Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Handelaren?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-05 - 23:46:38 send message to Hawkeye_NL

quote
Ik heb het over mensen die grootschalig inkopen en verkopen en gezien de marges dit zwart doen en hiermee niet alleen de markt verpesten voor mensen die die professioneel zouden willen doen maar ook de vogelwereld een slechte naam kunnen bezorgen.



Zoals al eerder gezegt; Ik denk dat je nu wel heel erg kort door de bocht bent en hiermee bedrijven en handelaren met opzet probeert te schaden!

Misschien eigenbelang! wink ;)

Erwin


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-05 - 23:55:09 send message to Chow

Ik snap niet wie ik zou kunnen schaden als ik mijn mening geef over de manier waarop er met vogels wordt gehandeld. Echt, dat snap ik dus echt niet. En eigenbelang?? Hoezo, ik kweek op zeer kleine schaal met vogels. Heb geen ambitieuze plannen ofzo happy :)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-05 - 23:59:00 send message to Chow

Ik denk dat zolang handel met dieren "ondergronds" gebeurd er geen controle is op het welzijn van de dieren. Dit geld niet alleen voor vogels maar ook voor andere dieren. Hoeveel honden worden niet verkocht met ziektes omdat de eigenaren alleen geld zien?? En juist omdat ook die handel illegaal gebeurd is er geen controle op en zijn de dieren de dupe. Wie controleerd hoe de vogels worden gehuisvest als niemand weet dat die vogels in de handel zijn?? Ik snap de reacties hier niet van de liefhebbers. Juist die zouden graag willen zien dat vogelhandel gebeurd met oog op het welzijn van de dieren.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-06 - 00:28:46 send message to tonnl

Iedereen die regelmatig vogels verkoopt veegt nu eenmaal graag zijn eigen straatje schoon Chow.

Vogelhandelaren die legaal werken hebben heel wat meer kosten dan de btw alleen.
Pas als het grote publiek niet meer bij louche handelaren koopt kan er ooit iets vebeteren.

Ton.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-06 - 00:33:56 send message to Chow

Draait om voorlichting dus. Ik denk eerlijk dat iemand die voor z'n dochter een grasparkietje koopt er echt niet mee zit om wat meer te betalen wanneer hij zeker weet dat de aangeschafte vogel goed is en bij een betrouwbaar adres vandaan komt.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-06 - 00:39:52 send message to Hawkeye_NL

Ten eerste hoef ik geen straatje schoon te vegen omdat ik geen handelaar ben. Maar je mist volledig het punt!

Waar het om gaat is: jij zegt dat de mensen die op marktplaats openlijk en eerlijk vragen om meerdere vogels en daarvoor een bedrag bieden en die deze dan in een andere advertentie aanbieden tegen een geringe marge zwartwerkers, uitkeringtrekkers die proberen hun inkomsten illegaal te verhogen en belastingonderduikers zijn. En dat vindt ik een heel erg zware maar vooral ongegronde aanval naar mensen toe.

Maar goed, het zijn jouw woorden en je moet zelf weten hoe ver je durft te gaan.

Overigens vindt ik dat de moderator hier in deze post ook de betrokken handelaren of bedrijven dient in te lichten zodat die zich hier ook kunnen verdedigen. Zo werkt dat toch op dit forum? Geen ongegronde zwartmakerij zonder kans op weerwoord van de belanghebbende?

Erwin


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-06 - 00:45:17 send message to Chow

Voor zover ik weet heb ik geen namen genoemd dus is er geen enkele reden mensen in te lichten. Ik heb op basis van een algemeen beeld wat ik heb opgedaan de laatste paar maanden dat ik denk dat er handelaren actief zijn op internet die op basis van de gehanteerde tarieven dit nooit legaal kunnen doen. that's it. Ik snap niet waarom er hier zo'n ophef over wordt gemaakt. het lijkt wel of ik met deze opmerking leden van dit forum persoonlijk heb geraakt. God allemachtig, wat een gedoe hierover. Ik ga het ook niet meer uitleggen.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-06 - 00:49:20 send message to Lennart

Chow en alle andere gelijkdenkenden,

Het valt niet mee hè?
Om Roomser te zijn als de paus.....laugh :D!

Lennart wink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-06 - 00:53:12 send message to Chow

T'is zo'n zinlose discussie. Blijkbaar bestaan er volgens leden nog mensen die met alle plezier door heel nederland honderden vogels ophalen en ze daarna weer op internet zetten zonder winstoogmerk. Die doen dat voor de lol. Yeah right. En als ik dan de vraag stel hoe ze dat fiscaal doen dan beschadig ik die zogenaamde hobbyhandelaren. Hou toch op. wat een flauwekul. je moet zelf eens rondrijden door nederland zoals ik de laatste maanden heb gedaan om te zien hoe vogels er soms bijzitten. Is soms gewoon niet normaal. Maar goed, dat zijn liefhebbers blijkbaar.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-06 - 01:05:12 send message to Lennart

quote
T'is zo'n zinlose discussie


Inderdaad! Discussies over meningen zijn per definitie vaak zinloos. Anders hadden anderen geen afwijkende of andere meningen!

In het laatste gedeelte van je laatste bericht som je een aantal feiten op....en daar kan niet genoeg aan gedaan worden, maar dan hebben we het over welzijn!
Maar ook dat kan uiteindelijk weer een mening zijn....sad :(

Lennart wink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-06 - 01:11:50 send message to Chow

Ik ben het afgelopen half jaar door heel Nederland geweest om vogels te zien of te kopen of voor andere vogelgerelateerde zaken. Je komt soms bij mensen die blijkbaar meer belang hebben bij kwantiteit dan kwaliteit. Overvolle hokken met overal stront. Vogels slecht in de veren. Vloeren van de vaak slecht onderhouden verblijven vol met rotzooi. Met dat in m'n achterhoofd vorm ik mij al snel een mening ja. Ik heb het dan niet over de mensen waar ik kwam waar alles prima geregeld was. Want die zijn er ook. Maar je moet voor de lol eens 6 maanden lang met diverse adverteerders afspreken en gaan kijken. Dat leverd niet het beeld op wat je zou willen zien.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-06 - 01:25:21 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Blijkbaar bestaan er volgens leden nog mensen die met alle plezier door heel nederland honderden vogels ophalen en ze daarna weer op internet zetten zonder winstoogmerk

Volgens mij heb je moeite met lezen! Ik stel toch heel duidelijk dat het handelaren betreft en handelen is een eerlijk inkomen. Wat zonder winstoogmerk? waar zeggen wij dat?
quote
En als ik dan de vraag stel hoe ze dat fiscaal doen dan beschadig ik die zogenaamde hobbyhandelaren

Als je dat vragen noemt? Je steld keihard dat het niet kan en dat ze de fiscus onderduiken omdat volgens jouw berekening er geen andere mogelijkheid bestaat dan dat dit mensen met uitkeringen zijn die extra proberen bij te verdienen in de zwarte handel.
quote
je moet zelf eens rondrijden door nederland zoals ik de laatste maanden heb gedaan om te zien hoe vogels er soms bijzitten

En dat is dus nu net wat ik met grote regelmaat doe. Niet om te handelen maar juist om foto's te maken van alle verschillende soorten die in ons land worden gehouden. En ja, daarbij kom ik ook wel eens bij die handelaren waar jij het over hebt. En bij hobbyisten die voor de fun kweken zonder dat ze weten waarmee ze bezig zijn. Maar dat is een heel ander topic. Dat heeft niets met de stelling van dit topic te maken.

quote
Ik heb het dan niet over de mensen waar ik kwam waar alles prima geregeld was.

Het over één kam scheren doe je dus gelukkig niet op alle vlakken! wink ;)

Maar goed, je bent altijd welkom voor een kop koffie en om onze vogels te bekijken.

Erwin


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-06 - 01:36:36 send message to Chow

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ok, we zijn het bijna eens. Handelen is eerlijk. Daar ben ik het mee eens. Handelen echter buiten de fiscus om is niet eerlijk omdat je daarmee handelaren die wel belasting betalen dupeert.
Ik heb de uitkeringstrekker meer als voorbeeld gebruikt. Natuurlijk kan een hardwerkende belastingbetaler daarbuiten ook in vogels handelen. Maar dan gaat het volgens mij meer om de kweker die zijn overschot of jongen verkoopt. Zodra je massaal gaat inkopen en verkopen dan kun je mij gewoon niet wijs maken dat je dat legaal doet gezien de marges die ze hanteren. De zogenaamde handelaar kiest er dan bewust voor om buiten de fiscus om zoveel mogelijk vogels in/verkopen. Dat is niet goed. Het gaat ten koste van de vogels en ook ten koste van mensen die er voor kiezen een bestaan op te bouwen met kweek en verkoop van vogels.
BTW, ben gek op koffie en kom graag eens kijken. Ook hier kun je onaangekondigd m'n voliere en vogels komen bekijken happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-06 - 07:30:24 send message to natasja

hebben we het nou over handelaars ,
over steuntrekkers die zwartwerken ,
of over dierenwelzijn ?

Ik denk dat dat het punt is in de discussie ,steuntrekkers , zwartwerken en dierenverwaarlozing word nu allemaal in 1 adem genoemt als zijnde handelaars.




dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-06-06 - 09:53:19 send message to dijkkamp

beste chow

je eerste vraag was

quote
Ben ik nou dom of is dit gewoon ordinaire handel?




en daar reageren mensen op maar om je gelijk(en wat betreft sommigge dingen heb je dat ook) te halen haal je er van alles bij en zijn degene die op de vraag reageren snappen het dan niet en vervolgens wordt het een discussie over hele andere zaken als waar het in eerste instantie over ging




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede