Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > cites. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-01-31 - 11:45:06 send message to erika

hoi hoi nou even aan het bellen gegaan, maar nog niks op geschoten.

Het nummer wat je me hebt gegeven bestaat niet meer, ik kreeg toen het nummer 070-3786424. Dit nummer gebeld, maar ging niet over cites zelf. Ander nummer gekregen 0800-2233322. Dit was van het min LNV geloof ik. Die wisten het ook niet. Moet vanmiddag terug bellen dan verbinden ze me door met het cites buro. Ze mogen mij het nummer niet geven.

Dus vanmiddag poging 2 happy :)


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2008-01-31 - 15:09:27 send message to kaapsen

Dit is dacht ik het bureau Citus,tel nr 078-6395340,afd vergunningen,sorry if I am wrong.

Gr Kees.


marthijn
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-01-31 - 16:26:29 send message to marthijn

Buro voor CITES aanvraag is verhuisd per 1 januari 2008 naar;

Ministerie van Landbouw,Natuur en Voedselkwaliteit
Dienst Regelingen afdeling CITES

Laan van Nieuw Oost Indie 131
Postbus 19530
2500 CM Den Haag

Voor telefonische vragen op werkdagen ( bij voorkeur tussen 14.00- 16.00 uur) op 0800 - 22 333 22 ( voorkeurs toets nummer 5 )

Faxnummer 070 - 3786139
Web: www.minlnv.nl/loket
E-mail: cites@minlnv.nl

Groet Marthijn


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2008-01-31 - 17:32:00 send message to kaapsen

Yep,net berichtje gehad klopt,bedankt.

Gr kees.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-02-01 - 14:01:31 send message to P.Rooth

Strigiformus uw opmerking dat het geen onzin is dat ik aangegeven heb dat er geen afstandsverklaring nodig is om een cites A vogel aan te schaffen waarbij de citespapieren aanwezig is niet correct .
Bij controle door het AID wordt alleen gevraagd naar het citesdocument wat bij de vogel behoort ,
zit de zaak goed fout en kan niet duidelijk gemaakt worden waar de vogel LEGAAL vandaan komt kan het AID aan de bezitter vragen waar hij/zij de vogel gekocht heeft .
Zit de zaak fout kan en gewoonlijk zijn ze daar niet te beroerd voor de vogel in beslag genomen worden en gevraagd worden om een AFSTANDSVERKLARING te ondertekenen doet de eigenaar dit niet komt de zaak voor het gerecht en dan moet er alsnog een afstandsverklaring ondertekend worden is nogal een ingrijpend gebeuren .

Maar het citesdocument behoort bij de vogel en als het een gekweekte vogel is komt de naam van de kweker op het document te staaan en dat blijft zo .

Ik heb al zeker een tiental vogels verkocht (overgedragen ) zonder ooit maar een afstandsverklaring ondertekend te hebben en hier is ook nooit om gevraagd ook niet bij het exporteren naar een overzees gebiedsdeel
(antillen ) daarbij heb ik ook wel cites 1 vogels gekocht met de bijbehorende citesdocumenten en ook hier is geen afstandsverklaring aan te pas gekomen alleen wel betaald ook zonder rekening waar geen btw op vermeld gestaan zou hebbben .

Het is zo gemakkelijk : cites 1 vogel met citesdocument is vrij verhandelbaar en dat is alles !!!!
Paul Rooth


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-02-01 - 17:20:02 send message to erika

Ik heb het indd nagevraagt ook aan een andere kweker die ook in het bezig is van cites vogels en ook hij zei dat dit niet nodig is.



ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-02-05 - 17:58:49 send message to ROCIO

Kijk nu toch maar even onder de post Justitie en sites word het duidelijk wat Bas bedoelde


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-02-05 - 18:13:56 send message to erika

Waar kan ik dat precies vinden ?


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-02-05 - 18:45:51 send message to ROCIO

Erika!!!grijns nu toch even ,In het forum onderdeel vogels in huis . heb net vorige week de zelfde ervaring gehad dat betekunt, als je een inspecteur treft die moeilijk doet kun je het schudden als je het niet voor elkaar hebt
ik heb gelukkig een door genummert boek daar hoor je alles bij te houden en ook afstandsverklaringen horen daar bij


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-02-07 - 10:47:48 send message to P.Rooth

Erika maakt u zich toch geen zorgen u heeft de citesdokumenten die bij de vogel hoort dat is alles wat u nodig heeft . happy :)

P.s een ieder die vogels met citesdocumenten heeft raad ik aan indien ze nog geen goede rechtsbijstandverzekering heeft DIRECT een af te sluiten kan je terugvallen op die verzekering
al was het alleen maar om het rommeltje van het citesbureau zijn werk eens goed te laten doen wat gelet op de bezetting die volgens de dames/heren van het citesbureau terugloopt en er mensen aan het werk zijn die van de hele wet niets afweten ( zoals ervaren ) en dan moet je maar hopen dat ze niet gaan kwartetten met de papieren en je als kweker plots als handelaar te boek komt te staan doordat ze de papieren na het kwartetten niet bij de juiste dossiers leggen .
sad :(
Paul


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-02-07 - 11:57:10 send message to ParkietenPeter

Cites en justitie:
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=7031&recordnum=0

Erika,

Had je nu ook nog contact gehad met Cites/Laser of alleen met die kweker?


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-07 - 11:59:34 send message to ineznick

hallo paul

Is het zo erg daar op het bureau van de cites aanvragen ? Ha ha ha , nou ja eigenlijk is het niet om te lachen , maar je had het zo leuk opgeschreven.

gr gerben


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-02-07 - 20:00:27 send message to P.Rooth

Gerben het is heel erg en zoals ik al aangaf een rommeltje .
Heb eerder een weigering gehad en hiertegen had ik bezwaar aangetekend bleek dat ze aan het kwartetten waren geweest want in mijn dossier was het een en ander van een handelaar gepropt .
Was al met al een heel gedoe om ze aan het verstand te brengen dat ik geen handelaar ben daarbij zaten ze te .... ( plaspillen gesnoept)
dat im een van m'n vogels geinporteerd zou hebben en ik niet gereageerd had op een schrijven ( die ik nooit ontvangen had ) al met al duurde dit maanden voor ik m'n citesdocument voor betreffende vogel kreeg .

Maar een excuus aanbieden kunnen ze niet vandaar ik een ieder die citesgebonden vogels heeft kan aanraden om een rechtsbijstandverz af te sluiten ,wat ook anders wel van pas kan komen .
groetjes
Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-07 - 21:34:03 send message to ineznick

Hallo Paul,
Nou wat een verhaal zeg, het lijkt wel een goede mop. Ik wacht eerst de kweek van dit jaar af en ga dan misschien op zoek naar een koppel pyrrhura cruentata. Je hebt me wel een beetje bang gemaakt (ha ha ha).

gr gerben


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-02-08 - 06:55:19 send message to erika

Ik heb tot nu toe alleen het bij de kweker gevraagt, het is me nog niet gelukt om het citesburo te bellen vanwege mijn en hun werktijden.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede