Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Weggevlogen blauwgele ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-22 - 20:27:42 send message to lennard

n eey daar heb ik ze tijdelijk geplaatst zodat ik de voliere af kon maken bij een vriendsad :(


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-22 - 20:45:13 send message to lennard

En het lijkt allemaal wel zo makkelijk om een vogel van 90 cm te vangen maar in een bos van bomen van 5 tot 9 m hoog is dat niet makkelijk oor.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-10-22 - 21:52:48 send message to Hawkeye_NL

Het gaat er ook niet zo zeer om dat het een gemakkelijke taak zou zijn maar meer om het feit dat je zelf ogenschijnlijk geen moeite doet om je vogel terug te bekomen. Of het nu moeilijk of juist gemakkelijk is om hem te vangen, we hadden verwacht dat je op z'n minst de moeite zou nemen om zelf mee te helpen waar je kan.
Ik begrijp je wel, snap ook dat als je moet werken en het een heel eind is dat je dan niet zo maar even naar Enschede kan gaan. Maar zoals vermeld, het lijkt een beetje of je het volledig aan je vriend over laat om die vogel van jou te vangen.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-10-23 - 10:42:49 send message to natasja

Nou ben ik toch wel even nieuwsgierig naar hoe oud die vriend dan is waar de ara ontsnapt is


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-24 - 08:06:15 send message to lennard

die vriend is in de 40 en hij is in enschedee ontsnapt we hadden hem bijna met een verdovingspijl net ernaast dus volgende x beter.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-10-24 - 09:11:57 send message to Niltava

verdovingspijl???
Loop je niet een grote kans een luchtzak te raken??


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2006-10-24 - 09:36:58 send message to mootje

Naast dat het levensgevaarlijk is voor de vogel, mag het ook niet eens(verboden).
Wat nm. als de pijl wel goed zit, en de vogel 10 meter naar beneden keilt, als de verdoving begint te werken.
Ik heb jouw mijn hulp aangeboden, ik woon er immers.
Jij vertrouwd mijn intenties niet, omdat het internet is,en jij kent mij niet, want stel ik vang jouw vogel en....?
Maar je zet wel op internet dat jouw ara in Enschede rondvliegt, met een hulpvraag.
Ik begrijp het ff niet meer.
Op mijn laatste pm. naar jouw nog geen reactie gehad.
Het gaat toch om het welzijn van jouw vogel?
Jij draagt de verantwoordelijkheid voor jouw ara, slaat hulp en raad in de wind.
Als mij een van mijn vogels weg zou vliegen, word ik zo'n beetje gek, en zou werkelijk alles aangrijpen hem terug te vinden.
Behalve dan hem neer te halen met een verdoving!


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-10-24 - 11:28:43 send message to djenco

Met een verdovingspijl schieten is echt de slechtste van alle slechte oplossingen. angry

Overvallen in het donker of met een vangkooi!!!!


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-10-24 - 13:45:19 send message to Hawkeye_NL

Een verdovingspijl is een hulpmiddel van een dierenarts of een jager. Gewoon zelf even een verdovingspijltje maken en schieten is conform de Nederlandse wet volgens mij idd niet toegestaan.
Ik ben dus wel benieuwd naar WIE met welk VOORWERP op de ara heeft geschoten.


avo
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-10-24 - 14:28:01 send message to avo

mensen deze jongen is geen vogel waard,je gaat toch geen vogel uit een boom schieten dat beest kan z'n nek wel breken of z'n lichaam pletten als die van een paar meter naar beneden valt,ik vind dit niet normaal,er zijn toch suggesties gedaan met een voliere gedaan met de pop erin maar als men geen geduld heeft ja waar blijven we dan .


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-10-24 - 15:45:29 send message to djenco

Toen mijn pop was weggevlogen heb ik wel 8 dierenartsen en de dierenambulance gebeld met de vraag of ze een oplossing wisten.
Een echte oplossing hadden ze allemaal niet, maar één ding was zeker, verdoven met een geweer is uit den boze. De dosering is niet te bepalen, je kan luchtzakken lek schieten, de vogel kan een heel eind vallen enz. enz. Dus niet doen!

Je kan ook proberen om de vogel plotsklaps heel nat te spuiten (brandweer of grote tuinslang.) Een natte vogel zal niet neer storten maar net als een gekortwiekte vogel niet kunnen stijgen.

Als je geluk hebt is ie door de huidige regenbuien al redelijk nat.

Groet'n,
Dirk Jan


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-24 - 17:52:07 send message to lennard

De dierenarts heeft daarmee geschoten niet mijn vriend. Ben trouwens zelf ook nog wezen kijken en hij ziet er goed uit hij heeft het erg naar zijn zin in een walnotenboomhappy :)


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-10-24 - 18:10:47 send message to kaapsen

Lennard,neem contact op met Joop,vraag of hij een bepaald roepje had voor zijn vogels en wat hij dan bv voor lekkers gaf,of iets in die aard,alle vogel liefhebbers hebben,terwijl ze het misschien zelf niet eens in de gaten hebben, een gewoonte ingebouwd,de vogels merken gelijk of de stemming van de baas anders is.
Als hij op EEN bepaalde plekj blijft hangen MOET het geen probleem zijn om jouw Ara terug te vangen met behulp van de andere vogel.
Dus neem even contact met Joop op.

Gr Kees.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-10-24 - 18:13:05 send message to Niltava

Die va wist hopelijk wel dat het een vogel was?wink :)
Mooi dat hij gemist heeft
Trouwens wel weer een reden om je va met zorg uit te kiezen



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-24 - 18:49:04 send message to lennard

Voor de mensen die gewoon normaal gereageerd hebben vriendelijk bedankt voor jullie reactie.
Voor de mensen met minder leuke reacties ook bedankt maar op dit moment kan ik dat er gewoon even niet bij hebben, ik kan er ook niks aan doen dat een dierenarts die beslissing maakt.
Ik weet ook niet hoe dat in zijn werk gaat.

P.S wat is er mis met werken als je 14 bent, als je iets wilt hebben? Daar zou ik graag nog een antwoord van willen vond dit een beetje onzinshocked 8O




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede