Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Handelaren?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 01:32:45 send message to paccie

ik heb hem wel gelezen nou zeggen ze toch allemaal is mijn hobby


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-06-05 - 01:42:09 send message to dijkkamp

beste chow

je durft nog al wat te schrijven om je gelijk te halen zwarthandelaren,uitkeringtrekkers.

je runt een ict bedrijf en weet dan niet wat handelen iswink ;)

je hebt het over de fiscus met of zonder boter op je hoofdlaugh :D

ik hoop dat je snel wakker wordt want je krijgt nog veel meer terleurstellingen te verwerken als je zo naief bent


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-05 - 08:59:28 send message to Niltava

Wat paccie bedoeld is dat je soms alleeen je grasparkieten en andere makkelijke vogels alleen nog kwijt kunt aan handelaren. Je hebt ze dus nodig.
Ik heb niet zo'n probleem met hadnelaren, zolang ze er maar goed me omgaan.
Je geeft meteen aan waarom het niet "legaal" kan, een handelaar zou nooit tegen de particulier op kunnen omdat hij 19% extra moet vragen(plus winst).
Denk overigens ook niet dat de winsten zo groot zijn, denk dat een zwarte klusser in het weekend meer verdient


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 10:09:01 send message to paccie

dat heb je goed gezien en ik weet het toevalig want een vriend van mij is handelaar en hij rijd geen mercedes gewoon een oud busje hoor hij doet het voor de hobby nou ik zeg wel eens tegen hem man hou er toch mee op de winst marge wordt zo klein tegen over de koste maar hij vind het nog leuk


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-05 - 11:01:27 send message to Hawkeye_NL

Paccie je raakt de spijker op de kop.
Sommigen doen het puur voor de hobby. Niet voor het geld. Als je de benzine kosten, voer, verblijven, telefoonkosten, kosten advertenties enz opteld dan is die 2,5 € echt niet een winst te noemen. Natuurlijk zijn het hobbyisten en berekenen de meesten geen btw. Er stond in de tekst ook nergens vermeld dat ze bedrijven waren. Het zijn hobby-handelaren! En met open handel kan ik moeilijk spreken over iets anders dan goudeerlijke handel. Ze verbergen niets voor je en kopen en verkopen open en blood. Wat is hier nu niet eerlijk aan dan?

Zit dit alleen in de btw? of is een bedrijf die 25 € voor een grasparkiet vraagt ineens veel beter voor de vogel als een handelaar die hem voor 12,50 € verkoopt?

Erwin


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-05 - 11:19:26 send message to johanblok

Beste Chow, het gaat gewoon om ordinaire handel, d.w.z. het doel is geld verdienen, wat inderdaad nooit lukt als men aan de wettelijke eisen voor elke onderneming met winstoogmerk zou voldoen.
Onder een bepaald bedrag hoeft een hobbyist inderdaad niets op te geven aan de belastingdienst, als de bedragen groter worden wel, maar dan mag men ook de kosten aftrekken: meestal blijft er dan niets over.

Als men met goederen handelt, is er weinig aan de hand, echter bij levende have ondervinden deze hier alleen maar nadelen van. Handelen is daarom mijns inziens geen verantwoorde hobby.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 12:41:15 send message to paccie

dat hebben jullie goed gezien maar jullie hoeven geen medelijden te hebben hoor met die jongens hahaha wees blij dat ze er zijn anders hadden er een heleboel de voileres erg vol


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2005-06-05 - 16:14:42 send message to smedinga

Beste Chow,

ik denk dat je je beter druk kunt maken over de marges in de ICT, anders zie ik je op korte termijn ook nog handelen met vogels op marktplaats


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-06-05 - 19:50:33 send message to ewals

Paccie

20-30 vogels kopen en verkopen met 2,50 ????winst.
Brandstof geld voor het ophalen,2,50 per liter, voer geld. Blijft er 'n nettowinst over van 2,5 cent × 30 vogels is 0,75 eurocent.
Ik denk dat ik ook maar in de vogelhandel ga, kan ik tenminste iedere week 'n kinderijsje voor mijn kleinkind kopen, wat 'n lachertje.
Eigenlijk de moeite van het reageren niet waard.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 20:24:42 send message to paccie

eigenlijk niet he maar je moet mij niet hebben maar chow hij wil nog belasting heffen ook wat blijft er dan over maar zoals jij praat dan moet ie nog geld mee nemen wat dacht je van tafel huur 5 tot 7 euro per meter en dan nog koffie en eten en de uurtjes reken ik maar niet dus moet ie 5 euro per vogel mee nemen of hij krijgt nog van de fiscus hahahaaaaaaaaaaa


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-06-05 - 20:43:17 send message to ewals

Sorrie paccie, foutje van mij, natuurlijk bedoelde ik Chow


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-06-05 - 21:35:17 send message to erik

Even OFF topic maar ter verduidelijking.

Even voor de duidelijkheid ,Als men vogels koopt als handelaar van parikulieren dan praten we over marge handel dit wil zeggen dat er alleen BTW wordt berekent over de winst niet over het totaalbedrag voorbeeld
Inkoop partikulier 10 euro verkoop 20 euro BTW over de winst 19% van 10 euro is 1,90 inplaats van 3,80 over 20 euro ,LET WEL dit geld alleen van aankoop van partikulieren en in gevangen schap gekweekte vogels niet over import hierover is wel het gehele BTW bedrag verschuldigd.Heeft niets met het topic te maken maar is wel verwand aan sommige antwoorden op het topic.

Erik


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 22:38:54 send message to paccie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het zijn maar voorbeelden hoor we bedoelen ermee dat de winst nog al mee valt hoor dat het ook heel wat kost


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-05 - 23:31:03 send message to Chow

Ik denk dat Johanblok de enige is in deze threat die heeft begrepen wat ik bedoelde te zeggen. Ik ben niet degene die wil handelen. En ik geloof niet in hobbyhandelaren (ooit een hobbyhandelaar in stereoinstallaties gezien?). Handel is handel en dient als doel winst te maken. Ik werd beticht naief te zijn maar het is pas naief te denken dat mensen handelen puur als hobby zonder winstoogmerk. Verder is het krom te redeneren dat je geen belasting hoeft te betalen omdat anders handelen geen zin meer heeft, m.a.w. als er belasting moet worden betaald kun je er niks meer op verdienen. Het feit dat je niks kunt verdienen in de vogelhandel als je belasting zou betalen betekent dat de markt is verprutst door handelaren die geen belasting betalen en zodoende de prijs van vogels hebben gedrukt.
En nogmaals, ik heb het niet over de kweker die z'n overtollige jongen verkoopt enzo. Ik heb het over mensen die grootschalig inkopen en verkopen en gezien de marges dit zwart doen en hiermee niet alleen de markt verpesten voor mensen die die professioneel zouden willen doen maar ook de vogelwereld een slechte naam kunnen bezorgen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-05 - 23:43:22 send message to Niltava

De logica ontbreekt chow
Denk dat de meeste het wel begrepen hebben alleen wijzen op de realiteit en consequenties die een andere manier van "handelen" zou hebben.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede