Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat moet ik hier nu mee!? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-05-28 - 19:05:12

quote
blijven dromen doen er echt niks mee
Er worden wel cites vogels aangeboden dus denk wel dat ze er wat aan doen.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-28 - 19:19:41

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

quote
Ik heb de E-mail en het telnr genoteerd alsook de complete tekst van de advertentie.
Er is nog een andere advertentie die in die richting gaat.

@Cristine:
Zou je dit in een pb'tje naar mij willen sturen. Met de link van de advertentie. Dankje.

@Bas:
Ik verwacht ook niet dat ze deze melding laten liggen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-28 - 20:02:24

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het enige wat ik een beetje vervelend vind is dat dit forum er op deze manier ook in betrokken word en het uiteindelijk niet gaat om een advertentie van dit forum ..

op het forum van je eigen website , daar waar alles toch om draaide .. staat geen enkel bericht hierover ..

nu noem je bij instanties dit forum en deze topic maar blijft jouw forum wel een beetje " buiten schot" .. dat vind ik niet geheel netjes overkomen ..



ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-28 - 20:34:50

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Natasja,

Fijn dat je op mijn forum bent geweest, dan ben je namelijk de eerste! Laat ik even stellen dat mijn forum nog niet operabel is en dat dit in zijn geheel niets met deze discussie te maken heeft. Mijn forum staat verder los van mijn website wat advertenteren betreft. Ik ben met dit probleem naar dit forum gekomen om naar de bevindingen van andere vogelliefhebbers over deze man te informeren. Het heeft weinig nut een bericht op mijn eigen forum te plaatsen daar hier nog helemaal geen gasten komen, omdat deze in princiepe nog in de testfase is. "Mijn forum blijft buiten schot" omdat het er niets mee te maken heeft. Dit forum blijft ook buiten schot, omdat er niets nagetiefs te zeggen valt over Vogelarena. Ik zie dus niet in waar die negatieve bijklank vandaan komt? Ik wil hier trouwens niet verder op ingaan, want mijn forum staat geheel los van deze discussie.

En wat betreft het vermelden van de topiclink aan de AID... dat is om zoveel mogenlijk info aan hen door te spelen, zodat zij ook kunnen zien dat andere mensen deze man ook zijn "tegengekomen" en zijn zaken ook niet vertrouwen. Ik vind dan ook niet dat het onbeschoft is een link te vermelden om deze handel aan te pakken.

Wouter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-05-28 - 22:14:33

Ik zie dit niet als een belemmering. Ik zie er het positieve er zelfs in.
Hier komen veel liefhebbers te recht op zoek naar informatie. Laat iedereen door dit topic gewaarschuwt zijn. Alle informatie is zo verzameld.

De AID zou zo een compleet overzicht vinden van deze activiteit en haar conclusie/plan kunnen trekken.

Houdt de discussie hierom dan ook enigszins zuiver.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-28 - 22:41:03

Dank Peter. Twee zielen één gedachte.

quote
Houd de discussie daarom enigsinds zuiver.
Daarom wil ik verder ook niet ingaan op de mening van Natasja. Ik heb gezegd hoe ik erover denk en waarom ik er hier mee ben gekomen. Wat mij betreft is die passage afgesloten en gaan we hieronder weer on-topic, in goede harmonie door.

Groetjes,
Wouter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-05-31 - 08:23:03

De reactie die ik van de AID heb ontvangen is neutraal.
quote
Goedemorgen,

Hartelijk dank voor uw melding. Wij kunnen u aangaande de adverties het volgende medelen.

De advertenties waarin een Kapucijner aap, samen met Ara's of hondjes te koop worden aangeboden lijkt, mede gelet op de overeenkomst met eerder gedane bevindingen, geen reële advertentie maar een oplichtingpraktijk vanuit het buitenland namelijk wel een voorschot betalen maar niet/nooit ontvangen.
Op dit moment is het bij ons niet bekend hoeveel mensen er al slachtoffer geworden zijn van deze praktijken, dit mede omdat men niet zo snel naar de politie gaat
i.v.m. de aangifte van een niet ontvangen aap.

Wij raden u dan ook aan deze advertentie direct te verwijderen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben beantwoord.


Op de vraag of zij hier nog enige actie in ondernemen heb ik nog geen antwoord.

Zie ook het artikel dat vandaag in het AD verscheen;
http://www.ad.nl/binnenland/article1405718.ece


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-31 - 14:06:20

Al een reactie... dat is snel! Ik heb nog niets gehoord ven de hele klacht. Zeker een neutrale opstelling...

Uit het krantenartikel:
quote
Alles wat je wilt, kun je krijgen.
En dat is ook zo, want de meest vreemde beestjes, illegaal koraal, hout, flora en fauna is te koop via internet. Het gaat echt veel te ver en er moet maar eens een stokje voor gestoken worden.

Uit de reactie van de AID:
Het betreft oplichtingspraktijken en geen dierenhandel.

Ik vind dat de AID hiermee het probleem bagatelliseert omdat ze hiermee ontkennen dat er ook daadwerkelijk dieren in het spel zijn. Die foto's van die Capucijneraapjes, die spreken toch boekdelen. Die beestjes zijn dan toch in Nederland, of in iedergeval: ze zijn niet waar ze horen te zijn. Van de Ara's kan je natuurlijk alleen maar vermoeden dat die zonder papieren ergens in een kooi zitten, maar dit is een vermoeden. Ara's verhandelen is in principe met de juist papieren niet illegaal, dus ik snap dat dat moeilijk hard te maken is, maar de handel in aapjes is zeker fout en daar moet dan hoe dan ook achteraan gejaagd worden.

Heb gisteren een foto gevonden op marktplaza en zou het bijna bestempelen als dierenmishandeling, de advertentie is klaarblijkelijk al verwijderd, tenminste nog een website waar gewoon werk gedaan wordt door actie te ondernemen tegen deze handel en oplichtingspraktijken.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-31 - 14:57:01

En nu??????


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-31 - 17:21:36

ik heb het toch gezegd doen er echt niks maar dan ook niks mee


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-31 - 18:26:43

En nu??

Wachten, nog even wachten. Ik heb alle tijd.
Geen reactie na een week, dan stuur ik nog wel een klacht. En nog een. En nog een. En..... nog een. Zolang er geen reactie is op mijn klacht en geen antwoord op mijn vragen geef ik nog niet op.
De aanhouder wint zullen we maar zeggen!

Als het helemaal niet lukt probeer ik het wel een keer via de LID te spelen. Anders zoveel mogelijk advertenties weg proberen te halen door het te melden aan de advertentiesite en mensen waarschuwen niet met deze mensen in zee te gaan.

Wouter.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-31 - 20:03:40

Ik heb laats gelezen dat er een speciaal recherche team is die zich bezig houdt met fraude en oplichting (ik dacht Amsterdam???) Wellicht kun je daar nog eens informeren.

Henk


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-31 - 21:05:38

stond vandaag in het ad dat ze geen goed personeel meer hebben de beste waren weg gegaan ik zal kijken of ik het nog kan vinden


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-31 - 21:08:23



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-31 - 21:25:40

gevonden VRIJ SPEL BIJ HANDEL IN BESCHERMDE DIERSOORTEN
er is nauwelijks controle op de handel in beschermde dier en plantensoortenin nederland.omdat de inspecteurs van de aid na een intern conflict zijn overgeplaats ,kunnen handelaren vrijwel ongestoord hun gang gaan .dat zeggen organisaties als wereld natuurfonds en stichting aap . de controle is volgens hen de afgelopen zes jaar ingesukkel doordat deskundige inspecteurs zijn verdwenen. dat terwijl nederland spil zou zijn in de verkoop en doorvoer van verboden dieren en planten .gezien die positie moet nederland extra verantwoordelijkheid nemen , zegt het wereld natuur fonds .van 3 tot 15 juni word in den haag de driejaarlijkse conferentie gehouden over de handel in beschermde dieren en planten {cites} de bescherming van olifant en paling zijn belangrijke punten .we waren volgens het ministerie te veel met het vak vergroeid zegt ex aid er wil luijff. volgens het ministerie is de aid tegenwoordig goed bezig bij de hand having van het cites verdrag . tot zover het ad MAAR WIE MOET JE NU GELOVEN




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede