Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > begind vogelarena ook al op marktplaats te lijken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : begind vogelarena ook al op marktplaats te lijken
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-28 - 18:31:21 send message to Dennis Fr.

begind het nu ook hier al met tientallen advertenties van 1 en dezelfde zaak. ik hoop dat er hier wel een stokje voor gestoken gaat worden.
als je bij de advertenties kijken dan snap je wel weer om wie het gaat.zal geen namen noemen want het is al duidelijk genoeg.

M.v.g Dennis


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-08-28 - 18:45:00 send message to tropic

Als het dan overduidelijk is dat het om een vogelhandel gaat (ook al is het in t engels), dan heb ik er iets minder moeite mee. Maar zeer regelmatig plaatsen er ook handelaars onder het mom van kweker. Dit vind ik persoonlijk dan nog een stapje verder (en erger).wink ;)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-28 - 18:52:59 send message to dun grijzeroodstaart

ja inderdaad ze kunnen toch ook 1 advertentie plaatsen met alles wat ze aanbieden of desnoods 2 want ze hebben nog al wat aan te bieden .

op mp vond ik het ook al erg irritant !

gr tim


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2006-08-28 - 20:45:24 send message to Martien Strijdveen

mijn vraag was aan MP,Is het niet mogelijk dat zakelijke advertenties op een andere pagina komen?

nou MP heeft mij belooft mijn suggestie mee te nemen en het t.z.t. te veranderen of doorgevoerd te zien op hun site
(dus ze zijn er al mee bezig,of gaan hier mee bezig)


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2006-08-28 - 22:06:46 send message to erik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dennis

Het zijn er inderdaad veel maar dat heeft ook met de inhoud van de advertentie te maken,Je kunt maximaal 750 tekens plaatsen in een advertentie misschien kan Jan deze wat ruimer maken dan is het als 1 geheel te plaatsen maar ja de adverteerder betaald ervoor het positieve is dat men zo snel door het tegoed is .

Je hebt gelijk Dennis dat marktplaats er behoorlijk op achteruit gegaan is ,Zelf als handelaar/kweker erger ik mij aan 2 pagina,s advertentie van dezelfde persoon .Je zag dat niet toen er gewoon 6 euro moest worden betaald voor een advertentie .

Tropic ,Er zijn ook handelaren die zelf kweken hoe wil je dat oplossen wink ;)wink ;)

Ik zie niet in waarom er nu een aparte rubriek moet komen voor handelaren ,men kan aan de opzet wel zien of het handel is of partikulier .Veelal door toevoeging van de website die erbij staat .

Erik



jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-08-28 - 22:09:59 send message to jani

Bang dat julie je natuurbroed niet zouden kwijt raken?
Ik ben absoluut geen handelaar,maar zie toch graag wat een ander en ook handelaars aantebieden hebben,zou misschien niet slecht zijn dat ze in een aparte verkoopsklasse zouden ingedeelt worden,dan kijkt alleen wie er geintresseerd is.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-08-28 - 22:24:43 send message to tropic

wink ;)Beste Jani,

Helemaal niet bang. De vogels die ik probeer te kweken heb ik helemaal geen moeite mee om ze kwijt te raken. Er zijn nu al eventuele jongen besteld voor volgend jaar, dus met schrik heeft dit helemaal niks te maken.
Het enige wat mij hierin stoort is dat ik niet met een handelaar wil handelen (kopen nog verkopen) met deze vogelsoorten.
Dus als ik hier met iemand wil handelen weet ik graag of hij handelaar of partikulier is, meer moet je der niet achter zoeken.wink ;)wink ;)wink ;)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-28 - 23:07:52 send message to molineti

quote
Bang dat julie je natuurbroed niet zouden kwijt raken?



De mensen die de advertenties zetten zoals in deze topic bedoeld;verkopen vaak de jongen van mensen die bang zijn om een euro mis te lopen en daarom hun jongen zo snel mogelijk naar de handel dumpenwink ;)

Voor de rest heb ik er geen moeite mee,lees het of niet of erover heen.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-08-29 - 05:00:49 send message to bert1974

op speurders.nl zijn er ook twee bedrijven die menen het nodig te vinden om haast iedere dag weer ieder handtam vogeltje apart aan te moeten bieden.
ik vind dit uiterst iritant.
ik heb hier al eens een klacht over in gediend.
maar kreeg als antwoord terug dat ze hier niks tegen kunnen doen.
het vervelende vind ik gewoon dat als ik een advertentie plaats dat deze direkt weer weg word gedrukt naar de tweede of derde pagina.
maar is het ook niet zo dat als je een goed lopend bedrijf hebt je helemaal niet zo veel hoeft te adverteren.
de beste reklame is nog altijd mond op mond reklame.
en als je een goed bedrijf hebt komen de mensen vanzelf wel naar je toe, dan heb je zoveel advertentie,s helemaal niet nodig.

groeten bert


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-08-29 - 06:13:37 send message to jani

molineti
Je moet maar juist aan een handelaar verkopen om een heleboel euro's te mislopen,die kopen nl aan 2/3 van de prijs.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-29 - 06:16:04 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

nee ben niet bang om me vogels niet kwijt te raken.het gaat me erom dat het gewoon vreselijk irritant is.en dat wat ze er neer zetten dat past zat in 1 of 2 advertenties.dat ze adverteert hier boeit me niet.ook hun hebben er voor betaald dus is hun goed recht. maar in zoveel advertenties tegelijk is gewoon niet nodig.

ik heb gelukkig nog nooit 1 vogel aan de handel verkocht


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-08-29 - 09:48:10 send message to leon k

hallo menssen
het is inderdaad vervelend op marktplaats maar ze geven de menssen daar ook de mogelijkheid om zo die advertenties te plaatsen dus die menssen doen dat.met die 6 euro was het veel minder.maar of het nu een winkel of een handelaar is of een kweker dat maakt helemaal niet uit,als menssen daar kunnen doen wat ze willen is het de schuld van marktplaats en niet van die menssen.ik zet zelf mestal 1 advertentie ik vind dat zat maar er zijn er bij die zetten er 20 onder elkaar en dat is vervelend.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-08-29 - 11:06:30 send message to tropic

Wat vinden jullie dan van dat constant geleuter (gebedel) naar gratis vogels op kapaza??
Als je dan hun advertenties goed doorneemt, zie je dat ze aan de andere kant vogels verkopen, en tegen serieuze prijzen.
Dit irriteerd me mateloos.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-08-29 - 11:40:44 send message to nick vdb

quote
Wat vinden jullie dan van dat constant geleuter (gebedel) naar gratis vogels


1 woord : irritant !

even off-topic. Ik heb thuis het maandblad van de witte spreeuwen.er staat in: " invalide man zoekt gratis vogels " deze staat er al bijna 2 jaar elke maand in.

nick.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2006-08-29 - 11:46:20 send message to mreyder

Vind het zelf ook superirritant dat ze weet hoeveel advertentiet onder elkaar zetten, terwijl ze er gemakkelijk 1 of 2 van zouden kunnen maken! Scroll meteen door naar de eerste advertentie die door iem anders is geplaatst. Heb er helemaal geen problemen mee dat handelaren adverteren, als een particulier dat zou doen, zou ik het net zo irritant vinden. Overigens: de scheidslijn tussen handelaar en kweker is heel dun: ken een heleboel kwekers die tevens handelen of (als je het anders wilt bekijken) handelaren die ook kweken (ik noem ze steevast sjacheraars). Vind het lovend dat een boel mensen hier zeggen dat ze nog nooit iets aan de handel hebben verkocht, maar laten we eerlijk zijn: de meeste kwekers verkopen af en toe of regelmatig aan de handel: ook ik verkoop af en toe aan handelaren. Vind het geen schande, schaam me er ook niet voorhappy :). Zonder handel geen hobby! En ik ken kwekers waar de vogels het veel slechter hebben dan bij sommige handelaren: het is aan jou om (als je vogels aan een handelaar verkoopt) een goede keus te maken (dus een goede handelaar uit te kiezen).


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-08-29 - 12:46:24 send message to agabird

Het is een moeilijk punt inderdaad. Eigenlijk onder te verdelen in 2 aparte zaken.

1. Veel dezelfde advertentie's of gelijkende advertentie's van 1 plaatser.

2. Probleem om te bepalen of het om een handelaar of om geen handelaar gaat.

Aan beide is niet heel veel te doen. In het verleden was er op VogelArena wel een maximum van 2 advertentie's per rubriek, per koper. Waardoor je niet heel veel dezelfde advertentie's krijgt.

Op zich werkte dat goed, alleen is het niet geheel eerlijk zo'n systeem weer in te voeren. Mensen betalen immers voor 52 advertentie's. En als je het aantal mogelijkheden beperkt, dan zouden ze de 52 advertentie's bijna niet eens op krijgen in 1 jaar tijd.

Dan het "probleem" van de handelaars advertentie's. Ik heb met handelaars helemaal geen probleem. Deze maken toch dat er steeds allerlei soorten vogels te koop worden aangeboden en gevraagd. Een onderscheid is heel moeilijk te maken, zoals eerder opgemerkt in deze discussie. Als je er een strikte scheiding in aan wil gaan brengen, dan moet dat ook allemaal gecontroleerd gaan worden, en dat is een lastige klus.

Ik heb ook overwogen om de advertentie's weer gratis te maken, maar daar voorlopig vanaf gezien, eigenlijk alleen om de berg advertentie's van 1 of meer kopers te verkomen.

Wat nu met marktplaats of speurders gebeurd is mijn schrikbeeld. Ik wil niet dat elke keer 1 persoon 25 advertentie's achter elkaar plaatst, waardoro je hele blokken krijgt met onintressante pagina's. Ik houdt het dus zeker in de gaten, en als er goede ideeen zijn om bepaalde ongewenste ontwikkelingen tegen te houden, dan hou ik me aanbevolen. Dat mag in het forum, of per mail.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 252 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede