Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Europese lijst van lorikwekers Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-07-31 - 10:01:39 send message to loripeet

Ik ben afgelopen weekeinde naar Tjechië geweest om een paar kwekers te bezoeken. Verder ben ik naar de Zoo van Praag geweest om wat vogels te kopen en uit te wisselen van hun met Burgers Zoo in Arnhem. Ik heb dan meteen even een kijkje achter de schermen kunnen kijken in Praag. De Lentepapegaaitjes (Loriculus vernalis) breng ik naar Burgers zodra het geslacht bekend is.

Groet, Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-08-10 - 21:48:45 send message to loripeet

Zo momenteel 186 leden en al 2004 koppels lori's op de lijst.
Ook hebben we momenteel al 9 dierenparken op de lijst staan uit verschillende landen.

Verder ben ik afgelopen weekeinde naar Denemarken geweest en heb daar een 6 tal kwekers bezocht.

Peter


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-08-10 - 22:27:56 send message to hdra

Mooi hoor. Is er ook zo een uitgebreide lijst voor kaketoekwekers

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-10 - 22:44:04 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij niet,maar in Denemarken zitten wel een paar kakatoekwekers(waaronder een nederlander)

1 andere kweker is zeker een reisje waard ,voor allerlei kromsnavelshappy :)maar zeker ook voor diverse soorten kakatoes(onvoorstelbaar wat een collectie en huisvesting)

Waarschijnlijk is loripeet daar ook geweest.(Jutland)

MVG Rene



loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-08-11 - 00:26:03 send message to loripeet

Hallo Rene,

Als het om Claus gaat dan ben ik daar zeker geweest.
Hij heeft inderdaad een geweldige collectie en een super onderkomen voor zijn vogels voor de volgende soorten.
Gele en roodstaart raaf kaketoe, Inca, Naaktoog en witte kaketoes. Pesquet parkiet, raquet-tails, Kea. Verder is hij de enige kweker van de Purperbuik lori met wel 6 broedkoppels, gekraagde lori, groenstaart lori en de purpernek lori.

Kortom een geweldige collectie van papegaaiachtigen.

We hebben verder daar een purperkap lori tesamen met een vogel van hem geplaats in de hoop weer nakweek te krijgen.

Groet,
Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-09-01 - 22:32:45 send message to loripeet

Zo we zitten nu op 199 kwekers wie wordt ons 200ste lid.

Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-09-18 - 22:59:44 send message to loripeet

We zijn de 200 alweer ruim pepasseerd en zitten momenteel op 211 kwekers met in totaal 2127 koppels.
De groep groeit nog elke week.

Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-10-04 - 21:14:02 send message to loripeet

We groeien nog steeds en hebben al 221 leden,

verder staan we op de Internationale show van de Parkieten societeit in Hardenberg.
Hier zal rosemary Low ook een klein tijdje doorbrengen en onze groep helpen promoten.
Zij is diegene die het meest uitgebreide boek over de lori's heeft geschreven.
Zij komt op vrijdag 10 november.

peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-11-05 - 15:41:55 send message to loripeet

Hallo,

Momenteel staan er alweer 233 leden op de lijst uit 18 verschillende europese landen met een totaal van iets over de 2200 koppels.
Volgende week is er dan ook de show van de Parkietensocieteit afdeling twente in Hardenberg waar wij ook met een stand zullen staan..

Groet,
Peter de Wilde


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-11-05 - 21:40:22 send message to ParkietenPeter

Da's mooi Peter.
Laat dan eens wat foto's zien van jullie stand.
Misschein is het ook wel leuk om hier foto's met namen van de lories te plaatsen.

Succes.
wink ;) Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-12-15 - 12:28:54 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Alweer een tijdje geleden maar dan weer even wat over onze kwekers groep.
Momenteel zitten we alweer op de 250 leden en een totaal van 2403 koppels.
Er zijn meerdere fotos te zien op mijn voliere van verschillende soorten lori's. Veelal genomen bij verschillende kwekers in binnen en buitenland.
Ook hebben we enkele weken geleden een bezoek gebracht aan een franse kweker waar we Rosenberg lori's hebben geruiold zodat beide kwekers weer onverwante vogels konden bemachtigen. Bij deze kweker hebben we ook 3 koppels Trich. h. deplanchii kunnen kopen waarvan er tot op dat moment misschien maar 3 koppels van in Nederland waren.
We proberen en ook regelmatig met succes weer vogels terug naar Nederland te halen.

Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2007-01-31 - 22:32:54 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo allemaal,

We gaan al mooi op weg naar de 300 kwekers met nu al 277 kwekers op de lijst met 2565 koppels lori's.
Ook heeft de president van de Franse loriclub nu contact met mij gezocht om te kijken of er een verdere samenwerking plaats kan vinden.
Zij houden namelijk al enkele jaren een telling bij van de soorten die bij hun leden aanwezig zijn. Nog niet met het aantal koppels.
Waarschijnlijk kan ik op een volgende bijeenkomst één en ander over de lijst vertellen.
Doordat ik een aantal jaren in frankrijk gewoont heb kan ik dit dan ook zelf doen omdat ik de taal machtig ben.

Peter de Wilde


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-01-31 - 22:55:10 send message to blg

Vraag het nu maar eens anders, welke soorten hebben jullie nog niet.
Moet toch eens gezegd worden , ik bewonder je voor je inzet.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-02-01 - 09:53:42 send message to dooren

Hoi Benno,
Het zijn vooral soorten die nooit geïmporteerd zijn die ontbreken. (dus vooral de rechtse kant van Nieuw Guinea m.u.v. de Solomon eilanden.)

Maar eigenlijk is niet ons streven naar zoveel mogelijk soorten op de lijst, maar behouden wat we nu hebben. (want wat heb je aan enkele vogels, dat wordt genetisch gezien toch moeilijk)

Bepaalde kleine charmosyna's en minder gekleurde trichoglossussen zullen moeilijk of niet te behouden zijn voor de avicultuur.

We zien ook dat het goed werkt, vele liefhebbers komen nu makkelijker aan bepaalde soorten of kunnen ruilen met hun eigen nakweken tegen iets nieuws. De contacten lopen nu nog meer rechtstreeks en niet via handelaren.

Natuurlijk blijft het wel moeilijk b.v. bepaalde vogels te kopen vanwege de grote vraag of dat ze er uberhaubt niet of weinig zijn.
Gert


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2007-02-11 - 21:22:21 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,

Ook zijn we blij dat er nu een goed contact is tussen ons, de belgische, Deense, de Duitse IG Lori en de Tjechische lori clubs.
Sinds twee weken heb ik ook contact met de voorzitter van de Franse loriclub en ook zij zouden graag eens wat samen gaan organiseren.
In juni zijn we ook weer uitgenodigd bij de bijeenkomst van de IG Lori in Walsrode.
Afgelopen jaar was dit in Kevelaer wat ook een leuke bijeenkomst was.
Het volgende doel is om eens iets met alle clubs te organiseren.

Groet,
Peter




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 99 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede