Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > rentenaar.com Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-10 - 15:59:19

quote
Ook kampioenkwekers hebben jonge vogels van mindere kwaliteit


Dus slijt je ze dan maar aan de handel.....dat is het alle gemakkelijkste! Alles moet wijken voor het kampioenschap? Toch?
Wat sneu nu voor die mensen die ook aan de vogelhobby beginnen! Wat niet wil zeggen dat ze minder blij zouden zijn met zo'n vogel hoor!

En om nog even terug te komen op de import: Verbeter de wereld en begin bij je zelf is het gezegde! Voor de duidelijkheid: het gaat om een zo breed mogelijke voorlichting voor mensen die een vogel aan willen schaffen en er eigenlijk niets van weten wat er allemaal speelt in die wereld!

quote
want wat je niet kan verkopen moet je niet kweken


Volmondig: NEE!
Als je de nakweek niet voor jezelf wilt houden.

En waarom? Omdat ook een vogel geen ding is maar een levend wezen die alle respect moet krijgen die het verdient! En niet alleen maar dient voor de meerdere eer en glorie van de kweker en het kampioenschap!

quote
Jammer dat alles hier zo rechtlijnig word voorgesteld


Dat is maar net hoe je hier tegen aan kijkt volgens mij!

Voor de goede orde: Ik ben geen vogelkweker maar wel een liefhebber van vogels en dieren in het algemeen! En heb net als U heel veel andere soorten dieren al gefokt. Maar geen van mijn dieren is terrecht gekomen in de door U genoemde "handel"!
En voor de duidelijkheid: Sinds kort pas zit ik in de papegaaienwereld en wil er ook mee gaan kweken maar verwacht wel dat ik ze "af kan zetten" in onze eigen wereldje.

Lennart wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-10 - 16:00:14

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-10 - 16:27:44

Blijven dromen.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-10 - 16:30:31

quote
Is toch maar goed dat niet iedereen er zo overdenkt.
Er zouden soorten verdwijnen, die dan weer aangevuld zouden moeten worden uit importvogels, voor de echte liefhebberes, die het niet voor de poen doen.

Volledig mee eens , Henk


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-03-11 - 00:07:39

sjonge sjonge wat weten we het toch allemaal weer goed te vertellen.
als je de jongen die je kweekt niet kwijt kunt dan moet je ze niet meer kweken laugh :D
vogels van mindere kwalieteit maar droppen bij de handel is het makkelijkst en daar kun je niks meelaugh :D
ik heb nog maar weinig kampioenen gezien die uit een kampioen x kampioen kwamen(je kunt toch niet in de vogel kijken)wink ;)
en of een vogel die verkocht is beter af is bij een partucilier als bij de handel moet je ook maar afwachten gezien de vragen die hier af en toe gesteld worden naar aanleiding van een impulsiefe aankoop zoals,wat eten ze eigenlijk,hoe kun je ze het best verzorgen,mijn vogel voelt zich niet lekker wat moet ik doen(niet naar de vogeldierenarts want dat kost geld)
en zoals al geschreven door iemand verbeter de wereld en begin niet bij een ander maar bij je zelf


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-11 - 00:27:29

Zo denk ik er ook over Dijkkamp. Dieren zijn wel dieren en geen dingen!

Ik ben een beginnend papegaaikweker die nog druk bezig is om zijn bestand op te bouwen, maar alles wat daar ook uit voort mag komen...de mooiste en de besten uit het nest krijgen bij mij geen andere behandeling als de grootste minkukel! Het is net zoals bij mensen: Ook zij hebben niet gevraagd om dit leven!

Pfff....klinkt wel wat zwaar op de hand...maar meen het wel!

Lennart wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-11 - 02:02:02

Ik lever al heel wat jaren elk jaar flink wat jongen aan "de handel". Ik heb zelf ook gewerkt in die handel.
Wat zou daar mis mee zijn? Heel veel van mijn jonge vogels zitten nu te zingen bij mensen thuis of fladderen vrolijk rond in een volière bij een liefhebber.
Had ik ze allemaal moeten houden, dan zou er weer wat meer import "nodig" geweest zijn. Als elke kweker er zo over zou denken is de hobby snel uitgestorven.

Ton.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-11 - 02:19:05

[quoteIk lever al heel wat jaren elk jaar flink wat jongen aan "de handel". ][/quote]

Word ik nu gek....of hoe zit het eigenlijk?

Ik ben net bezig met mijn Zonparkieten...op voorhand kan ik er al wel 20 kwijt, terwijl ze nog het eerste ei moeten leggen.....!
Heeft dit allemaal niet een beetje te maken met het opbouwen van contacten, nationaal en internationaal.....?????

In voorgaande reacties heb ik al eens aangegeven dat als je graag een soort vogels wil hebben...alla!
Als je er mee wil kweken is toch een heel ander verhaal....of gaan de €-tjes dan toch meespreken in de (hobby)-kwekerij?

Het klinkt misschien wat hard allemaal, maar de vraag blijft: waarom kweekt men eigenlijk?
Om het kweken van de soort of om het geld?

Lennart wink ;)


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-11 - 06:02:07

lennart
Je zou wel eens vlugger ontgoogeld kunnen zijn dan je vermoed zeker als je in de beginners schoenen staat.Als je denkt te kweken op bestelling en nooit een vogel over hebt dan zou u wel eens vugger als handelaar bestempeld kunnen worden dan u lief heeft.
In de vogelwereld wordt er immers vug geroddeld juist ja door mensen zoals .............


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-03-11 - 11:22:05

BJ:
http://www.antonkorf.com/paco1.html

Het lijkt me logisch om niet naar handelaren te gaan, maar om een kweker te zoeken. Ja, dat is moeilijk en kan lang duren. Tik PBFD+handelaar in bij Google en je hebt genoeg te lezen.
Bijvoorbeeld het volgende:
Het advies is altijd om een jonge papegaai aan te schaffen via een betrouwbare kweker en nooit via een handelaar. Wie koopt er een jonge hond via een handelaar?






Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-11 - 11:46:14

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Wie koopt er een jonge hond via een handelaar


Helaas nog heel veel mensen en dat geldt ook voor de vogels...ook ik, zei de gek!
Terwijl mijn kat en honden wel bij een kweker vandaan komen!!
Maar toen ik met papegaaien begon wist ik nog niet beter!

Daarom wordt al weer voor de zoveelste keer bewezen hoe belangrijk bijvoorbeeld dit forum is en contacten met andere kwekers/liefhebbers te hebben!

quote
Je zou wel eens vlugger ontgoogeld kunnen zijn dan je vermoed


Ik zie dat toch anders! Namelijk ik kweek niet om het kweken zelf met als doel verkoop!

Dat de kopers zich al hebben gemeldt komt door de contacten die ondertussen heb en niet via advertenies op VogelArena, Marktplaats of welke advertentie- site ook!

Kortom: Ik heb de vraag, niet het aanbod.

Ik kan me niet ontrekken aan de idee dat wat ik, ook op dit forum, veel tegen kom, is:

Vooruit...Ik zet een man en een pop bij elkaar, hang een broedblok in de kooi en rammelen maar jongens!

Zo werkt dat dus niet!

En of het allemaal bij mij zal gaan lukken is natuurlijk nog maar afwachten!
Ik doe in ieder geval wel mijn stinkende best om het voor de vogels zo optimaal mogelijk te laten zijn!

Lennart wink ;)


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-03-11 - 16:45:53

Beste Lennart,

Als ik al jou reacties lees in dit Topic dan vind ik toch dat je een beetje aan het doorslaan bent oftewel de moraal ridder uithangt.

Natuurlijk heb ik ook een hekel aan de 'foute'handelaren. En volgens mij elke liefhebber wel. Maar ik denk niet dat je ze allemaal over 1 kam mag scheren.

Ik zal ten alle tijde proberen om mijn nakweek particulier te verkopen. Mocht ik ze dan niet kwijt zijn dan gaan ze naar een vaste handelaar waar ik al 20 jaar goede ervaringen mee heb.

Kortom Lennart: hoe je het ook went of keert de particulier en de (goede) handelaar zijn toch een beetje van elkaar afhankelijk.

Wil jou nog wel eens zien als je 120 jonge grasparkieten per jaar kweekt. Wil je die allemaal via jou goede contacten kwijtraken??

Ga je die dan allemaal zelf houden omdat je weigerd aan een handelaar te verkopen???? wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-11 - 17:04:41

Beste Lori,

Je hebt mij nooit zien schrijven dat alle handelaren slecht zijn, lees mijn reactie's er maar op na.
En verder: het zijn de keuzes die je maakt als kweker. En daar is iedereen vrij in. Ik zeg alleen maar wat ik er van vind!
En niemand hoeft het daar mee eens te zijn!

En wie ben ik? Eén van de 7 miljard mensen op deze aardbol.....happy :)

Lennart wink ;)


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-03-11 - 17:11:22

Sorry Lennart mijn inbreng staat er misschien wat aanvallend. Was niet de bedoelinglaugh :D

Wilde alleen maar aangeven dat al die mensen die massa's jonge roodruggen, valken, halsbanden etc. etc. kweken echt wel afhankelijk zijn van de handel.

Dat dit bij jou met b.v je zonparkieten niet nodig is heeft misschien te maken met het feit dat dit toch vogels zijn die wat minder voorkomen bij de liefhebbers dan bovengenoemde soorten.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-12 - 00:39:33

Ik heb aardig wat contacten, heel veel in de vogelwereld ook. Laten die nou net niet staan te springen om mijn bonte kanaries of mijn chinese groenlingen.
Als je 25 mensen weet die eind oktober een kanarie willen, mail me een lijstje. happy :)

Ton.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 113 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede