Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Handels-papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-11-11 - 06:01:38 send message to bert1974

ik wil er dit even over zeggen. er zijn ook particulieren zat waar je bedondert word waar je bij staat. om de zaak te besodemieteren hoef je geen handelaar te zijn.mijn ervaring is je moet overal waar je koopt goed uitkijken,of het nou bij een handelaar is of een particulier ,overal kan een ziekte naar binnen sluipen .hoe goed je je best ook maar doet om dit te voorkomen.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-11-11 - 08:29:39 send message to wiechmann

bert je heb gelijk ik ben ook door div pariculieren belazerd en zeker toen als beginnenling dan zijn er mensen bij die zeggen dan mooi zo van die rotzoo ben ik ook van af sad :(


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-11 - 12:34:15 send message to Chow

Klopt, het is een illusie om te denken dat particuliere kwekers altijd ten goeder trouw zijn en handelaren niet.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-11 - 13:35:06 send message to dooren

In feite is het dus zo: je kunt niemand 100% vertrouwen" (die je niet goed kent)

En bovendien: money heeft een rare invloed op veel mensen.
Gert


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-11-11 - 17:32:20 send message to Dennis Fr.

indd ben ik helemaal mee eens niemand is te vertrouwen.altijd de afspraak maken ik laat hem sexen en testen of weet ik veel wat binnen 2 weken.mocht het niet goed zijn neem je de vogel terug.willen ze het niet vogel niet kopen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-11-11 - 17:48:01 send message to ParkietenPeter

Ik denk, en ben bang, dat er nog te veel met het hart gekocht wordt en niet met het verstand.
Pas op, je kunt natuurlijk zo voorzichtig mogelijk zijn, maar dit geeft geen garantie dat er niets fout gaat.

Een vriend van mij had grijze roodstaarten gekocht en 6 jaar later stierven ze aan malaria. Had sectie uitgewezen. Reactie DA Malaria sluimerde en kwam toen pas naar buiten.
Da's echt pech hebben.

Maar dat neemt niet weg dat verkoper, maar zeer zeker ook koper, alles kunnen doen wat binnen hun macht ligt. Dat maakt de hobby iets aangenamer. Dus niet meteen van iedereen het slechtste denken. wink ;) happy :) Maar zelf ook nadenken.


parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2005-11-11 - 18:19:01 send message to parrotfarm

Er zijn ook nog heel veel kwekers,die vogels hebben die ziek zijn of slecht,en die vervolgens hun slechte vogels aan de handelaar verkopen.
En denken dan"ik heb nog wat geld, en die handelaar moet het maar uitzoeken"


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-11-11 - 19:42:16 send message to Wickingh

Hallo,

overal waar geld ter sprake komt krijg je negatieve uitwassen.
Zeker in de wereld van papegaaienkwekers en handelaars gaat het nu eenmaal al snel om behoorlijke bedragen.
Ik zit al een tijdje te broeden op een soort van keurmerk voor de kwekers die het wel goed voor hebben met hun [toekomstige]klanten.
Hierbij denk ik aan een papegaaienpaspoort.
Ik weet dat ik weer kritiek en commentaar ga krijgen, omdat ook hier fraude niet helemaal uit te sluiten is, maar helemaal niets doen is in mijn ogen geen optie.
Ik verrek het toch om de Dennissen en Rentenaren van deze wereld, de vrije hand te geven.

mvg Frank


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-11-11 - 19:45:51 send message to hdra

Frank en Dennis FR

Ben het helemaal met jullie eens. Wel lastig te organiseren zo,n paspoort maar goed. Het is in ieder geval een idee om het systeem te verbeteren.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2005-11-13 - 22:44:29 send message to smedinga

Voor kwekers, handelaren en particulieren raad ik aan, zorg dat je vogels getest zijn op de bekende ziektes, en maak hier duidelijke afspraken over. Zorg dat je quarantaine regels hanteerd, Het onbewust verspreiden van ziekten wordt nog steeds erg onderbelicht maar komt in nederland erg vaak voor.


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-11-14 - 09:52:55 send message to charon

Ik vindt zo'n paspoort zo'n gek idee nog niet
Als je een hond koopt krijg je er als het goed is tenminste ook gezondheidspapieren bij ,dus waarom bij een papegaai (of andere kromsnavel niet)
De ziektes die bij kromsnavels voor kunnen komen zijn soms nog fataler dan bij honden, de uitgave aan bep. vogels is soms even hoog of nog hoger.
Ja dan maar wat meer betalen ,maar dan heb je wel zekerheid.
En dat er mee gerotzooid wordt ja dat zou kunnen.
Maar ik denk wel dat het nut zal hebben


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-11-14 - 14:13:22 send message to MADDAD

Beste

Als je naar een goeie kweker gaat cq winkel krijg je die gezondheidspapieren er ook bij ,je kan je vogel namelijk ook laten testen met een document erbij.
Maar dat wil nog niet alles zeggen .heeft ooit een heel triest verhaal gestaan op het internet die vast wel meer liefhebbers hebben gelezen over een grijze roodstaart Tomy.
die hadden ze ook laten testen op bek en veerrot en nog meer ziektes.maar in de tussen tijd dat hun op de bloedonderzoek wachten hadden ze tommy niet appart gezet,dus de uislag was negatief (niet besmet dus)terwijl hij in die wachtijd bek en veerrot op gelopen had.
met als gevolg dat die beste man tommy meegenomen had en thuis nog meer kromsnavels had en heel zijn bestand moest opruimen naar een lange klote periode.
ik koop ook ooit vogels aan ook al zit er 25 testuitslagen erbij hij gaat bij mij 6 tot 8 weken qaurantaine in en krijgt weer een bloedonderzoek.
Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn.

Groetjes John.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-11-14 - 14:23:07 send message to ParkietenPeter

En dat is een les die sommigen hardleers geleerd hebben. sad :(

En jammer genoeg dat er telkens weer mensen zijn die het 'liever' zelf mee willen maken.

Leer van anderen!


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-11-14 - 18:12:42 send message to bert1974

snavel en veren rot is een sluipende ziekte en naar wat mij hier over verteld is is het volgende. ze kunnen op het moment van testen wel negatief zijn ,en 3 weken later breekt het toch ineens uit . als dit waar is stelt mij zo,n gezondheids verklaring ook niks voor.maar dit is een verhaal die mij verteld is .dus of dit waar is weet ik niet.ik hou me liever gewoon aan de karantene(of hoe je het ook maar schrijft).hier vertrouw ik meer op dan wat voor gezondheids papiertje dan ook.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-11-15 - 13:01:22 send message to MADDAD

Beste

Daarom moet je hem ook 6 weken in qaurantaine zetten en dan pas een bloedonderzoek laten doen, als hij een ziekte had was het wel in die 6 weken aantoonbaar.

Groetjes John




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 74 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede