Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Weggevlogen blauwgele ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2006-11-20 - 17:19:00 send message to danielkempenk

dat ziet er super uit hoor daar zullen ze het vast naar hun zin hebbenrazz :p

succses ermeewink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-20 - 17:26:07 send message to johanblok

Dat ziet er prachtig uit, proficiat!


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-11-20 - 18:39:58 send message to kaapsen

Dag Lennard,jongen even op z,n amsterdams laat ze maar zeiken,sommige mensen praten voor hun beurt,dwz,lezen maar EEN ding en hangwen daar hun verhaal aan op,wbt het plukken doen wel meer Ara,s of andere kromsnavels,voor of tijdens het broeden,ook dit koppel.

Ik ben er van overtuigd dat je jongen krijgt van dit koppel,de vorige eigenaar kon ik redelijk goed,voor de liefhebbers kijk even op volliere van alledagen,daar kunnen de meesten van ons, waaronder ikzelf een puntje aan zuigen,had ik de ruimte maar.

Lennard informeer nog even naar de voeding,ga niet klooien en houdt dit koppel bij elkaar ge dus niet switchen,veel sucses jongen.

Gr Kees.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-11-20 - 19:03:49 send message to cocobar

Voor iemand van 14jaar die een jobke neemt om zijn hobby te kunnen financieren, met als resultaat enkele prachtige ara's en een mooie buitenvlucht, verdien je een dikke pluim.

Dat er dan eens een ongelukje gebeurt, neem je er bij. Kan je alleen maar van leren en het liep wel heel goed af!!

Veel succes nog met het verder afwerken van hun verblijf en dat je snel je eerste (natuurbroed? Handopfok razz :p) jongen mag verwelkomen laugh :D


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-20 - 19:07:55 send message to johanblok

Overigens, pas je wel op dat de ara's het hout van het binnenhok (inclusief chemicalien!) niet opvreten?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-11-20 - 22:45:38 send message to lennard

word helemaal bedekt met wanttegels bij de buitenkant komt op 3 cm afstand tegen het hok ook gaas en bij het invlieggat komen ook wanttegels dus ik denk dat dat gewoon goed gaat komen.happy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-21 - 00:04:48 send message to tonnl

Dat wordt een superhok, mooi man!
Ik hoop dat je heel lang heel veel plezier gaat hebben van de prachtige vogels.
groeten, Ton.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-11-21 - 00:10:38 send message to Picolet

Hallo Lennard, een mooi verblijf vele ara's kunnen hier jaloers op zijn.

Nog even investeren in een geschikt broedblok en wellicht in 2007 jonkies.

Succes en groeten Ruud


duckie
Website Member
Posts :27

Website Member
2006-11-21 - 08:32:07 send message to duckie

2007 jonkies.. happy :)
dat zijn er veel laugh :D


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-11-21 - 16:29:50 send message to lennard

in 2007 bedoelt die.wink ;) Kwou dat er zoveel jongen uit zouden komen :Plaugh :D


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-21 - 17:26:48 send message to tonnl

En tegelijk even relativeren, het kan ook dat de vogels pas in 2009 willen gaan broeden... Ara's kweken is een weg van vallen en opstaan maar vooral van veel geduld.
Ondertussen vooral veel genieten van de capriolen van deze clowns.
Ton.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-11-21 - 17:28:28 send message to lennard

o ik heb geen haast oor al zouden ze het over 20 jaar pas doen ik wacht wel af vind het zo ook wel leuk.happy :)


duckie
Website Member
Posts :27

Website Member
2006-11-21 - 17:51:25 send message to duckie

hahha.. ik zou ook wel 2 ara"s willen happy :)


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-11-21 - 19:04:24 send message to lennard

dat zei ik 1,5 jaar geleden ook toen ik begon met de hobby laugh :D:P wacht je kans maar af ze komen er zkkr nog wel een x als je ze echt wilt loop je er vanzelf tegenophappy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-11-21 - 20:17:57 send message to Hawkeye_NL

Ziet er heel mooi uit Lennard. Daar mag je idd wel trots op zijn.
Maar gelijktijdig dat ik van de foto zit te genieten zie ik een paar puntjes waar je nu al rekening mee kunt gaan houden.

Zo te zien heb je namelijk een mooie lokatie gevonden achter in het veld om je voliere te bouwen. Als ik verder kijk zie ik ook een huis een eindje daarachter. Waarschijnlijk van een straat of wijk die daar ligt.
Ara's staan er bekend om om tegen ongenode gasten te "roepen". Door de achterkant van de voliere dicht te maken zodat ze geen mensen kunnen zien voorkom je een enorme geluidsoverlast in de toekomst.

Je vogels samen laten zitten in deze vlucht geeft nu misschien nog geen problemen. Maar zelfs in de grotere vlucht kan je niet voorkomen dat ze elkaar na het leven gaan als er een kweekkoppel is gevormd.
Ik kan bvb Pinto niet eens meer op mijn schouder bij me hebben als ik bij Kira in de voliere of kamer kom. Dan heb ik geheid Jacko bovenop Pinto zitten.

Beter om direct rekening te houden met je tweede koppel en misschien de vluchten door twee delen. Dan heb je in ieder geval meer zekerheid!

Heel veel plezier met je vogels, erwin




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 76 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede