Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > IMPORT van papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2007-10-07 - 09:38:34 send message to Picolet

@wickingh, je hebt toch voor derden geelvleugelara's grootgebracht?

Heb je toch ook "gesmokkeld" met de regels van lijst 1 vogels?

Groeten Ruud


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-10-07 - 12:05:34 send message to Wickingh

quote
@wickingh, je hebt toch voor derden geelvleugelara's grootgebracht?

Heb je toch ook "gesmokkeld" met de regels van lijst 1 vogels?

Groeten Ruud




Je begint me te irriteren met je onterechte valse beschuldigingen/verdachtmakingen.
Ook irritant is het veranderen van oude posts door jou om discussies in je eigen voordeel te willen beslissen.

Voor de laatste keer.
Nee ik heb geen geelvleugels groot gebracht voor derden.
Ik heb ook nergens met geelvleugels de wet overtreden, ook zeg ik nergens dat ik van plan ben om wat voor wetten te overtreden in tegenstelling tot jij.

Frank


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-07 - 12:11:25 send message to mijnkaketoes.nl

Picolet

Als de beschuldigingen geen hout snijden, zou ik ze weghalen en mijn excuus aanbieden. Wat hebben we er aan om elkaar zwart te maken???

Valt me wel vaker op hier op het forum dat er soms wat wordt aangenomen zonder dat mensen je kennen wat beweren.

Henk


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-10-07 - 13:22:08 send message to henkdelaat

Jongens laten we het gezellig houden ja.

Beschuldigingen moet je maar ergens anders uitvechten zo krijg je een spelletje van welles nietes en daar zit niemand op te wachten.

Maar als iemand mij enkele tips kan geven i.v.m. het grootbrengen van papegaaien dan hoor ik het graag.
gr henk


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-10-07 - 21:06:12 send message to kaapsen

Dag Henk,ik heb dit vanaf de zijlijn gevolgd en dit is of topic,aan de ene kant zeg je dus,ik heb nooit natuurbroed gedaan,maar je kweekt wel al 25 jaar,maar toch vraag je tegelijkertijd nog tips voor handopfok in je laatse reactie,dit kan ik eigenlijk niet goed plaatsen.

Heb je ze dan altijd LATEN grootbrengen door iemand anders?

Gr Kees.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-10-07 - 21:28:44 send message to henkdelaat

________________________________________________
Dag Henk,ik heb dit vanaf de zijlijn gevolgd en dit is of topic,aan de ene kant zeg je dus,ik heb nooit natuurbroed gedaan,maar je kweekt wel al 25 jaar,maar toch vraag je tegelijkertijd nog tips voor handopfok in je laatse reactie,dit kan ik eigenlijk niet goed plaatsen.

Heb je ze dan altijd LATEN grootbrengen door iemand anders?

Gr Kees.
________________________________________________


Dan heb je het toch slecht gevolgd,want op 06-10 om 19:52 uur staat het beschreven waarom ik zo heb gehandeld.
gr henk


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-10-07 - 21:44:51 send message to kaapsen

Dag Henk,misschien heb ik het slecht gevolg,maar misschien heb jij het ook wel slecht verwoord of iid geval onduidelijk,er staat toch echt op de door jouw aangegeven datum en tijdstip.

Nooit met tamme gelukt,wel met import,dus de rergel daaronder verwijst dan toch naar het mislukken met de tamme,of lees ik dat verkeerd.

Je eindigt met nooit natuurbroed gedaan vandaar mijn vraag in het voorgaande,duidelijk?

Gr Kees.


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-10-07 - 21:45:00 send message to ewals

Henk
quote
Als we meer zouden investeren in mooie en grote kwekerijen in het land van herkomst dan zouden we wellicht onder strenge regels wel gereguleerd weer import kunnen invoeren.


Met welke vogels moeten die grote kwekerijen dan volgestopt worden, mogen de Inlanders ze dan wel uit de natuur plukken.

Jan E.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-07 - 21:50:12 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ewals

Waar denk je waar jou vogels ooit vandaan zijn gekomen? Beter koppels daar samenstellen en verantwoord kweken . Dan duizenden vogels onder vreselijke omstandigheden vangen en vervoeren. Tevens mooie werkgelegenheid voor deze mensen mits men ook fatsoenlijk betaald en niet zo als nu 1 dollar voor een gevangen roodstaart. Zoals als gezegd zou dit systeem natuurlijk als gevolg hebben dat we meer moeten betalen voor een vogel. En dat is lastig want zoals gezegd, men zit hier graag voor een dubbeltje op de eerste rang.

Henk

Henk


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-10-07 - 22:08:28 send message to ewals

Henk

Kun jij je voorstellen, in een land als zuid amerika, vogels, uit b.v het amazone gebied, her en der naar kweekstations vervoeren, je praat hier echt niet over afstanden groningen-maastricht.
Als de inlanders, i.p.v. 1 dollar 5 dollar per vogel krijgen is dat 400% meer inkomen, zou dat niet nog meer leegroof betekenen.
Jan E.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-07 - 22:17:52 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ewals

Wat mij betreft de laatst reactie. Wel eens gehoord van een vliegtuig?wink ;) Waar denk je waar sommige dierentuinen de dieren vandaan halen. En ook dat kan met verantwoord en veilig transport.

En inlanders geen vogels laten vangen, maar werk geven in verantwoorde en gecontroleerde kwekerijen. (dus geen vangstations) En zeker geen 5 euro per vogel. Even goed lezen a.u.b

Henk


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-10-07 - 22:29:55 send message to ewals

Ik weet het Henk, was vroeger al niet de slimste van de klas.
Even voor de duidelijkheid, ik bedoel de afstand van het nest tot aan de kweekstations.
Of bedoel je dat de autochtonen hun vogels met het vliegtuig naar de kweekstations brengen.

Jij schreef dat ze nu 1 dollar per gevangen vogel krijgen, en dat door de gecontroleerde kwekerijen er hier ook meer voor een vogel betaald moest worden.
Ik begrijp het nog steeds niet, krijgen de vangers dan geen loonsverhoging.
Jan E.


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-10-07 - 22:31:19 send message to ewals

ZE ZULLEN DIE KWEEKSTATIONS TOCH VOL MOETEN KRIJGEN.
Jan E.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-10-08 - 00:25:06 send message to molineti

Daar heb Je een punt Jan!

Verwacht Men ook dat grote kwekerijen in landen van herkomst aan ,,onze,, welzijns normen gaan voldoen.

Ik heb diverse fotos gezien van de huisvesting van ,,mega,, kwekerijen in amerika en zuid afrika,als ik vogel zou zijn zou ik bij wijze van spreken liever sneuvelen tijdens transport dan in zulke kwekerijen de rest van mijn dagen moeten slijten.

Overigens vindt ik ,,onze,, gemiddelde huisvestings/welzijns normen vaak zwaar beneden peil;dus wat zouden we van andere,minder bedeelde kunnen eisen/verwachten.

Niets is zo makkelijk als het lijktsad :(

Groeten Rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-08 - 06:44:58 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nou als dat ook al zo is. Dan mogen we toch blij zijn dat er een import verbod is he. Hopen dat het in lengte van jaren zo blijft. sad :(sad :(

Renee plaatst hier eens zo een foto die je hebt gezien uit Amerika. Wel van een kweekstation he niet van een exportbedrijf zo als we die hier hebben. Dus volieres met 2 vogels of volieres met koloniebroed. Zo dat we ons een goed beeld kunnen vormen.
Overigens (voor allen) waren al mijn mogelijke oplossingen of suggesties bedoeld om te kijken naar een oplossing hoor en niet alleen om te kijken waarom weer iets niet zou moeten gebeuren.
Als wij als "branche" (vogelliefhebbers) zelf niet komen of mee praten over oplossingensad :(. Tja dan zullen de overheden wel een keer komen. En dan is het weer janken en zeuren over die boze overheid. Dus als er geen goede oplossingen zijn dan blijf ik voorstander van een import verbod. Het is helaas niet anders.sad :(

Als laatste wil ik nog kwijt dat hierbij alleen de lengte etc van volieres niet bepalend is. Door de jaren heen heb ik toch diverse malen gezien dat mensen waren de vogels wat kleiner gehuisvest zitten net zo goed voor hun vogels zorgen, zowel soms beter. Was laatst bij een kweker in Braband met mega volieres. Maar ja vol met ratten, hadden zelfs nesten in de voliere. Voer waar wij nog weken mee zouden kunnen doen, zoveel lag er in de voliere. En een "kruiwagen" vol poep. Natuurlijk is dat geen standaard.

Wat ik wil zeggen dat het niet alleen huisvesting e.d is, maar juist de bevlogenheid en betrokkenheid waarmee mensen vogels verzorgen.

Groet

Henk




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 106 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede