Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > rocco de witkuifkaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-23 - 15:58:49 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het afbreken van de snavelpunt was doordat de vogel niet symetrisch geknipt was, als ik het goed had gelezen.

Het verhaal:
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=1405


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-23 - 19:14:20 send message to Hawkeye_NL

Er zijn meer papegaaien met een afgebroken snavel peter, het grootste deel daarvan helaas door het te veel wieken waardoor draagvermogen totaal teniet was gedaan. wink ;)


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-12-23 - 19:16:55 send message to arwen

Hai
Als je de eerste 7 pennen knipt,kan de vogel nog zo,n 2 a 3 meter vliegen,maar in neergaande lijn.Ik heb al verschillende verhalen van mensen gelezen,die de gaai anders gewiekt hadden.De pennen waren gebroken,met alle gevolgen vandien.
Tuurlijk zitten die veren er niet voor niets.In de natuur moeten ze wel vliegen,maar in de woonkamer wordt dat een ander verhaal,vind ik.Die van mij zitten zowat de hele dag los in de woonkamer en mogen mee naar buiten,zelfs op de fiets.Ik heb niet het idee,dat ze ongelukkig zijn .omdat ze niet kunnen vliegen.


marin
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-12-23 - 19:51:28 send message to marin

Even terug komen op het verhaal van Erwin met betrekking op het geheel weg knippen van alle veren. Wij kunnen uit ervaring zeggen niet doen. Waarom. Wij zijn in het bezit van een grijze met een beetje anabole spieren. Deze jonge man was instaat om met drie duim veren ongeveer 600 meter te vliegen. Wij in de stress vogel weg. Vogel gevonden en toen maar besloten om alle veren weg te knippen want wij wilden wel buiten kunnen lopen met de vogel. Als gevolg totaal geen draagkracht meer waardoor het borstbeen 2 maal gebroken is geweest en dus ook 2 maal geholpen is door dokter Feld. Inmiddels alles weer goed maar wij halen nooooooit meer alle veren weg
groetjes eric en miran


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-12-24 - 15:05:28 send message to arwen

Iedereen moet het natuurlijk voor zich zelf weten ,hoe zijn vogel gewiekt wordt.Ik doe het dus op een andere manier en die bevalt goed.Een goed gewiekte vogel valt niet als een steen naar beneden.Zelfs mijn eigen DA wiekt zoals ik.
(neee,niet hooimeijer)
En op verschillende andere fora,s zijn genoeg verhalen te lezen over het in mijn ogen dan,verkeerde manier van wieken.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-12-24 - 15:20:19 send message to arwen

Er staat heel veel info over de verschillende manieren van wieken op de birdplanetsite onder info verzorging.Is zeer de moeite waard.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-24 - 16:09:45 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Verwijderd op verzoek!

Erwin


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-12-24 - 16:38:01 send message to arwen

Heb het gelezen,maar helaas,dit is voor mij niet overtuigend.Ik gebruik liever de andere manier.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-12-24 - 22:31:20 send message to tonnl

reclameblok weer over nu?
Dank u


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-24 - 22:35:44 send message to reneetje

qoute

reclameblok weer over nu?
Dank u

Ok niet even succes wensen met mijn nieuwe aankoop of iets anders maar wel dit? das nog eens positief, door dit soort dingen krijg je dus de reacties dat mensen zich hier beledigd voelen e.d. en dat de sfeer niet goed is.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-12-24 - 23:49:12 send message to arwen

Ik vind dit ook niet reclame maken.Hoe meer info,hoe beter toch?En ik vind het nog steeds een pracht vogel.happy :)


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-25 - 00:41:19 send message to reneetje

qoute:

ik vind dit ook niet reclame maken.Hoe meer info,hoe beter toch?En ik vind het nog steeds een pracht vogel.happy happy :)

nee dat vind ik ook niet echt, maar dankje ik ben het helemaal met je eens over rocco haha


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-25 - 08:10:27 send message to hdra

Ik zie hier geen reclame staan????/ Of heb ik het mis??

Henk


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-25 - 11:21:31 send message to Hawkeye_NL

Ik had een link geplaatst naar een artikel dat ik geschreven had over wieken op mijn site. Dit word waarschijnlijk gezien als reclame. Dus heb ik het verwijderd. wink ;)


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-12-25 - 11:32:10 send message to djenco

Is reclame niet het promoten van iets voor commercieel gewin????

Leek me in jouw stukje over wieken niet het geval. wink ;)

Groet'n,
Dirk Jan




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede