Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat moet ik hier nu mee!? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-31 - 22:40:51

Ik heb al van diverse kwekers van citesvogels gehoord dat men ,,ontzettend,,raar bezig is als men cittessen aanvraagd.

Dit zal wel te maken hebben met de interne onrusten bij deze instanties.

Er werd onderandere gezegd dat er flink gecontroleerd zou gaan worden.

Ondanks dat er weinig controleurs waren ,zou toch ,,iedereen,, aan de beurt komen??????

Iedere kweker zou vanaf 2001 aan moeten kunnen tonen waar de cites vogels gebleven zijn die men gekweekt had,zeiden ze bij laser.
Anders had men een probleem!!

Ook is er aan kwekers al verteld dat zij nieuwe citessen aan moesten vragen waarop dan vermeld werd(stond) welke sexe de betreffende vogel heeft.

De instanties lijken bijna zondebokken te zoeken voor hun falensad :(

Ik zou in hun geval eerder gaan werken aan het goed organiseren van: administratie en registratie,kundig personeel,een beter ringensysteem.

Persoonlijk zou ik dan ook nog graag zien dat een houder van cites dieren een nummer kreeg(voor derde anoniem) zodat niet de naam en adres gegevens op het formulier komen te staan.

Groeten Rene


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-31 - 22:51:47

Heb het artikel ook gelezen. Het schijnt inderdaad een beetje een zooitje te zijn. Een strutuur- en organisatieprobleem, maar niet geheel aantoonbaar.

Ik vond deze link nog. Op deze Duitse advertentiesite gaat het ook niet helemaal de goede kant op: http://www.dhd24.com/azl/index.php?classid=4122

Wouter.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-31 - 23:38:10

BIJ ONS HIER ZIJN 4 GRUTTO JONGE IN BESLAG GENOMEN VORIG JAAR DIE MAN HEEFT EEN BOETE GEHAD VAN 3300 EURO OMDAT HIJ PROBEERDE DE JONGE TE REDDEN EN WAT IS ER NU ME DE JONGE GEBEURD WEET JIJ HET HIJ OOK NIET WAS TROUWENS IEMAND VAN DE WEIDEVOGELS HIJ LAAT HET VOOR KOMEN EN BIJ VOORBAAT IS AL GEZEGD DAT ER NU 4100 EURO WORDE GEEIST IK VIND HET SCHANDALIG PAK DE HANDELAREN AAN DIE ER GELD MEE VERDIENEN MAAR NIET DE GOED WILLENDE


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-06-01 - 00:06:12

Wet is wet. Ook voor iemand van de weidevogels. Ik ben het er zeker mee eens dat de handelaren maar eens aangepakt moeten worden, maar ook de goedwillenden die de wet overtreden zijn nu eenmaal strafbaar en moeten daar dus ook voor beboet worden. Je moet één lijn trekken, anders wordt het een zooitje.

Had die man nog nooit van een vogelopvang gehoord? Of een Dierenambulance?

Wouter.

P.S.: JE CAPS-LOCK STAAT AAN! wink ;)


Guust
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-06-01 - 09:07:45

De vertaling is on-line gebeurd, en dan krijg je van die onzin. Dat is goed voor één woord te vertalen, maar een tekst lukt er niet mee.

Hij zal zo gemakkelijk z'n "werkterrein" willen verbreden zeker?
Ik zou die man ook als de bliksem van m'n site bannen!!!!angry

Eigenlijk zou je hem moeten kunnen aangeven! Zo'n onnozelaars maken heel de dierenmarkt/dierenwelzijn naar de k..... .

mvg,


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-06-01 - 09:17:14

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Verbannen is ie al. En dat heeft hij verdiend!

Het is inderdaad jammer dat hiervan geen aangifte gedaan kan worden. Daarom hoop ik dat de AID er werk van maakt. Zou je hiermee niet naar de politie kunnen stappen eigenlijk... twijfel daarover? Het is toch ook hun zaak.

Ik probeer uit te zoeken of hij telkens hetzelfde IP-adres gebruikt. Dat zou schelen, want dan is het allemaal iets gemakkelijker te bepalen vanwaaruit deze man opereert. Als het een vast IP-adres is, dat verwacht ik niet, maar stel dan kan de politie of de AID toch de adresgegevens bij de provider opvragen? Het gaat hier immers om illegale praktijken.

Wouter


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-06-08 - 19:27:35

Hier heb ik een feitje dat inderdaad ook weer wijst op oplichting enzo... Omdat de adverteerder mij een gmailadres gaf probeerde ik even zijn ip te achterhalen om te kijken of die zou matchen met het ip-adres dat mijn mailformulier aangaf.

Echter las ik dit op een pc-forum:
quote
Gmail stuurt géén ip adres mee, deze worden wel op de google server opgeslagen. Vandaar ook dat gmail steeds meer gebruikt wordt door lieden die bv via marktplaats de kluit belazeren.


Duzzz... een dubieuze advertentie wordt nog dubieuzer als er een gmailadres wordt opgegeven. Let hierop en bega geen fouten met deze lui.

Wouter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-06-09 - 18:20:15

sja maar Wouter wat wil je dan tegen de politie vertellen ...

dat je het vermoeden hebt dat .. en dat andere ook zeggen dat ...

je kan geen aanklacht of dergelijke indienen tegen iemand waar je niets mee te maken hebt gehad ..

je hebt tot dusver enkel wat advertenties van hem gezien


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-06-09 - 18:49:12

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,

dat bij Laser in Dordrecht niet alles loopt zoals het moet lopen is wel duidelijk.
Vorig jaar heb ik mijn oranjekuif geprobeert te laten registreren als cites vogel.
Ik had er over gebeld en ja dat was geen probleem, ik zou de lijst krijgen zodra ik 10 euro over gemaakt had. Nog nadrukkelijk gevraagd ik moet nu de aanvraag doen, ja dat moet nu was het antwoord.
Na een maand had ik mijn antwoord, afgewezen.
De reden de oranjekuif was geen cites-vogel.
Weer gebeld, nee meneer dat klopt hij gaat wel cites worden maar is het nu nog niet.
Kortom 10 euro kwijt terwijl je iets goed wilt regelen een maand later werd Frodo wel een cites vogel en ik kon nu 15 eur overmaken want de kosten waren verhoogd ondertussen .
Cites weet zelf vaak niet waar ze mee bezig zijn.

Onlangs gevraagd hoe het zit met de verkoop van Cites-vogels voor de huiskamer? ( voor de zuurpruimen ik ben dat zelf absoluut NIET van plan).
Ik ben nu een week ,8 emails en personen verder, maar er is niemand die me hier een antwoord op kan geven,

mvg Frank

Ps voorlopige vraag van me, hoe kan in hemelsnaam een overheidsinstantie de wet handhaven, als ze het zelf niet eens weten?


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-06-09 - 21:11:00

Ach, pas een week. Ik ben al een jaar bezig.sad :(


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-06-09 - 21:36:41

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Onlangs gevraagd hoe het zit met de verkoop van Cites-vogels voor de huiskamer?


Lijkt Mij een overbodige vraag aan laserhappy :)

Je vraagt een cites aan;dit zou je al kunnen bij een bevrucht ei(voor de niet helemaal legale onder ons,die geen geduld hebben)op het moment dat de cites binnen is ben Je vrij om te verkopen aan wie dan ook.

Officieel(voor de mensen met haast):na het ringen van het kuiken kun Je de cites aanvragen,Het zou me echt tegenvallen als de cites dan niet binnen was voor het zelfstandig zijn van het kuiken.
Met cites ben Je vrij om te verkopen aan wie dan ook(mits de juiste cites natuurlijk)

Voor de wat geduldige kweker:Je vraagt de cites aan op het moment dat het jong is uitgevlogen/zelfstandig is ,en als de cites binnen is ,ben Je vrij om te verkopen aan wie je maar wil.

Groeten Rene

P.s Ik hoop IDD dat de vraag niet gesteld werd aan Laser voor PPk leden,want Ik hoop dat deze serieuze kwekers geen onzelfstandige en/of cites vogels de huiskamer in verkopenwink ;)



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-06-09 - 22:00:04

Ik weet niet wat PPK is, PKK wel dat staat voor de Koerdische afscheidingsbeweging ofzo iets.

Maar mijn vraag is voor mijzelf, ik wil een kweekkoppel Citesvogels samenstellen , maar deze grootbrengen in de huiskamer, om later mee te kweken.
Is mijn filosofie over bepaalde vogels , dus ik wil niets illegaals doen.
Vind het wel erg flauw van je Rene ,om bepaalde zaken te suggereren sad :( , zonder dat je de achtergrond weet,

mvg Frank


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-06-09 - 22:15:42

Over flauw gesprokensad :(

quote
Ik weet niet wat PPK is, PKK wel dat staat voor de Koerdische afscheidingsbeweging ofzo iets.




Sorry ,het was niet mijn bedoeling om iets ,,fouts,, te suggereren,ik had alleen een bepaalde hoop.

Even terug gelezen op de pakara site,en weet nu dus dat het KKP is.

Misschien hadden wat updates mijn geheugen fris kunnen houdenwink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-06-10 - 09:53:38

Hallo Rene,

in principe zijn we het eens, Cites-vogels horen in de kweek te belanden.Tenzij in voldoende mate aanwezig in de avicultuur.
Daar staat de KKP idd oa voor.
Maar wat ik nog veel belangrijker vind is dat we staan voor eerlijkheid en voorlichting.

mvg Frank


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-06-10 - 15:05:25

Wat is nou KKP?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede