Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelarts of dierenbeul?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-05-07 - 10:36:12 send message to tropic

ik wil mij absoluut niet bemoeien in deze discussie, maar twee dingen moeten me toch van het hart, nl.:
Een dierenarts , vogelarts of geneesheer heeft voor en tegenstanders. Hier hem afmaken is makkelijk , en met een eenzijdig verhaal moeilijk te beoordelen. Dus , hierbij heb ik vraagtekens.
ten tweede is er de reaktie van chrislaevers, waarop de moderator dan nog antwoord. Ik weet zeker dat er in het verleden een aantal topics gesloten zijn, waar minder agressieve en beledigende taal gesproken werd, maar dan wel door andere mensen dan chris.
Dit zou er echter niet mee te maken mogen hebben, en vandaar vind ik het niet meer dan normaal dat dit topic ook op slot zou gaan.
Voor alle duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen, en ben belg en heb niets voor of tegen chris en ken de betrokken vogelarst helemaal niet.wink ;)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-05-07 - 14:44:54 send message to Rik

Ik denk dat je bij je een consult bij Hooijmeijer een beetje moet relativeren.

Hij geeft zeer goede adviezen en geeft de indruk dat je slecht bezig bent als je deze adviezen niet opvolgt. Het is het één óf het ander. Een tussenweg is er niet. Dat maakt dat je bij de één geliefd bent en bij de ander niet.

Persoonlijk ga ik het liefst naar dierenartsen die het belang van mensen niet uit het oog verliezen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-05-07 - 16:56:35 send message to ParkietenPeter

quote
Ik weet zeker dat er in het verleden een aantal topics gesloten zijn, waar minder agressieve en beledigende taal gesproken werd, maar dan wel door andere mensen dan chris.
Dit zou er echter niet mee te maken mogen hebben, en vandaar vind ik het niet meer dan normaal dat dit topic ook op slot zou gaan.

De implicatie dat er hier voorkeursbehandelingen gegeven worden is jammer. Het moge, nogmaals, duidelijk gesteld worden dat dat bij VogelArena NIET het geval is.
Van Chris is dit nu een negatieve, behoorlijk negatieve, opmerking.
Als ik na iedere opmerking de topics sluit is het ook niet goed en krijg ik commentaar dat ik te streng ben.

In overweging genomen is; natuurlijk kan iemand, als hij/zij ergens op gewezen worden, tot inkeer komen en evt. verontschuldigingen aanbieden. (Dit hoeft niet voor zijn mening te zijn maar wel voor de manier waarop)
Daar zal dan iemand wel de gelegenheid voor moeten krijgen voordat een topic gesloten wordt.

ParkietenPeter
Moderator VA


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-05-08 - 12:22:34 send message to chrislaevers

Bij deze bied ik mijn oprechte verontschuldigingen aan. Ik had indd andere woorden kunnen gebruiken en sommige zaken beter niet gezegd. Het is nooit mijn bedoeling geweest om mensen te beledigen.
Ik heb dat verslag dat door iemand werd gepubliceerd en door iemand anders hier als topic werd aangebracht beschouwd als een fait divers : Persoon A schrijf een verslag over een ontmoeting met persoon B. Was het een rechtstreekse getuigenis geweest dan had ik nooit zo gereageerd. Met dat zo te bekijken zat ik dus fout.
Ik maak ook een duidelijk onderscheid tussen 'kroeg' en 'vogels in huis'. Was dit verslag op 'vogels in huis ' geplaatst geweest, dan had ik helemaal niet gereageerd. Blijkbaar redeneer ik daar ook verkeerd in.

Als ik de woorden gebruik 'ik heb serieuze twijfels' en 'ik stel in vraag' dan meen ik daarbij dat wat er nadien volgt helemaal geen waterdichte bewering is en dat er dus een marge overblijft voor rechtzetting.

Het bericht over 'een dreun verkopen' is niet van mijn hand ('agressieve'?)

Het spijt me dat het allemaal zo gegaan is. Ik heb dat verslag in vraag gesteld om verschillende redenen en ook omdat het diende als basis om iemand in een negatief daglicht te stellen en ik herhaal: voor mij was het gewoon persoon A en persoon B.

Christine.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-05-08 - 17:54:24 send message to smedinga

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-05-08 - 17:54:32 send message to smedinga

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-05-08 - 17:54:51 send message to smedinga

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik krijg regelmatig mensen huilend in mijn bedrijf die door deze arts op een zeer onproffessionele manier worden behandeld, het zal dan best een kundig veearts zijn maar ipv gedragstgherapie te geven voor papegaaien, zou hij eerst is in therapie moeten gaan om te leren hoe je met mensen moet omgaan.
Hoe zeer deze man ook door sommige mensen wordt opgehemeld. Het is iemand die op geraffineerde wijze onder het mom van vogelarts een boel geld afhandighandig maakt en met ongevraagde adviezen en consulten opzadeld.
Ik heb de betreffende klanten hun verhaal op papier laten zetten. Voor geintreseerden, die verhalen mag u bij mij komen lezen.

Er zou naar mijn mening een website moeten komen met goede en slechte ervaringen met vogelartsen net zoals die er zijn van goede en slechte handelaren.

het probleem is dat onwetende particulieren vaak de dupe worden van de praktijken van dit soort gochelaars die op een makkelijke manier gebruik maken van hun dr titel.

gr bert


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-05-08 - 23:45:12 send message to Hobby-handel

quote
Er zou naar mijn mening een website moeten komen met goede en slechte ervaringen met vogelartsen net zoals die er zijn van goede en slechte handelaren.

Op welke websites staat dat dan?


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-05-10 - 19:27:19 send message to Wickingh

@ Hobby-handel
"Zou moeten komen" betekent dat die er niet is.
@Christine
Ik heb Margareth gevraagd om haar ervaring op schrift te zetten, de een drukt zich anders uit dan de ander Christine.
Als deze ervaring op zichzelf zou staan zou ik me er niet zo druk over maken, helaas schijnt dit schering en inslag te zijn.

Ook wil ik er met nadruk op wijzen.
De heer H. probeert bij elke lezing die hij houdt alle kwekers in discrediet te brengen en stelt onomwonden dat we helemaal niet van vogels houden. De enige die van vogels houden zijn de huiskamereigenaren (die hem natuurlijk als gedragstherapeut bezoeken).
Ooit wel eens een lezing van hem bezocht?
Als je als kweker graag kwaad gemaakt wilt worden zeker een aanrader.

Kort en goed gaat het er mij om, de vogel komt met een probleem bij een zichzelf vogelarts noemende malloot terecht , aan het medisch probleem wordt niets gedaan wel volgt een preek en dieronwaardig handelen . Anders kan ik het bekogelen van een verwonde papegaai niet zien.
Gevolg 160 euro armer en een papegaai mee die niet behandeld is, met de vermelding wel over 3 weken terug komen( omdat meneer zelf lekker op vakantie is blijkt achteraf).
Na deze 3 weken kan het plukken van de persoon in kwestie weer in volle gang gezet worden ter meerdere eer en glorie van H zijn portemonaie.
Mag me dat tegen de borst stuiten?

mvg Frank


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-05-10 - 23:42:20 send message to Hobby-handel

quote
Er zou naar mijn mening een website moeten komen met goede en slechte ervaringen met vogelartsen net zoals die er zijn van goede en slechte handelaren.
Op welke websites staat dat dan?
Wickingh:
"Zou moeten komen" betekent dat die er niet is.

Hij zegt: zoals die er zijn van goede en slechte handelaren. (er zijn betekend in mijn ogen dat het er al is, "zou moeten komen" gaat over een zelfde soort website maar dan voor vogelartsen)
Daar ben ik wel benieuwd naar. Soms kom je weleens reacties tegen of e.o.a. forum over een handelaar en dan moet je gaan raden om wie het gaat. Als er nu websites zijn waar duidelijk het hoe en wat op staat dan ben ik daar wel benieuwd naar.



smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-05-11 - 11:19:53 send message to smedinga

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Inderdaad correct opgemerkt, ik bedoel daarmee er is veel op internet te doen over goede en slechte handelaren in nederland, een site is hier volgens mij nog niet van. Maar er zou iets in het leven kunnen worden geroepen waar particulieren en kwekers hun goede of slechte ervaringen met vogelartsen kenbaar kunnen maken met eventueel een Poll dan zie je gauw genoeg wat goed is en niet. Dagelijks word ik geconfronteerd met problemen omtrent deze persoon. Ik heb persoonlijk nog niet zolang geleden de manier van werken van dhr H. meegemaakt hij maakt inderdaad de kweker zwart hoe goed die het ook doet. In zijn ogen is hij de enige die alles weet van papegaaien en voeding natuurlijk. En wil daar ook rijkelijk voor beloond worden . Medisch zal hij voldoende kennis hebben alleen ik stuur mijn buurvrouw er nog niet heen met een dooie cavia, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik had eind 2005 een besmetting, iedereen in Nederland wist het inmiddels via allerlei mailtjes naar Clubs en dergelijke alleen was ik zelf nog niet op de hoogte gebracht door deze zogenaamde vogelarts, die zich (co founder werkgroep besmettelijke dierziekten) noemt. Een lachertje deze man. Ik neem hem niet serieus

hij is het toonbeeld van negatieve energie, die mensen beschadigd en op een slinkse manier geld weet af te troggelen.angryangry


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2008-05-11 - 12:26:14 send message to WimBos

Zoals elke DA en elk mens worden er fouten gemaakt, alleen bij Hooimeijer is dit structureel, en dan heb ik het nog niet eens zo zeer over zijn kundigheid als DA, maar meer als gedragstherapeut zoals zich zelf graag ziet, ook ik kan hem daar niet serieus in nemen.
De DVD hebben wij in clubverband bekeken en onze conclusie was na het zien van de DVD dat er maar een iemand een gedragsprobleem en tevens een grote dosis onzekerheid uitstraalt en dat is Jan zelf, nu zal iedereen zeggen maar hij kan wel preken, dat is zeker, maar men moet meer letten op zijn lichaamstaal en die zegt genoeg.
Verder zijn er berichten bekend van mensen die alleen komen te wieken en Jan gaat een heel verhaal houden en het wieken koste op een paar euro's na honderd euro, bespottelijk en als je dit bij bepaalde clubs vermeld zeggen ze doodleuk; Je weet als je bij Hooimeijer komt te wieken je er gelijk een gedragsconsult bij krijgt, ja hoor....hele dikke vinger als ik bij de kapper kom om te knippen kan die mij er ook niet zomaar een kleur indoen of permanent.
En natuurijk kraakt Jan alle kwekers af, vroeger kwamer er alleen kwekers en duivenmelkers, maar die zijn niet gek, en dus heeft Jan een andere melkkoe gevonden in particulieren die ,het lijkt wel een sekte, alles geloven wat ie verkondigd en allemaal spontaan overgaan naar dat voer waar Jan het meeste baat bij heeft.
Hooimeijer zal op een gegeven moment ook geen particulieren overhouden want ook daar zijn steeds meer mensen overtuigd van zijn eigenwijsheid en gebrek aan een goed contact met mensen, al is Hooimeijer in mijn ogen nog steeds een kundig arts en ben er ook jaren klant geweest, maar eens houd het op en zeker als hij bij kwekers (ons dus) de twijfel uitsprak of wij wel echte liefhebbers waren.
Hopelijk komt J.H nog eens tot inkeer en gaat hij zich normaal gedragen en anders is voor hem een cursus gedragstherapie (naar mensen toe) geen overbodige luxe.


kwakkie
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-05-11 - 15:48:32 send message to kwakkie

het is ook ongelooflijk!!! wie zijn er hier nou onkundig?!?! h of de mensen die hier lekker zitten te zaniken! lekker anoniem achter het toetsenbord!

hij is,naar mijn mening erg kundig met vogels, ook op gedrag!!! wat maakt het dan uit hoe hij tegen jou praat! het gaat tenslotte om de vogels en niet of het baasje wel zo toegesproken wordt zo hij dat wilt! ik zit niet in een restaurant te eten waar ik goede bediening verwacht!!!! het gaat om de vogel en niet of mijn tere zieltje gespaart blijft!!!!!!!!!!!!!!

als er nou mensen zijn die er jaaaren voor moeten studeren om lichaamstaal en houding van mensen te leren, zullen een stel kwekers zeker wel weten hoe het zit!!!
( een stel kwekers niet in negative of neerbuigende zin bedoeld!!!)

ik kan alleen zeggen dat ik hele goede ervaringen heb en jh het leven van mijn vogel gered heeft!!!! in utrecht word er gezegt dat word afmaken en jh zegt brengen!!! die komt er echt wel boven op! en idd!!!! dus ben blij dat ik niet naar utrecht gegaan ben!
en dat hij soms lomp uit de hoek kan komen, ja is wel wat voor te zeggen. maar ik ben ook niet altijd even subtiel...
en nogmaals het gaat er niet om of er tere zieltjes gespaard blijven het gaat om het welzijn van de vogel! maar, dat is mijn mening!
wat mensen ook van jh vinden.. tsja ieder zn mening maar het is en blijft lekker makkelijk om achter je pc te zaniken, lekker anoniem!!!!
als er iets negatiefs is... owwwwwww dan smullen we er allemaal van!!!!



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-05-11 - 16:12:15 send message to Rik

quote
wat maakt het dan uit hoe hij tegen jou praat!


Hoi Kwakkie,

Welkom op Vogelarena. Voor mij staat de mens voorop en daarna de vogel. Bij een dierarts wens ik een fatsoenlijke behandeling. Net als bij de kapper, supermarkt, restaurant, etc.

IK ben namelijk de klant en NIET de vogel.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-05-11 - 16:15:15 send message to Wickingh

Hoezo anoniem vriend?
De link staat naar mijn site met alle relevante gegevens.
Wie denk je dat er meer van papegaaien en papegaaiengedrag weet , de kweker die dagelijks zijn vogels bestudeerd of de zichzelf benoemde expert die nog steeds het verschil niet ziet tussen een duif (dat is zijn achtergrond)en een parkiet.(Voor de zekerheid, dit is een tikkeltje overdreven gesteld.)

Er is trouwens ook nergens gezegd door iemand dat de man geen medische kennis heeft, wel dat de man zijn prioriteiten verkeerd legt.
Ben benieuwd wat jij er van zou vinden als je doodzieke vogel niet behandeld werd maar bekogeld met voorwerpen en daar gaat het om,

mvg Frank




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 114 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede