Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Europese lijst van lorikwekers Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-03-03 - 07:44:04 send message to Triton

????? Waarom wordt deze niet gesloten dan ?????


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2006-03-03 - 09:24:19 send message to IGGINO

Mischiens omdat we geen andere site promoten.
Deze lijst is niet op het internet te vinden. zoals die van Dennis.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-03 - 09:58:03 send message to ParkietenPeter

quote
Waarom wordt deze niet gesloten dan ?


quote
agabird
2006-02-06 - Het heeft helaas als nadeel dat meerdere vogelliefhebbers mij inmiddels gevraagd hebben hun initiatief/site te gaan promoten via het forum.

En dat is eigenlijk niet helemaal de bedoeling.


Vanwege het feit dat in dit topic alleen maar contact gezocht wordt met kwekers om het bestand zuiver te houden, er geen vogels te koop aangeboden of gevraagd worden en er geen sites gepromoot wordt kan dit topic in tegenstelling tot andere open blijven.

Voor lorikwekers is het dan ook alleen maar de bedoeling om via peter.de.wilde@home.nl een invullijst te verkrijgen en niet via dit forum aan te melden.

Met vriendelijke groeten,
Peter


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-03-03 - 11:27:54 send message to Triton

Dus als ik het goed begrijp zou Dennis (of iemand anders) wel een topic kunnen openen waar hij in uitlegd wat hij doet. En dat iedereen zich kan aanmelden via zijn e-mail adres.

Groetjes Triton


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-03-04 - 07:17:45 send message to Triton

Ik ben wel benieuwd naar het antwoord Agabird of Parkieten Peter?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-04 - 09:42:10 send message to ParkietenPeter

Zoals Agabird het al aangaf in het topic van Dennis, is het niet de bedoeling om je eigen site te gaan promoten op VogelArena-Forum. Hier zijn de uitgebreide advertentie mogelijheden voor.

Het topic van Loripeet zou in onze ogen wellicht kunnen bijdragen tot het in stand houden van een vogelsoort dat in de natuur kwetsbaar is.

In een poging om hierin mee te werken, wat toch het doel van elke vogelliefhebber dient te zijn, heeft VogelArena-Forum dit topic als een welkome bijdrage gezien die niet in strijdt zal zijn met de belangen van VogelArena.
Verder wordt er hier geen (ver)koop informatie verstrekt, waar bij een topic over kwekerslijsten makkelijk de neiging bestaat.

Om niet meteen de strenge meester te spelen, hebben we besloten het topic over de kwekerslijst niet te verwijderen zodat iedereen deze lijst toch zou kunnen bereiken.

Ik hoop zo een beetje duidelijke uitleg gegeven te hebben aangezien op jou vraag niet gewoonweg met 'ja' of 'nee' geantwoordt kan worden.

MvrGr,
wink ;) Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-03-04 - 11:46:53 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,

Ik ben blij dat de topic mag blijven staan.
Anders zou je denk ik wel de meeste kunnen gaan sluiten.
Vooral wanneer je niet meer mag gaan vragen om met kwekers in contact te komen.
Het gaat mij er in eerste instantie om, om het soort behoud te kunnen garanderen en dan voornamelijk met onverwante koppels.
Want blijven we alleen in Nederland zoeken dan zullen er in de toekomst maar een paar bloedlijnen overblijven van de zeldzamere soorten.
Of deze zullen zelfs verdwijnen.

We kunnen nu ook voor bepaalde soorten broedprogramma's op gaan zetten.
Zoals voor de zeldzame Weber en Rosenberg lori's.

Met vriendelijke groet,
Peter de Wilde


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-03-04 - 12:23:34 send message to Triton

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De opzet volgens mij van Dennis zijn kwekerslijst is ook om in contact te komen met kwekers voor info en om onverwant te maken heeft dus heeft ook te maken met het voortbestaan van soorten. En volgens mij staan er bij Dennis ook kwetsbare soorten op. Maarja laat maar. Ik heb geen belang bij de site van Dennis maar volgens mij wordt er weer met twee maten gemeten. angry


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2006-03-04 - 13:09:48 send message to IGGINO

Triton

Het verschil zit hem in dat dennis een website gemaakt heeft. Wat op zich geen probleem is maar, maar dan gaat iedereen binnenkort een manier zoeken voor hun website te promoten.
En inderdaad op Dennis staan inderdaad heel zeldzame soorten op. Maar voor lori's blijft dit te beperkt. Een klein voorbeeldje, ik heb phillipijnse hangparkietjes nominaat (vermoedelijk de enige in België) Ik weet in Nederland nog 1 kweker hiervan zitten. Maar zo blijft deze soort niet bestaan. Ondertussen met de lijst heb ik al een kweker in Denemarken, Italië, Duitsland gevonden. Waardoor voor de toekomst toch wel wat meer mogelijkheden zijn.
En nu heb ik een zeldzame soort genoemd, maar ook minder zeldzame soorten zijn soms heel moeilijk te vinden.
Dennis zijn website is goed voor nieuwe kwekers die niet weten waar ze moeten zijn, maar eens je begonnen bent en je wilt nog extra koppels van die soort die onverwant zijn aan de uwe, daarvoor die van Peter.



Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-03-04 - 14:15:58 send message to Triton

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Of het nou om een lijstje gaat die je in je multomap bewaart of dat dat lijstje op internet staat zie ik geen verschil qwa promotie. Op internet lijkt me nog zinvoller kunnen er mensen mee in aanraking komen. En via een e-mail adres kan je mijn inziens niet aan een geheel adres komen. Zodat als je er met zeer zeldzame soorten opstaat niet onverwachts verkeerd bezoek krijgt. Waar het mij om gaat dat er met twee maten wordt gemeten. Stel Dennis had op zijn site een advertentie ruimte, een forum een chat etc. gedeelte ofte wel iets wat ruikt naar een copie van vogelarena dan kan ik het voorstellen dat er besloten wordt om zo`n topic te sluiten. Maar ik zie totaal geen verschil tussen een kwekerslijst of een Europese lijst van lorikwekers. En het gaat mij er niet om dat jou topic ook gesloten moet worden ik vindt jou lijst net als die van Dennis een goed initiatief zodat we met ze allen nog lang kunnen genieten van onze vogels maar waar het mij om gaat dat ik vindt dat er door Parkietenpeter met twee maten wordt gemeten. Parkietenpeter geeft een dat dennis hier zijn eigen site promoot dat klopt en loripeet promoot zijn lijstje wat waarschijnlijk op zijn bureau ligt nogmaals ik zie het verschil niet.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-04 - 14:27:03 send message to ParkietenPeter

Ergens moet er een grens gesteld worden.
Dat het topic van Dennis gesloten is geworden is het besluit van Agabird geweest en hij heeft dit gefundeerd. Hier ligt dan ook de grens voor VogelArena-Forum.

Iedereen die een kweker zoekt en dit via de site van Dennis wilt doen kan via het topic zijn pagina vinden. Iedereen die een lori-kweker zoekt zou dit via dit topic vinden.

Het enige waarom er met 'twee maten gemeten is', nu, is dat anders het hele topic van dennis verwijdert had moeten worden omdat het niet de bedoeling is je site te promoten via VogelArena.
Om dit initiatief niet direct de grond in te boren, omdat het een leuk initiatief is, is het enkel gesloten.
Bij het topic van Dennis wordt dan eigenlijk de grens met één voet overschreden, als je het zo wilt zien.

Om nu geen vrijbrief te geven voor iedereen om zijn site te promoten wordt deze grens nauwer gezet.

Het is jammer als sommige leden hier anders over denken, maar dat is het beleid door beide moderatoren opgesteld en uitgevoerd.

Om niet te ver af te dwalen, kunnen we dit topic weer gaan gebruiken voor de 'Europeese lijst van lorikwekers'.


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-03-04 - 14:36:21 send message to Triton

Dus als Dennis mensen laat aanmelden via een e-mail adres zonder vermelding van zijn site is alles goed happy :)

Dan zijn namelijk beide topics het zelfde.

Of zie ik het nu wederom verkeerd?


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-03-04 - 14:52:36 send message to loripeet

Het zou mooi zijn als dit topic werd gebruikt waarvoor het bedoeld is en niet om constant maar commentaar te leveren.angry

hier heb ik het niet voor neergezet. Dan open je maar een topic apart over deze dingen maar dit is mijn bedoeling niet. Je kunt ook persoonlijk iets naar parkietenpeter sturen.

Peter


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-03-04 - 15:56:55 send message to Dennis Fr.

Hallo

ik wou me hier eigenlijk buiten houden.Triton bedankt dat je het voor me opneemt zeer gewaardeerdhappy :).

maar voor dat dit verder uit de hand loopt en ook dit gesloten moet worden net als mijn topic omdat men elkaar het licht in de ogen niet gunt.
ik sta 100% achter de lijst van Peter de wilde.
dus laat het wezen zoals het nu is.en ga gewoon verder met dit topic waar het om begonnen is een lori kwekerslijstlijst en hopelijk komen er nog vele aanmeldingen.

Groeten Dennis


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-03-04 - 16:27:17 send message to Triton

Graag gedaan Dennis. happy :)

Laten we er inderdaad maar over ophouden. Ik kan er alleen niet zo goed tegen als er met twee maten gemeten wordt. Vandaar mijn reacties. En uiteraard vindt ik de lorilijst net zo`n goed initatief als die van Dennis. Vindt alleen de stelling die wordt ingenomen door de beheerders van deze site krom. Recht is recht en krom is krom. Er wordt geen antwoord gegeven op mijn gestelde vraag. Waarschijnlijk omdat ze zelf ook inzien dat ze in deze verkeerd hebben gehandeld.
Terug komen op een eerder genomen besluit kan altijd nog. Jammer dat het voor sommige mensen moeilijk is om door de knieen te gaan of toe tegeven dat ze inderdaad niet goed gehandeld hebben.

Hiet laat ik het bij.happy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede