Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelarts of dierenbeul?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-05-11 - 16:19:38 send message to Wickingh

Sorry voor dat vriend, had vriendin moeten zijn .
Maar juist jij zit behoorlijk anoniem te flamen.
Helaas hebben de sekteleden van Jan al het gevoel voor de realiteit verloren,

mvg Frank


kwakkie
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-05-11 - 16:26:31 send message to kwakkie

hoi rik
dat zal dan het verschil maken tussen de liefhebbers onderling!!!! de vogels is idd niet de klant, de vogel is de patient
en meer weten over zijn vogels!!!! als een ouder nou de hele dag de tijd heeft om zn kind te bestuderen waarom zijn er dan gezins therapeuten!?????
zo ik het lees komt het erop neer als je maar genoeg je vogels bestudeerd dan heb je geen problemen?!
en je vogel bekogelen met knuffels!!!! alsof er raak gegooid word:S

ennehh sekte leden!!!! waar haal je de onzin vandaan ?!?!?!
dus als je hier je mening neerzet ben je een sektelid!
ennehhh je mag het gerust weten!!!! Chantal is de naam!


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-05-11 - 16:57:52 send message to Rik

Hoi Kwakkie,

Helaas is je verhaal niet te volgen. Het zijn teveel verhalen door elkaar heen.

Waarom stel je die vragen allemaal? Ik zeg alleen dat ik graag netjes door een dierenarts wil worden behandeld.
Dat de vogel de patiënt is vind ik van geen enkel belang. Als ik naar de garage ga is de auto de patiënt en ook daar wens ik niet afgezeken te worden.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-05-11 - 17:02:01 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

'Gedragsconsulten' kan een makkelijke manier zijn om mensen op emotionele en financiële basis uit te melken.


kwakkie
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-05-11 - 17:08:22 send message to kwakkie

daarom zeg ik dat zal het verschil zijn van de liefhebbers onderelkaar
maakt niet uit

sorry die vragen waren niet allemaal naar jou bedoeld er zat ook wat van Wickingh bij
excuus
maargoed we kunnen hier uuuuuuuuuuuuuuuuuuren over discussieren
weet niet of we er wat mee opschieten... mensen hebben goede en slechte ervaringen
mensen vinden hun eigen belangens belangrijker dan die van het dier waar ze voor gekozen hebben!
geeft niet maar denk dat dit zo eindeloos is dat je net zo goed kunt proberen of je de zee kunt opdweilen!


kwakkie
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-05-11 - 17:09:11 send message to kwakkie

dat zou kunnen dit forum kan ook gebruikt worden om iemand zo zwart mogelijk te maken!


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-05-11 - 17:18:12 send message to Wickingh

Beste Chantal,

Misschien moesten eens wat meer ouders hun kinderen idd eens wat meer bestuderen , zou waarschijnlijk een hoop therapeuten werkeloos maken. Maar goed dit is erg off-topic.

Je beschuldigt mij van anoniem mijn stukjes te typen terwijl er absoluut niets anoniem aan mij is.
Natuurlijk heeft de beste man ook goede dingen gedaan qua genezen.
Maar als je wilt reageren reageer dan met tegenargumenten die bewijzen dat waar ik op wijs niet klopt of onwaar is.
Dat doe je helaas niet , het enige wat je wil zeggen ,is dat het een fantastisch mens is en daar heb ik twijfels over.
Dat wordt dan ook onderbouwd met een verhaal met argumenten.
Er wordt nergens gezegd dat het bestuderen van vogels alle problemen voorkomt.
Wel denk ik dat het bestuderen van vogels bijdraagd aan je eigen kennis over je vogels.
De heer H(*****) zegt bij voortduring dat alleen hij verstand heeft van vogelgedrag en dat bestijd ik.
Helaas heeft H(*****) een groep aanhangers die alles wat hij zegt voor zoete koek slikken en andere geluiden niet kunnen/willen horen.
Sorry dat duidt toch echt op sektarisch gedrag, en dat heeft niets te maken met het geven van je mening want dat mag ten alle tijden ook als die afwijkend is van die van anderen.
Mijn probleem met je reaktie was dan ook niet dat je het niet met mij (en meerdere anderen) eens bent , maar wel om de manier waarop,

mvg Frank

Ps Bij de weg ,de knuffel stuiterde van de muur wel tegen de vogel aan.
Maar hoe reageer jij als op een onverwacht moment iemand iets naar je toegooid?
Blijf jij dan stil zitten? Om dit als bewijs te nemen dat de vogel een gedragsprobleem heeft?
Sorry alleen een achterlijke zou zoiets aannemen.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-05-11 - 17:23:14 send message to Rik

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
mensen hebben goede en slechte ervaringen
mensen vinden hun eigen belangens belangrijker dan die van het dier waar ze voor gekozen hebben!



En inderdaad...mijn eigen belang gaat voor het dier waar ik voor gekozen heb. Da's in Meppel niet zo. Dit is denk ik de reden waarom mensen over 'sekte' spreken.

Het gaat hier niet om zwartmaken maar om ervaringen uit te wisselen. Dat is het doel van dit superforum.happy :)

Deze post is gewijzigd omdat ik me volledig aansluit bij het verhaal van Frank.


kwakkie
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-05-11 - 17:30:00 send message to kwakkie

goed je wilt een lijst met tegen argumenten!
goed ok zal een greep uit de collectie halen!
kennisen van mij de vogels ws gestopt met eten bij een aantal artsen geweest. allemaal naar hun kundigheid geprobeerd de vogel aan het eten te krijgen. helaas.. vogel bijna het hoekie om! naar meppel gegaan! en jawel de vogel at!!! binnen 3 dagen!
en dit verhaal heb ik bij 2 mensen meegemaakt
1 van mijn eigen grijsjes! helemaal de weg kwijt toen hij bij ons binnen kwam!!!! uitvallen, bijten en niet een knauwtje nee BIJTEN!!!! in meppel jh een probleem met deze vogel?!?! de vogel JH bijten?!?! nee johhh de vogel zat gewoon op de hand bij hem!!!! en niets geen vreemde of rare dingen!!! gewoon voor mn ogen! dus niets van rare roddels hij zal de vogel wat wat kalmerents gegeven hebben!!!!!!!

iemand anders! de vogel die viel steeds! mensen dachten dat hij ader verkalking( ik geloof dat ze daar aan dachten maar hang me er niet aan op) DA hadden gezegt dat word afmaken want hij blijft vallen! eenmaal in meppel bleek dat omdat ze eigenaar steeds aandacht gaf aan de vogel als hij zich liet vallen, het een leuk spelletje werd en de vogel op die manier aandacht kreeg! adviezen van JH opgevolgd? de vogel is niet meer gevallen!( hij zal vast nog wel eens met spelen zn grip verloren zijn maar iif niet meer zo van zn stok af!)

en laatst met mijn eigen vogel! zn ondersnavel weg!!!! utrecht zeg dat word afmaken! naar meppel geweest... hij eet als een dijker zonder zn ondersnavel! klimmen kandie ook nog prima! hij heeft zichzelf aangeleerd om veel zonder zn snavel te klauteren!!!!

dus... ook zat goede ervaringen die ik uit eigen hand kan vertellen


kwakkie
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-05-11 - 17:33:18 send message to kwakkie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

beste rik

wat ik me dan afvraag is: als jouw kind nou heel erg ziek is( wat nooit hoop dat het jou overkomt) en de beste dokter is onbeschoft tegen jou, maar het is wel de beste arts voor je kind!
speelt jouw eigen ego dan oog zo hoog?!?! is jouw ego dan ook nog steeds belangrijker?!

quote

De heer H(****) zegt bij voortduring dat alleen hij verstand heeft van vogelgedrag en dat bestijd ik.
Helaas heeft H(****) een groep aanhangers die alles wat hij zegt voor zoete koek slikken en andere geluiden niet kunnen/willen horen.

wel vreemd eigenlijk dat er steeds meer artsen achter hem gaan staan!

weet je het is erg makkelijk om van de zijlijn alles te roepen! heb je het zelf al eens geprobeerd?!?! heb je het zelf al eens heel concequent geprobeerd?!?!?!
en het is ook wel heel vreemd hoor! als de werkt zoals jh het zegt dan heb je geen eigen mening maar als iemand BV jouw adviesen opvolgd dan heeftie wel een eigen mening?!?! heeeel erg dubbel allemaal


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-05-11 - 17:42:47 send message to Rik

Nee, als mijn zoontje erg ziek is dan telt mijn eigen ego niet.

Ik denk niet dat het goed is om een dier te vermenselijken. Hier komen denk ik hoofdzakelijk de gedragconsulten uit voort.

Dat je dieren niet vermenselijkt betekend niet dat je niet hartstikke gek bent van je dieren en ze niet goed verzorgd.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-05-11 - 17:46:05 send message to Wickingh

Helaas de meeste vogels die er vandaan komen zijn gestoorder dan ze er H(*****) vaak zichzelf beter voordoen dan dat ze zijn.
Dat heeft een paar oorzaken:
-Vreemde ogen dwingen, thuis is er meestal geen enkele verbetering merkbaar .
-Hij verbijstert de vogels in kwestie zo dat ze geen idee hebben hoe ze moeten reaeren.
-Door het kortwieken zijn ze veel afhankelijker van de mens en reageren niet als een normaal dier doet.

Ook is er GEEN ENKELE vogelarts die normaal vind wat H(*****) doet, ongeacht wat zij de aanhangers van H(*****) zeggen tegen zijn aanhangers.
Maar als jij zijn sektelid wil zijn, wees mijn gast,

mvg Frank


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

kwakkie
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-05-11 - 17:50:55 send message to kwakkie

ow dan niet?!?! ok

maar wie heeft het over vermenselijken?!?!?!
ik kan tenminste zeggen dat als ik een zieke vogel heb ik ALLES gedaan heb om hem te genezen.. dus ook mijn eigen rottige ego aan de kant gezet heb... zodat ik altijd eerlijk naar mezelf in de spiegel kan kijken..
en ik vind als je ego groter is als het belang van het dier..... tsja hoeveel houdt je er dan van??

quote
Als ik naar de garage ga is de auto de patiënt en ook daar wens ik niet afgezeken te worden.

de auto is ook geen levend wezen!!!!

quote
En inderdaad...mijn eigen belang gaat voor het dier waar ik voor gekozen heb. Da's in Meppel niet zo. Dit is denk ik de reden waarom mensen over 'sekte' spreken.

eigen belangen gaan voor!!!??? het dier kan er niets aan doen dat hij mij als baasje heeft dus moet ik er alles aan doen om zijn belangen voorop te stellen

enn dat sekte verhaal: als mensen zich helemaal bij jouw ideeen aansluiten noem ik ze toch ook geen criminelen?!?!


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-05-11 - 17:51:26 send message to Papegaaienboer

Al sinds 4 mei ben ik aan het twijfelen of ik zal reageren op dit onderwerp. Normaal is mijn strategie om deze verschrikkelijke man dood te zwijgen want al deze aandacht werkt alleen maar in zijn voordeel, maar ik wil toch mijn ervaringen wel delen.

Even een paar punten:
Is Hij die niet genoemd mag worden (zo noemen we deze verschrikkelijke kwal al bij ons thuis) een goede dierenarts? Het antwoord is ja hij weet veel over de medische kant van de vogelwereld.

Is hij de enige goede dierenarts (zoals hij zelf bij herhaling tegen mij heeft gezegd)? Het antwoord is nee, er zijn zelfs nog wel wat betere.

Is hij een goede gedragsdeskundige? Het antwoord is nee, hij kent een paar leuke trucjes die veel indruk maken op een leek maar die echter niet bij alle vogels werken, en als het niet werkt legt hij de schuld bij de eigenaar. Hij behandeld alle probleemgedragingen op dezelfde manier met zijn 5 stappen protocol en dit is veel te kort door de bocht bij een groot deel van de vogels (al werkt het in sommige gevallen uitstekend geef ik toe).

Is hij iemand waar je mensen naar toe moet sturen? Het antwoord is nee, het is een *** van een kerel zodra je niet (meer) aanbiddend aan zijn voeten ligt. Ik ken heel veel mensen die jarenlang bij hem hebben gelopen en die uiteindelijk allemaal een boze brief van hem hebben gehad omdat ze hem bij bepaalde gelegenheden niet genoeg respect hadden betoond (zijn zijn woorden niet de mijne).

Natuurlijk heeft hij in zijn carriere wel voldoende vogels geholpen maar ik heb ook genoeg ervaringen van vogels die hij de dood in heeft geholpen maar dat geld voor alle dierenartsen, de ervaring van Kwakkie met Utrecht had ik precies andersom. H wilde hem doodmaken en in Utrecht is hij gered dus die ene ervaring maakt hem nog geen geweldig mens.

Hij wil maar een ding en dat is respect, de geschiedenis in gaan als de man die meer verstand had van papegaaien dan wie ook, maar hoe meer hij erom vraagt hoe minder hij het krijgt (zo werkt dat nu eenmaal) met als gevolg ruzie met zo ongeveer alle organisaties in vogelland, de meeste van zijn collega's en klanten en daardoor steeds minder klanten in zijn praktijk.

Ook ik hoorde laatst van iemand die voor alleen het kortwieken 75 euro moest betalen, blijkbaar moet hij aan de enkeling die er nog komt steeds meer verdienen. Ben er recent nog geweest om voor iemand voer te halen en kon in de agenda aan de balie zien dat er niet veel afspraken in stonden voor die week.

Geloof me ik heb aan niemand een hekel maar ik vind zelfs Dennis nog een toffe peer vergeleken bij Hij die niet genoemd mag worden.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

kwakkie
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-05-11 - 18:00:30 send message to kwakkie

quote
Maar als jij zijn sektelid wil zijn, wees mijn gast,

voor jou geld hetzelfde frank als mensen zich helemaal aansluiten bij jouw ideeen noem ik ze toch ook geen criminelen of misbaksels?!?!?! of wat dan ook

over kortwieken! nee het is lekker om hem in een kooitje te houden!!!of binnen in huis zodat hij zich mss wel eens een keer te pletter vliegt tegen een raam!

en dat er geen verbetering thuis is?!?! waar zou dat aan liggen hoe goed het baasje het thuis doet of hoe stom de ideeen van h zijn!
ik gok op hoe goed het baasje het thuis doet ALL INN!

quote

Ben er recent nog geweest om voor iemand voer te halen en kon in de agenda aan de balie zien dat er niet veel afspraken in stonden voor die week

gohh dan denk ik dat je een 2 weken geleden of misschien wel ondertussen 3 dat weet ik niet precies geweest bent!!!! en laat me raden voor woensdag donderdag en vrijdag stond er zeker niets in????? klopt dat?





Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede