Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Weggevlogen blauwgele ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-22 - 12:28:01 send message to lennard

jah dan wel laugh :D:P


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-10-22 - 13:05:38 send message to djenco

quote
Het is hem maar hij vliegt nu nog rond ze zijn bezig om hem te lokken we hebben het vrouwtje in een kooitje gezet en een andere kooi ernaast hopen dat die erin gaat.


Als je in de lege kooi voer legt wat ie heel lekker vind (walnoten o.i.d.) en water moet deze truuk lukken. Ik heb op deze manier vorig jaar mijn blauw-gele pop teruggevangen.
Kleine tip nog, zorg dat je de deur kan sluiten op afstand, d.m.v. een touwtje of zo. Anders zou hij weer uit de kooi kunnen vluchten op het moment dat je dichterbij komt om de kooi te sluiten. Pop in een kooi in de buurt houden is inderdaad heel goed. Werkte bij mij ook. Let wel op met diefstal in zo'n "meeneem"-kooi.

Succes!

Groet'n,
Dirk Jan


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2006-10-22 - 14:09:15 send message to xela

Dit is wel spannend , misschien moet je hem in t'oog houden waar hij gaat slapen als het donker word en dan kun je hem misschien zo vangen met behulp van een visnet


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-22 - 14:19:42 send message to lennard

Het is aan de rand van een bos met bomen van 5 m hoog maar dat is niet bij mij in de buurt ik heb ze gestald bij iemand zodat ik de voliere kon afmaken dus ik kan er niks aan doen die man zal het allemaal alleen moeten doen.

Misschien de dierenbescherminghappy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-10-22 - 14:45:35 send message to Hawkeye_NL

Hoezo moet die man het allemaal alleen gaan doen?
Woon je niet in de buurt of heb je geen tijd om te helpen je eigen vogel te vangen?
Ik zou zelf alles op alles zetten als het om mijn Pinto zou gaan. Zekers als ik zou weten waar hij zit!


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-22 - 16:36:20 send message to lennard

ik woon er niet in de buurt en moet morgen werken en wat kan je doen als je hem niet ziet zitten?sad :( Het regent ook dus hij zal zich wel verschuilen.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-10-22 - 17:52:36 send message to blg

blauwgele ara, minimaal 900 euro, hoeveel snipperdagen zijn dat, dat is financieel, hoeveel snipperdagen emotioneel, het is wel jouw vogel ook als regent, je bent er nu ook niet.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-10-22 - 18:35:20 send message to Hawkeye_NL

quote
ik woon er niet in de buurt en moet morgen werken en wat kan je doen als je hem niet ziet zitten? Het regent ook dus hij zal zich wel verschuilen.

Tja, zoals ik al zei, was het mijn vogel dan zou ik er echt alles voor over hebben.
Mijn buurvrouw heeft de hele buurt bij elkaar geschreeuwt, binnen een uur hadden wij op de meeste plaatsen in de ijk en directe omgeving 20 pamfletten opgehangen met foto en telefoonnr. enz. Toen we wisten waar de vogel zat hebben we alles geprobeert om hem te pakken te krijgen. Pas nadat hij weer wegvloog en het te donker was om verder te zoeken is ze gestopt met roepen en zoeken.
Vandaag weer terug gegaan naar de plaats waar ze hem het laatst had gezien. Weer een telefoontje van daar zit een grijze. Weer erachteraan en wederom blijdschap met het visueel contact. Ze heeft mij direct weer gebeld om te vragen of ik weer kon helpen met zoeken en natuurlijk doe je dat. Des te blijer waren we toen de vogel was gevangen. Gelijk naar huis, direct deze vogel eten en drinken gegeven en weer opnieuw gewiekt. Was idd hoogste tijd!

Klinkt toch heel anders als die man zoekt en zoekt! sad :(


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-22 - 18:53:46 send message to Karel

quote
het is wel jouw vogel ook als regent


Zo is dat!


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-22 - 19:28:01 send message to lennard

ik ben ook nog maar 14 jaar ik kan ook niet zomaar even naar enschedee hoe meot ik dat doen even op de fiets??
We hebben al zoveel geprobeerd met vangkooien geen succes. Dierenambulance gaat het morgen proberen dus afwachten maar


adriolo
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-10-22 - 19:33:00 send message to adriolo

14 jaar en morgen werken??

hmmmm....


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-22 - 19:45:43 send message to lennard

Ik werk bij een vogelhandelaar en moet heel de week werken.
Waar denk je anders dat ik die ara van betaalwink ;)


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-10-22 - 19:49:06 send message to blg

fietsen, lopen, liften, kruipen, neem aan dat je op zondag niet hoeft te "werken".


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-22 - 19:50:23 send message to lennard

Neey dat niet morgen gaat de dierenambulance zijn best doen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-10-22 - 20:15:01 send message to Hawkeye_NL

Lennard, kon je vader dan niet met je mee? Of waren de treinen geen mogelijkheid?

Als ik eerlijk ben dan denk ik dat als je de verantwoordelijkheid wilt hebben voor dergelijke vogels dat je die ook helemaal moet nemen. Je bent oud genoeg om ze te kunnen / mogen kopen dan ben je volgens mij ook oud genoeg om er de verantwoordelijkheid voor te nemen.

Is je vogel overigens helemaal van jou uit naar Enschede gevlogen?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede