Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > bedreigde huisvogels inzetten voor de kweek?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-30 - 14:32:58

Hoe hard ik mijn best doe, ik zie zoveel verschillen in de twee foto's dat ik sterk het vermoeden heb dat dit twee totaal verschillende bergen zijn. Ten eerste omdat er op de voorgrond een aantal zeer duidelijk aanwezige heuvels missen in de tweede foto. Daarnaast zit er in de tweede foto een geul die compleet mist op de eerste foto. De top van de gehele berg is compleet anders. Zelfs de hoogte verschild onderling.

Ik heb de twee foto's over elkaar heen gelegt doot er 1 tot 40% transparant te maken en dan kom je nog veel meer verschillen tegen. Kortom, is dit echt of fictie?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-30 - 14:36:05

quote
Natasja. Dat is toch niet zo vreemd.
Het gaat over kweken, dan is het logischer ervan uit te gaan dat de kweker er hier meer over weet.(nee hawkeye het is niet altijd zo ).
Denk dat je nu wel licht over het "vak" kweken denkt.



Of het niet zo vreemd is weet ik niet , ik vind het persoonlijk vreemder er klakkeloos vanuit te gaan dat kwekers er meer vanaf weten , ik denk dat je dat altijd moet natrekken of het nou gaat om een kweker of iemand die huiskamervogels houd en in dat opzicht bedoelde ik dus dat deze discussie in zoverre zinloos is omdat er alleen gesproken word over huiskamereigenaren je zou dit gelijk moeten trekken met kwekers .


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-30 - 15:01:57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hmmm, erwin. Als de foto niet precies op dezelfde plaats is genomen dan krijg je een ander perspectief, hierdoor kan het beeld totaal anders worden. Kortom een kleine heuvel kan dan een dal "weg werken".
Door de planten en bomen wordt ook het bodemrelief ook gecamufleerd en detials vallen dan weg. Ook erosie e.d. kunnen een rol spelen.

Terugkomende op de aantallen mbt kennis (hkve vs kwekers) in procenten gezien. (we praten over het percentage % is iets anders als aantallen, dat was het uitgangspunt van mijn opmerking)
1. mensen die vogels houden in een voliere kweken er bijna altijd mee, dus meer kennis op dit gebied. Dus 100% (schatting)
2. huiskamervogeleigenaren van het verleden kweker van vogels bv +/- 20% schatting.

Wil dus niet zeggen dat in absolute aantallen het onderspit delven:
bv 100000 kwekers in nederland, vs huiskamervogeleigenaren 500000 waarvan dan weer 100000 met kwekers achtergrond, dus in absolute aantallen gelijk, maar in % minder van het totaal minder.
Groet gert.




natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-30 - 15:04:47

en dus .... kriteria van zowel kwekers als huisvogels gelijk trekken razz :p


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-30 - 16:01:13

In absolute getallen misschien wel, niet in % laugh :D
Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-30 - 16:20:03

En Natasja, wil je er ook bij horen?laugh :D

razz :p Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-30 - 18:41:51

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk het wel Peter, ze is nog steeds op zoek naar een vriendje voor haar kiek (edelpapegaai)happy :)
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-30 - 20:39:43

razz :p ik hoor al bij het interieur van vogelarena da's voor mij al zaligmakend razz :p



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede