Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > ongevraagd gebruik van foto's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ongevraagd gebruik van foto's
@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2006-08-11 - 17:58:57 send message to @ussiebirds

Hallo,

Vandaag vond ik voor de zoveelste keer foto's van mijn vogels die ik hier in Mijn voliere heb staan op Marktplaats. Het gebeurd regelmatig dat mensen hier op arena foto's kopieren en deze dan zonder toestemming gebruiken in advertenties op marktplaats en dergelijke sites. Ik vind dit verre van netjes en is hier niks tegen te doen?
Ik kan wel de kleine foto's blokeren, maar de grote foto die je krijgt als je op de kleine klikt weet ik niet te blokkeren.

Groet,
Richard


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-11 - 18:07:24 send message to Dennis Fr.

helaas is dit een veelvoorkomend probleem ook mijn foto`s vind ik vaak terug bij een ander.maar ook beveiligen heeft geen zin.foto`s zijn ook met beveiliging er af te halen enigste wat je zou kunnen doen is je naam midden in de foto zetten.

Groeten Dennis


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2006-08-11 - 18:16:54 send message to suk

dat heb ik ook vaak gehad.

laatst zie ik een advertentie met een foto van MIJN koppel ducorps.
bij de advertentie stond dat hij ze bewezen waren en jong gehad hadden.

en ik weet nergens van. ??

mede door zulke dingen heb ik mijn voliere hier laten weg halen.


sebastiaan


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2006-08-11 - 18:21:40 send message to @ussiebirds

Hallo Dennis,

Zelfs dit helpt al niet eens meer, want ik had mijn naam al dwars door de foto's gezet.
Ik heb de adverteerder ook al gemailt om de foto's te verwijderen maar ook dit helpt niet.
Kijk nu staan ze nog op marktplaats, maar ze kunnen voor andere doeleinden gebruikt worden.

Mocht er echt niks tegen te doen zijn haal ik mijn foto's hier weg en dan kijken ze maar op mijn eigen site.

Groet,
Richard



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-11 - 18:26:53 send message to Dennis Fr.

wat is jou site en is die wel beveiligd.wil je dan wel laten zien dat ik zelfs dan je foto`s hier nog kan plaatsen.
tis wel heel vervelend om vogels te koop zien staan en dan met jou foto.tis dan net of hun vogels niet goed genoeg zijn.als ze er nou bij zetten van de foto is niet van de vogels of zo heb ik er minder problemen mee maar dat doen ze ook niet.

Groeten Dennis


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2006-08-11 - 18:35:07 send message to @ussiebirds

Hallo sebastiaan,

Ik kan me voorstellen dat je je voliere hebt laten weghalen, want als andere misbruik van onze foto's maken is dat niet leuk meer.
Als iemand een foto wil gebruiken, is het minste toch vragen of er geen bezwaar tegen is, maar blijkbaar is dat teveel gevraagt.angry
Groet,
Richard


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-08-11 - 18:38:52 send message to johanblok

Het is technisch volledig onmogelijk om het geheel te voorkomen. Je kunt het wel iets moeilijker maken voor de gewone huis-tuin en keuken internetter.
Je zou kunnen mailen met de webmasters van Marktplaats, Vogelarena e.d. en aantonen dat ze jouw foto gebruiken, misschien kun je dan gedaan krijgen dat de advertentie verwijderd wordt.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-08-11 - 18:54:15 send message to hdra

Laat ik stellen dat ik deze praktijken absoluut niet netjes vindt. Maar is er wel wat aan te doen. Je zet je foto's op een openbaar en wereldwijd medium. Als men dit niet wil zou men copywright moeten aanvragen. Ook van mij zijn wel eens foto's overgenomen. Ik moet zeggen dat ik daar zelf niet zoveel moeite mee heb (afhankelijk van het doel) Maar het zou inderdaad netjes zijn als men het even zou vragen.

Henk


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-08-11 - 18:58:09 send message to goulds

Ik zelf heb er eigenlijk niet zo probleem mee,ze pronken dan letterlijk met andermans veren,eigenlijk meer compliment naar mij toe,maar kom op tis maar een foto van een vogel die als voorbeeld wordt gebruikt.
Maar het is altijd leuker als iem. je van te voren even vraagt.
Maar om er een heisa van te maken?? dan zet ik ze ook niet op internet en hou ze mooi in mijn album thuis.


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2006-08-11 - 19:10:21 send message to @ussiebirds

Als het gevraagd zou zijn en niet voor advertentie doeleinden heb ik er ook geen moeite mee. Ik leen wel vaker foto's uit aan sites, verenigingen of schrijvers. Maar ik fokte ook Heilige Birmanen en als je dan ineens jou Kampioen bij een ander zit pronken als zijnde zijn Birmaan, is dat echt niet fijn. Dit is je reinste bedrog van as kopers of niet?

Groet,
Richard


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2006-08-11 - 19:21:26 send message to birdies

het kan zijn dat ze zelf geen digi-camera hebben maar dan zou ik het idd wel netjes vinden om dit even te vragen.

gr. jeroen


Stefan Verhoeven
Website Member
Posts :77

Website Member
2006-08-11 - 19:52:49 send message to Stefan Verhoeven

Je hoeft niet voor een foto copyright aan te vragen. Het is wettelijk zo vast gelegd dat foto's officieel niet zonder toestemming door derden gebruikt mogen worden. De mensen die dat doen zijn dus strafbaar. Wat je kunt doen is de mensen hierop aanspreken. Dat werkt meestal prima.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-08-11 - 22:13:16 send message to Hawkeye_NL

Copyright zit automatisch op foto', die hoef je inderdaad niet aan te vragen.
In Nederland zijn echter maar weinig wetten die je kunt gebruiken om je recht te verdedigen of om tegen misbruik op te treden.
Straffen worden er nagenoeg niet gegeven voor het ongevraagt ge/misbruiken van foto's.

Kortom, zet je foto's op het Internet dan loop je direct kans dat er misbruik van gemaakt zal worden.

Als je foto's van jou in een tijdschrift of boek terug vind kun je echter wel verschillende schade claimes enz. eisen van de uitgever. wink ;)


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-08-12 - 01:30:32 send message to zebraonline

Ik heb ook al verschillende keren foto's van mijn vogels zien opduiken...sommige origineel maar ook wat bijgewerkte(enkel de kop met een cirkel errond ofzo...)maar duidelijk dat mijn originele foto gebruikt is...

Geld die wet voor tijdschriften ed...ook voor websites?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-08-12 - 07:22:07 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Richard,

Ik ben het met je eens dat het stelen van materiaal van anderen echt kinderachtig is.
Als iemand het nodig heeft om met de veren van anderen te pronken ben je wel ver gezakt.

quote
Ik kan wel de kleine foto's blokeren

Zoals al aangegeven is het blokkeren op welke manier maar ook niet afdoende, mensen moeten er gewoon vanaf blijven!

Van VogelArena:


Van je eigen site:


Alles in nog geen minuut inclusief uploaden naar imageshack. Zonder gebruik te maken van een bron of iets dergelijks.

Maar het blijft asociaal, niet doen.
Ik ben bang dat het strijden tegen de bierkaai is.

wink ;) Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-08-12 - 07:57:05 send message to johanblok

Ik heb overigens niet zolang geleden iemand gehad die mij gevraagd heeft of hij een foto mocht gebruiken. Dus dat komt ook voor.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 251 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede