen van baby pagepaaien jonger dan 3 maand.

Henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-06 - 16:56:54 send message to johanblok

Ik ben nog wat radicaler: verbieden van elke vorm van op winst gerichte verkoop van en handel in dieren.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-06 - 17:04:29 send message to thuis

tsmitje, ik ga er niet over uitwijden, hier op het forum maar ik wilde even wat kwijt over jouw opmerking:
quote
liefhebbers hun vogels liever naar een bonafide handelaar brengen dan naar een malafide

Sommige vogelhouders/kwekers hebben geen keuze, het is of leveren tegen de door hen vastgestelde prijs of "spontaan" met zoveel vervelende situaties geconfronteerd worden dat je beter totaal kan stoppen.
Echte liefhebbers, die een keuze hebben, stoppen zoveel aandacht en liefde in hun vogels dat ze echt wel ervoor zorgen dat de dieren op een goede plek terechtkomen. Let wel: met nadruk op LIEFhebbers. Broodfokkers houd je altijd en niet alleen in de vogelwereld.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-06 - 17:07:32 send message to ParkietenPeter

Tsmitje,

Het probleem wat bij dit soort systemen opdoemt is dat de eerste een goede ervaring heeft met een handelaar/winkel en de ander een heel negatieve. Welk cijfer moet het bedrijf dan krijgen? Kun je zeggen het gemiddelde, natuurlijk. Alleen is het vaak zo dat iemand die een negatieve ervaring heeft gehad hier wel anoniem een punt voor zal geven, terwijl iemand met een positieve ervaring minder vaak op een forum te vinden is. Sowieso als alles geod gaat met de vogel.

Zo'n uitslag zal dus nooit volledig objectief kunnen zijn. Buiten het feit dat als een bedrijf op vogelarena op de "zwarte lijst" staat en zou menen hier nadelige gevolgen van te ondervinden, Vogelarena het is die hiervoor ter verantwoording geroepen wordt. En aangezien de objectiviteit of zelfs de eerlijkheid niet te controleren is, zal dit niet op vogelarena toegestaan worden.

Ik hoop jullie hier voldoende over te hebben geinformeerd.

Peter MV
(Moderator Vogelarena)




johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-06 - 17:39:43 send message to johanblok

Het maken van een lijst en het presenteren hiervan kan inderdaad niet omdat dit objectiviteit suggereert. Wat mijns inziens echter niet voor problemen kan zorgen is, als mensen eenvoudig weg hun eigen ervaring vermelden. Zolang hieruit geen rapportcijfer, samenvatting of objectieve lijst gemaakt wordt, rijzen er lijkt me geen problemen, terwijl dat net zo goed zijn werk doet.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-06 - 17:49:17 send message to ParkietenPeter

En dat moeten we ook allemaal blijven doen, Johan!

Daardoor kunnen lezers zelf bepalen of de ervaringen die anderen hebben gehad voor hen een waarschuwing moeten zijn of een uitnodiging.

Daarom ook dat er zovaak in ervaringen gewaarschuwt wordt voor bijv. dé D. Soms lijkt het trouwens in mijn ogen dat er geen andere zijn waar een negatieve ervaring mee opgedaan is. Of dé D. springt er zover bovenuit natuurlijk.

wink ;) PPeter


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-04-06 - 18:09:06 send message to bob_verhagen

of zoals met ebay, waar je verplicht een feedback(tevredenheid) moet geven over de koper. je geeft een cijfer en je kan er een opmerking bijschrijven. als iemand daar iets koopt komt er dus altijd een feedback van.

groeten Bob
p.s. kijk zelf maar eens


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-04-06 - 19:11:38 send message to jani

Men spreekt steeds van goed en slechte handelaars en kwekers ,ik heb hier maar een bedenking bij ,als je bij een handelaar of kweker geen zieke vogel van een gezonde vogel kan onderscheiden hoe zie dan thuis wanneer je een zieke vogel hebt,denk wanneer je dit niet kan je doodgewoon met geen dieren moet beginnen.
En als er dan niets aan een vogel te zien is,waarom zou een handelaar of kweker het dan wel moeten weten.
Denk dat veel mensen gemakzuchtig zijn en het gewoon doorschuiven om zo hun verantwoordelijkheid te ontvluchten.
Ik spreek hier enkel overziekten en minderwaardige dieren en niet over onbeleeftheid of niet nakomen van degelijk gemaakte afspraken.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-04-06 - 22:01:32 send message to Hawkeye_NL

quote
als je maar blij met de vogel bent Erwin

Ik ben super blij met mijn coco, geleewiekt of niet! Ik zou hem dan ook voor geen goud ooit nog kwijt willen. Geldt overigens voor al mijn eigen vogels!

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-07 - 07:38:35 send message to natasja

Jani , dat gaat niet altijd op .. niet iedere ziekte uit zich in uiterlijke verschijnselen zeker niet in een vroeg stadium maar dat betekend niet dat de verkoper niet kan weten dat er een geringe kans bestaat dat de vogel ziek is , ook een drager kan bekend zijn bij een eigenaar.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 108 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede