Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > begind vogelarena ook al op marktplaats te lijken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-29 - 12:49:59 send message to molineti

Jani,

Vele kwekers zijn zo bang om een jong te verliezen ,dat ze liever die 2/3 nemen dan het risico te nemen dat een jong sterft en ze niks hebben.

De overige redenen waarom ,,ze,,de babys niet zelf verkopen(3/3) maar in de handel dumpen is bij de meeste wel bekend wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-08-29 - 13:44:19 send message to johanblok

Handelaars er tussendoor met een enkele (vaak grote advertentie) is niet zo'n probleem. Maar vele van dezelfde persoon achter elkaar wel!
Een oplossing is misschien om het aantal advertenties dat per dag geplaatst kan worden, te beperken.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-29 - 13:49:25 send message to dooren

Zoiets zat ik ook te denken, maar dan met 1 advertentie per week.

In principe heeft eigenlijk iedereen genoeg aan deze advertentieruimte.
Gert


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-08-29 - 13:58:19 send message to agabird

1 advertentie per week is echt te weinig, 1 per dag is het overwegen waard. Maar dan bijvoorbeeld 1 advertentie per dag per rubriek.

Ik denk er nog even over na, ideeen blijven welkom.

Ik ben eerst op vakantie naar Oostenrijk, dus ik lees het wel als ik terug ben happy :)


sawil
Website Member
Posts :42

Website Member
2006-08-29 - 14:26:08 send message to sawil

hallo ik zit net alles door te lezen dan denk ik bij mijzelf de mens moet toch ook wat te zeiken
hebben ik wil wel een zien als er dadeljk iets mis gaat me de vogelpest ofzo dan hebben we de handelaren hard nodig ik weet niet waar heel veel mensen met de vogels heen moeten zonder de handel er zijn mensen die ook voor het gemak naar de handel gaan en niet op de laaste euro zitten te wachten


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-08-29 - 15:59:11 send message to leon k

zit wat in sawil en dat zeg ik niet omdat ik zelf handelaar ben maar het is ook gewoon zo.toen ik zelf kweekte bracht ik ook al mijn vogels naar de handel,dat was makkelijk geen gezeik achteraf en niemand over de vloer.maar als handelaar heb je gewoon al meteen een stempel en dat is gewoon niet altijd terecht.over al zitten slechte en goede tussen en dat is bij handelaren het geval maar ook bij kwekers.wat betrefd die advertenties dat snap ik ook wel dat veel menssen dat irritant vinden en zeker voor de menssen die veel op de sites zitten.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-29 - 16:40:55 send message to natasja

quote
Wat vinden jullie dan van dat constant geleuter (gebedel) naar gratis vogels op kapaza??
Als je dan hun advertenties goed doorneemt, zie je dat ze aan de andere kant vogels verkopen, en tegen serieuze prijzen.
Dit irriteerd me mateloos.



Dat ondervind ik nu zelf even aan den lijve ..

IK heb een advertentie op marktplaatst gezet voor mijn edel pop , er staat geen prijs bij omdat ik die wil laten afhangen van wie me het meest aanspreekt en ik val dan niet over een paar euro , maar ik krijg ook mails met 100 euro of 150 euro totaal geen redelijke prijs te noemen , dan ben je verplicht om in je advertentie op te nemen dat je niet reageerd op zulke bedragen en dan is het weer net alsof het je puur om het geld gaat ..

Erg vervelend die mensen die voor een schijntje aan papegaaien willen komen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-29 - 17:43:55 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
ik wil wel een zien als er dadeljk iets mis gaat me de vogelpest ofzo dan hebben we de handelaren hard nodig ik weet niet waar heel veel mensen met de vogels heen moeten zonder de handel


Even voor de duidelijkheidhappy :); Er zijn maar een paar handelaren/kwekers in Nederland die vogels exporteren over de wereld,de overige zijn veelal tussenhandelaren die een graanje mee willen pikken.

De VogelExporteurs zie je(bijna) niet op zulke advertentiesites adverteren.

Dus als het echtverkeerd zou gaan met de export(B.V door de vogelgriep)zullen deze veelal tussen handelaren echt het probleem voor de afzet van de kwekers niet oplossen.

Zij hebben dan zelf een groot probleem namelijk inkomstenderving.

P.S Ik maak me trouwens niet druk om die veelvoud van advertenties en geloof dat het eerder contraprodctief werkt!

Een uitleg

Als mensen vaak de zelfde vogel geadverteerd zien staan,denken velen dat die vogel(soort)niet te verkopen is.
Velen willen toch een ´´verkoopbare´´ vogel aanschaffen voor als zij zelf kweken,dus dan die vaak geadverteerde soort maar niet!

Zelf adverteer ik al in jaren niet meer,en toch puilen de kooien niet uit!

Maar ik vindt het ook niet erg als de nakweken wat langer blijven zitten,het is tenslotte hobbywink ;)



bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-08-29 - 19:18:17 send message to bert1974

daarom zeg ik nogmaals.
mond op mond reklame doet meer dan welke advertentie dan ook.

groeten bert


jeroen de roo
Website Member
Posts :78

Website Member
2006-08-29 - 23:29:32 send message to jeroen de roo

hallo

Het is misschien een idee om de advertenties te splitsen in handtamme vogels en natuurbroed vogels. De mensen die een grote hoeveelheid advertenties plaatsen, zijn vaak de mensen die veelal handtamme vogels aanbieden. Als die een apparte rubriek krijgen, kunnen ze daar net zo veel adverteren als ze willen en hebben wij/ik geen last van al die advertenties ( en ze zijn heel iritant ).

Over handelaren gesproken, je kunt er altijd zonder gezeur je overtollige vogel kwijt en als je maar weet waar je op moet letten kun je er hele mooie vogels kopen. Ik doe al een aantal jaar zaken met een paar dezelfde handelaren ( maar ook met kwekers natuurlijk ) die ik vertrouw en waar ik goede relatie heb. Deze handelaren zorgen goed voor de vogels en er niks mis mee. Ik ben ook wel eens handelaren geweest die mijn vogels nog zouden krijgen, al waren ze dood ( bij wijze van spreken )zo slecht. Maar over het algemeen worden onterecht alle handelaren over een kam geschoren en dat is niet nodig. Er zitten ook goede en serieuse mensen tussen.


jeroen de roo
Website Member
Posts :78

Website Member
2006-08-29 - 23:31:11 send message to jeroen de roo

Ik ben ook wel eens bij handelaren geweest die mijn vogels nog niet zouden krijgen al waren ze dood.

Even een klein woordje vergeten.


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2006-08-30 - 16:40:48 send message to Frankies

Ik wilde als zoon van een kleine handelaar toch ook even reageren op deze topic.
Ikzelf ben opgegroeid als zoon van vogelhandelaar. Sinds m'n 10 jaar ben ik met vogels bezig en heel m'n leven zijn vogels mijn grootste hobby geweest (trouwens ook van mijn vader). Maar al die tijd moet ik ook al de negatieve opmerkingen horen van alle andere vogelliefhebbers.
Als ik nog tentoonstellingen deed en een keer clubkampioen werd (ik was toen 17 jaar) van de plaatselijk club, zei men : "Hij heeft het gemakkelijk, hij is handelaar". Maar wat heeft dat ermee te maken. Je moet toch de "beste" vogels kunnen kweken en uitkiezen en nadien ze de perfecte verzorging geven ? Dus dat heeft niets met handelaar te maken.
Nu worden we als "officiële" handelaar weer scheef bekeken als we ook meeprofiteren van het internet. Andere "sjackeraars" die geen belastingen etc. betalen, zijn zogezegd geen handelaars, maar verdienen misschien meer dan wijzelf ....
Trouwens als een handelaar dan zo slecht is, moet je misschien ook maar beginnen met het bakken van je eigen brood... de bakker verdient ook aan je brood.
Voor de meeste handelaren is het een uit de hand gelopen hobby; die ze "officieel" gemaakt hebben en wat ze dan ook veel kost aan boekhouding, btw, ....
Voor de Sjacheraars is het een uit de hand gelopen hobby; die alle verplichte kosten proberen te omzeilen.
Dit moest toch even van mijn hart !


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2006-08-30 - 17:16:02 send message to wiechmann

frankies

ik ben het geheel met je eens .
ik ben ook door kwekers belazerd in het begin dat ik met vogels begon.zelfs meer dan door handelaren die zijn er genoeg goede je kan niet iedereen over een kam scheeren zowel kwekers als handelaren heb je goede en slechte


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-30 - 17:24:27 send message to Dennis Fr.

sorry maar dit topic gaat niet over handelaren goed of slecht.met handelaren en kwekers heb je altijd goede en slechten.dit ging puur erom dat met zoveel advertenties tegelijk plaatsen.meeste handelaren plaatsen netjes 1 of 2 advertenties gewoon netjes.maar er zit er 1 bij die het nogdig vind om er heel veel achter elkaar te plaatsen zoals die het ook doet op marktplaats,speurders enz doet.en das gewoon nergens voor nodig het kan ook in 1 of 2.

M.v.g Dennis


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-08-30 - 17:38:06 send message to lennard

Ben ik het helemaal mee eens voorheen keek ik bijna elke dag bij de advertenties maar dat doe ik nu ook bijna niet meer ik erger mezelf er ook blauw aan sad :(laugh :D




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 85 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede