Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Europese lijst van lorikwekers Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-03-04 - 17:54:02 send message to blg

Dan zijn er wel drie die het verkeerd kunnen hebben.. triton agabird en parkieten peter


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-03-05 - 10:09:04 send message to bert1974

als er niet zoveel kwekers zijn met lori,s is het dan niet beter om er juist wel openheid in te hebben. op de manier zoals ik dit lees is het net of je een besloten clubje hebt,waar niemand anders aan mee mag doen.want stel dat ik nu graag met molukken lorie,s wil kweken dan kan ik die niet vinden, want ik heb geen lorie,s dus ben ik ook geen lid. is in mijn ogen allemaal een beetje tegenstrijdig.

groeten bert



loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-03-08 - 21:59:58 send message to loripeet

De kwekers die meedoen zullen overal hun vogels aanbieden, Maar om een onverwant koppel te kunnen samenstellen is het makkelijk wanneer men op een snelle manier in contact met elkaar kan komen.
Tevens willen we in de toekomst een bijeenkomst voor deze kwekers organiseren met lezingen en verkoop en ruilbeurs van onze vogels.
dus we hebben ook verdere ideen dan alleen maar de lijst. Maar dit is alles nog toekomst.
Momenteel hebben we alweer 77 leden en +/- 750 koppels.
Het gaat dus boven verwachting goed.

Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-03-12 - 15:49:50 send message to dooren

En Peter zijn er de laatste dagen weer wat loriliefhebbers bij gekomen?
Gert


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2006-03-13 - 10:12:53 send message to IGGINO

Net eens op de nieuwe lijst gekeken, En we zijn al over de 800 koppels. De 1000 komt in het zicht.
Even geteld
34 kwekers uit Nederland
12 uit Duitsland
9 uit Denemarken
8 uit België
6 uit Frankrijk
6 uit Tjechië
5 uit Italië
2 uit Zweden
1 uit Portugal
1 uit Israel
1 uit UK
Al een mooi kleurrijk lijstje hé.


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-03-13 - 16:56:26 send message to lorie

Zeker, een heel mooi lijstje !!

Een resultaat waar je nu al trots op kunt zijn Peter. Een geweldig initiatief !

Laten we hopen dat deze lijst nog veel groter gaat worden. wink ;)

groeten,

Pim


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-03-13 - 20:04:43 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo allemaal,

Op het moment is er een bericht rondgestuurd binnen Tjechie door een van de deelnemers aan een dertigtal kwekers.
Ook heeft iemand van de Deense lorisite hun leden aangeschreven wat betreft mijn lijst.
Italie begint nu ook te komen. Zeker door een vermelding op een italiaanse site.
Verder heeft Fokke Beswerda zijn medewerking voor Nederland gegeven door een aparte link voor mijn lijst te maken.
Iggino heeft dit op de Belgische vereniging van parkieten en papegaaien liefhebbers geplaatst.
wel mis ik een beetje de inschrijving van Nederlanders. Of hebben wij er niet zoveel.

Groet,
Peter de Wilde


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2006-03-13 - 21:38:20 send message to IGGINO

Ik mis de kwekers van België eigenlijk.
Maar het goede nieuws is, ik heb het eerste vogelpark kunnen overtuigen voor mee te doen aan de lijst.
Vogelpark Turnersee uit Oostenrijk. Met verschillende zeldzame soorten in hun Bestand.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-03-16 - 22:18:52 send message to dooren

88 lorikwekers en zo'n 887 koppels, dus nog 13 en dan is de 900 bereikt.

Ik hoop dat twijfelaars op lorigebied nu nog mee gaan doen, op deze manier wordt het beslist gemakkelijker soorten te behouden in de avicultuur.

Goed werk Peter, ga zo door wink ;)
Gert


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-03-21 - 21:15:56 send message to loripeet

Momenteel zijn er al 95 kwekers en 955 koppels uit 13 verschillende landen. En er zijn nog enkele die de lijst hebben aangevraagd en nog terug moeten sturen.
Van tevoren dacht ik dat 70 kwekers al een mooi aantal zou zijn na enkele maanden maar nu binnen 6 weken al zoveel dat ik er verbaasd over ben. Ook staan er meerdere kwekers op met maar 1 koppel maar deze horen er net zoveel bij als de kwekers met 50 koppels.
Dus aan deze kwekers ook de vraag of zij zich aan willen melden.

Groet,
Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-03-24 - 20:40:10 send message to loripeet

Hiep Hiep Hoera,

We hebben ons 100ste happy :) lid en zitten nu op 1001 koppels van de lori's, loriculus en de vijgpapegaaien.

Verder zijn er nieuwe ontwikkelingen die we nog moeten uitwerken. Maar dit ziet er hoopvol uit.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-03-24 - 20:55:48 send message to dooren

Fantastisch Peter, das nou eens goed nieuws, hopelijk stimuleerd dit meer mensen om hun loris aan te melden.

Wellicht dat sommige andere vogelkwekers dit doet nadenken tot het houden en kweken van loris, dat zou helemaal prachtig zijn.
Gert


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-04-01 - 22:14:05 send message to loripeet

Hoi Gert,

Zoals afgesproken staan we 20/21 mei ook op de Lori IG in Kevelaer (Duitsland) om één en ander over onze lijst te vertellen.wink ;)
Hopelijk kunnen we hier dan ook weer een aantal leden inschrijven.
Het aantal aanmeldingen gaat niet zo snel meer maar er zijn nog wel steeds nieuwe contacten.
Mede met dank aan de verschillende meldingen op internet sites in binnen en buitenland.
Verder ben ik nu bezig met de uitleg aan een Spanjaard en dat zal dan ook de eerste kweker uit Spanje zijn.

Groet aan iedereen,
Peter


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-02 - 14:13:21 send message to molineti

Als het goed is heefd Gert ook een E mail adres van een fanatieke spaanse lorikweker(ik kan het niet meer vinden)
Anders zal Enzo(italie) dit wel hebben,want ik weet dat ze samen contact hebben over vijgparkieten.

Succes met de lijst


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-04-02 - 23:44:11 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Even hard gezocht naar dat spaanse adres in het adressenbestand, nog wel wat andere spaanse en portugese mensen gevonden.

Deze heb ik dus wel een mailtje gestuurd voor de lorilijst.

Peter moet Enzo maar even mailen, dan krijgt jouw spaanse lori-vriend ook een mailtje van me.

Hij was wel fanatiek, hij vroeg de gekste soorten loris happy :)
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 115 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede