Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > ongevraagd gebruik van foto's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Frank Houweling
Website Member
Posts :44

Website Member
2006-08-13 - 10:04:42 send message to Frank Houweling

Zelf zet ik altijd een rechtermuis blokering (kan je niet meer kopieëren plakken). En meestal zet ik een klein merkje op de foto. Dan willen ze hem al veel minder graag hebben.


Frank Houweling
Website Member
Posts :44

Website Member
2006-08-13 - 10:04:43 send message to Frank Houweling

Zelf zet ik altijd een rechtermuis blokering (kan je niet meer kopieëren plakken). En meestal zet ik een klein merkje op de foto. Dan willen ze hem al veel minder graag hebben.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-13 - 10:07:23 send message to broto

quote
Zelf zet ik altijd een rechtermuis blokering (kan je niet meer kopieëren plakken).


Heeft geen enkel effect, kan je nog net zo makkelijk de foto gebruiken.

Henk


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-08-13 - 11:03:28 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ongeacht wat voor script je gebruikt, als je een foto op de pagina laat zien dan is deze dus gewoon te gebruiken.
Ten eerste kan je ten aller tijde een screendump maken. In een fotobewerkingsprogramma plak je deze dump en je knipt de foto uit. Opslaan en klaar.
Daarnaast vergeten veel mensen even dat, voor je de foto op jouw scherm kun zien deze dus eerst naar op je pc is gezet. De foto staat dus feitelijk al op de pc in de map "tijdelijke internetbestanden". Je kunt de foto hier dus gewoon vandaan kopiëren naar een andere plaats op je pc en gebruiken.
Een merkteken in de foto maakt het pas oninterresant als deze dwars door de foto loopt. Dus ook door het onderwerp. Tja, of je dan idd de foto nog wil laten zien? Hoewel ik het zelf ook een tijdje heb gedaan ben ik daar toch weer van afgestapt. Het ziet er namelijk niet uit. Nu gebruik ik gewoon een hoekje van de foto om mijn © te plaatsen.

Als men ongevraagt mijn foto gebruikt op een site of advertentie dan schrijf ik de webmaster direct aan. Verwijderd deze de foto niet dan weet ik gewoon wat ik kan doen.
Kom ik mijn foto's in een tijdschrift of boek tegen zonder mijn toestemming dan weet ik ook wat ik moet doen.


laugh :D Iedereen zeggen dat boekje te kopen! razz :p


Frank Houweling
Website Member
Posts :44

Website Member
2006-08-13 - 15:10:39 send message to Frank Houweling

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
quote
--------------------------------------------------------------------------------
Zelf zet ik altijd een rechtermuis blokering (kan je niet meer kopieëren plakken).
--------------------------------------------------------------------------------



Heeft geen enkel effect, kan je nog net zo makkelijk de foto gebruiken.

Henk

Als je het super veilig wil hebben zet je het in de achtergrond van een tabel. maar dat is bijna onmogelijk om te programmeren in bbcode.
Niet dat je er niet achter kan komen maar het is minder makkelijk omdat je in de bron moet kijken


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-13 - 15:41:26 send message to broto

Onzin, wat je ook doe, maakt niets uit en is heel makkelijk om dat te kopieren.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-08-13 - 17:39:53 send message to paintim

Dit blijven heel vervelende zaken. De oplossing die ik voor andere zaken toepas is 1 of
2 foto's waarvan je het niet erg vindt,dat ze worden overgenomen, te plaatsen en de rest gewoon te verwijderen.Dit om voor jezelf ergernis te voorkomen.
Je kan natuurlijk procederen,maar hierna is er weer een ander,die de foto's overneemt, en ga maar door.Het is een eindeloos gedoe.
Vr.groeten van
Antoni


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-08-13 - 17:53:21 send message to Hawkeye_NL

Het verhaal is toch heel simpel of denk ik nu te simpel?
Foto's zijn eigendom van de maker.
Als je foto's toont dan doe je dit om een bepaalde reden, dat wil dan toch niet gelijk zeggen dat iedereen het zo maar mag pakken en gebruiken?

Je kunt wel angstvallig je foto's in de kast gooien met een hangslot maar daar berijk je dus helemaal niet mee. Daarnaast zou elke site heel erg kaal worden als we allemaal onze foto's terug zouden trekken.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-08-13 - 20:52:40 send message to paintim

Over het eigendomsrecht van de foto's hoeft natuurlijk niet gediscussieerd te worden. Het is in feite een principiele kwestie. Nou dan kan je dus wel aan de gang blijven met procederen.Je zet die foto's om een bepaalde reden op je site. Is het om een beetje een indruk aan anderen te geven,dan voldoen 1 of 2 foto's. Je hoeft dus niet als een angsthaas je foto's te verstoppen.Dat is onzin. Als je gewoon je foto's wil laten zien aan vrienden,dan kan dat altijd. In het gewone leven van alle dag laat je ze ook niet zien aan Jan en Alleman.Gooi je ze op internet,dan laat je ze misschien aan een paar vrienden c.q. kennissen zien en verder aan weet ik aan honderden misschien duizenden totaal vreemden met alle consequenties.
Op het moment,dat je foto's op internet plaatst,kies je daarvoor.
Velen realiseren zich dat niet.
Er is toch wel iets positiefs aan: In het algemeen worden alleen goede dingen overgenomen of nagemaakt.
Vr.groeten van
Antoni




@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2006-08-13 - 21:20:29 send message to @ussiebirds

Ik ga niet al mijn foto's weghalen, nog hier noch op mijn sites, want ik vind het leuk als andere mijn vogels en andere dieren kunnen zien.
Dat ik kwaad werd op deze man, was vooral doordat hij pertinent weigerde de foto's van marktplaats te halen. En ondanks dat marktplaats hem hierop heeft aangesproken, toch steeds weer opnieuw de foto's bleef plaatsen. Wat marktplaats na de derde keer heeft ondernomen weet ik niet, maar de advertentie is niet meer terug gekomen. Maar mocht hij over een tijdje weer gebruik maken van een van mijn foto's dan overweeg ik wel stappen te ondernemen. Kijk als iemand aan mij vraagt joh, mag ik een foto van jou gebruiken op mijn site of voor iets op school dan heb ik er ook echt geen problemen mee, maar wordt hij voor commerciele doeleinden gebruikt dan heb ik er wel bezwaar tegen.
Iedereen zal best eens een foto of een deel van een foto van een ander gebruiken en zolang het om een niet commercieel gebruik gaat, heb ik nog nooit meegemaakt dat het niet mocht. Hooguit dat de auteur zijn naam bij de foto wil zien en die zet ik er dan ook gewoon bij.

Groet,
Richard


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-16 - 22:03:18 send message to Niltava



broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-16 - 22:10:02 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja dat is de oplossing hahahaha
Is heel mooi gedaan.
Zal dat met mijn foto's ook gaan doen laugh :D
is voor de leek een stuk moeilijker

Henk


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-08-16 - 23:10:04 send message to ParkietenPeter

Die ben ik even kwijt. Wat hebben ze op die pagina dan gedaan om de foto's te beveiligen?


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-16 - 23:18:56 send message to broto

probeer maar te kopieren laugh :D


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-08-16 - 23:45:50 send message to Hawkeye_NL


Zo bedoel je?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede