Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > IMPORT van papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-10-08 - 08:38:46 send message to johanblok

quote

Wat ik wil zeggen dat het niet alleen huisvesting e.d is, maar juist de bevlogenheid en betrokkenheid waarmee mensen vogels verzorgen.


Inderdaad, maar er zijn wel bepaalde minima die, zeker ook (misschien juist wel) in Nederland, helaas maar al te vaak ver onderschreden worden. Bevlogenheid en betrokkenheid leiden ook juist vaak tot voor vogels heel slechte situaties, omdat men op de verkeerde manier bevlogen is: b.v. zoveel mogelijk soorten en koppels houden.

Als je ziet hoe vaak dat nog steeds een veel voorkomende praktijk is, en zie je hoeveel papegaaien in het verleden reeds ingevoerd en mishandelt zijn (naast het veel kleinere aantal dat uitstekend behandeld is en wordt), dan is het goed dat de import eindelijk stil ligt. Men heeft, in ieder geval wat papegaaien betreft, meer dan genoeg kansen gehad om er goed mee om te gaan. Deels is dat gebeurd, grotendeels helaas ook niet.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-08 - 09:06:43 send message to mijnkaketoes.nl

Johan

Kan ik me helemaal in vinden.happy :)

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-10-08 - 13:29:50 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Fotos heb ik niet in mijn bezit,en kan ze dus ook niet plaatsen.

De fotos hiervan heb ik gezien op lezingen gegeven door Jos h ,en van John W(beide lorikwekers).(John W is lorius op V.A)

Het ging hier om vele honderde veel te kleine kooien(vaak hangende draadkooien)

De duurdere soorten had men vaak wat ruimer zitten.

De fotos waren van kwekerijen uit Zuidafrika,Madagaskar en Amerika .

Men hoeft Mij overigens niet te geloven als men niet wil,ik geloof zelf ook niet iedereenwink ;)

Groeten Rene

P.S
In de Papageien van october:So berichtet Rosemary Low in der jungsten ausgabe der Parrots,dass afrikanische hándler nun ihre ware vermehrtin Pakistan und Singapur verkaufen.

Voor de vogels veranderd er dus niet veel,hooguit in hun nadeelsad :(



hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-10-08 - 14:02:03 send message to hoogervorst

Hierbij wil ik de reactie van molineti bevestigen aangaande de kooien en volieres in het buitenland.
Ik heb vorige maand deze foto's op een contacavond gezien en daar zijn wij heilig bij. Het gaat daar alleen om het geld en niet om dierenwelzijn volgens mij, maar ja om vogels uit kweekstations te verkrijgen zijn we hier op aangewezen om ze te krijgen, en als ik een zeldzaam exemplaar wat ik nodig zou hebben hier vandaan zou moeten krijgen, dan moet het maar.
Smokkel: laten we er even bij stil staan dat er ook nog neutrale landen in Europa zijn die gewoon vogels invoeren en waar je ze kan halen en zo de grens over kan rijden.
Laten we er ook even bij stil staan dat er verscheidene europese eilanden zijn waar sommige soorten losvliegen net als hier halsbandparkieten. Indien deze landen de daar losvliegende vogels vangen ter voorkoming van faunavervalsing bestaat er inderdaad een mogelijkheid om aziatische soorten die hier goed gedijen op een legale manier binnen europa te verkrijgen in grote getale.
In het parool van 17-09 staat zelfs een artikel dat een arubaanse rechter, Aruba tot europees grondgebied verklaart en dat nederlanders zich daar vrij mogen vestigen. Betekend dit nu ook dat ik vogels vanaf Aruba mee naar nederland mag meenemen, al was het binnen europa?
Dat zou een uitkomst zijn!!!!!!!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-10-08 - 14:16:38 send message to Daniel

Aruba Frans Guyana en zo nog een aantal gebieden zijn EU grondgebied en theoretisch zou je gekweekte vogels van particulieren gewoon mee mogen nemen.
Wildvang lijkt me een andere kwestie maar daar kan ik zelf niks over zeggen (gebrek aan kennis)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-10-08 - 14:18:56 send message to Daniel

quote
laten we er even bij stil staan dat er ook nog neutrale landen in Europa zijn die gewoon vogels invoeren en waar je ze kan halen en zo de grens over kan rijden



je bedoelt niet EU landen? (westelijke balkan, Noorwegen, Ukraine, Belarus, Turkije) vallen die niet onder dezelfde import reguleringen als overige niet EU landen zoals Brazilie en Australie.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-10-08 - 15:15:41 send message to hoogervorst

Wat dacht je van Zwitserland!!!!


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-10-08 - 15:46:12 send message to tropic

En welke vruchten-en insekteneters vind je daar dan hoogervorst??


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2007-10-08 - 15:47:17 send message to dasc

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Moesten dierentuinen ipv hun eieren kapot te schudden, want jonge vogels zijn een overlast, deze door de ouders laten uitbroeden en onder controle (intern of extern) op de markt brengen. Dit zou jaarlijks vele vogels bijbrengen, geen import maar hier gekweekt. Ik vind dierenparken kortzichtig dat ze dit doen en wij maar zeuren over import. Ik weet dat dit in België gebeurt bij papegaaien.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-10-08 - 16:13:29 send message to Daniel

even ter correctie: Noorwegen, IJsland en Zwitserland vallen onder de EEA en hebben zeer uitgebreidde economische verdragen met de EU en vallen dan ook niet onder de importbepalingen zoals door de EC vastgesteld.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-08 - 18:20:03 send message to mijnkaketoes.nl

De oplettende lezer heeft hopelijk begrepen dat ik niet de huidige kweekstations bedoel. Maar nieuw op te zetten stations met van te voren bepaalde standaard maten en bepalingen mbt het welzijn van de vogels.

Dit evt met controle van een bepaalde organisatie. Ach het is maar een ideewink ;) om tot nogmaal een oplossing te komen.

Alleen benoemen wat de onmogelijkheden zijn is zo makkelijk. Laten we eens proberen te denken in oplossingen. Als wij hier als vogelhouders/liefhebber geen ideeen over hebben, wat vragen we dan wel niet van een minister of EC?

Dan zou ik als ministerie ook zeggen gewoon een totaal import verbod en verder niet zeuren.sad :(

Het verhaal van de foto en dat ook nog bevestigen geloof ik wel hoor, volgens mij staat ook nergens dat ik dat niet zou geloven. Maar waarom nou weer zo een uitdagende opmering van "ik geloof ook bepaalde mensen of dingen niet.
Wat heeft dat nou voor zin??sad :(

Zouden er nou echt geen goede kweekstations zijn?
Ik heb in het verleden een keer foto's in een van onze bladen zien staan over zo een station in ik meen Suriname of de Ned. Antillen. Helaas weet ik niet meer in welk blad. Maar daar zag het er erg goed uit.

Wellicht weet iemand van u dat nog

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-10-08 - 19:04:36 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-10-08 - 19:10:29 send message to molineti

quote
Als de beschuldigingen geen hout snijden, zou ik ze weghalen en mijn excuus aanbieden. Wat hebben we er aan om elkaar zwart te maken???


quote
Wat mij betreft de laatst reactie. Wel eens gehoord van een vliegtuig


quote
Nou als dat ook al zo is


kan niet zeggen dat dit antwoord in combinatie met de manier van vragen om fotos uitstraald dat ik geloofd wordt!!!!

Wat hebben zulke reacties voor zinsad :(.

Ik zou zeggen verbeter de wereld en begin....


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-08 - 19:16:41 send message to mijnkaketoes.nl

Renee

Mij valt op dat je wel erg vaak zo reageert op mij. Ook op andere forum onderwerpen. Begint wel wat te lijken op een soort persoonlijke vete of zo. Ook gezien een persoonlijke PB ooit van je.

Begin dat zo langzamerhand allemaal een beetje vervelend te vinden. Is het nou niet een beetje flauw zinnetjes te copieren en uit zijn context te rukken. Hou toch eens op met die flauwekul a.u.b.

henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-10-08 - 19:34:44 send message to molineti

Hank,

Doe niet zo zielig en jok niet zo.

Raar dat Je niet vermeld dat Je met al jouw kennis Mij vaak gemaild hebt voor informatie.

Maar wel de indruk proberen te wekken dat ik zón verkeerde PB heb gestuurd.

Jij zult van Mij geen last meer hebben ,maar val mij dan ook niet meer lastig met je vragen.

Adieu




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 91 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede