Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > keuze papagaai voor in de woonkomer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-08-13 - 12:38:34 send message to meyer

quote
Als ik dan toch wat voor de huiskamer zou moeten aanbevelen zou ik zelf een ara maracana kiezen.


Jij hebt blijkbaar nog nooit een ara maracana zijn keel horen open zetten.laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Groeten Meyerwink ;)


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-08-13 - 15:43:02 send message to erika

Voor degene die interesse hebben in het lawaai van de maracana razz :p

http://www.ara-world.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=114&Itemid=26


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-08-13 - 16:50:45 send message to paintim

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Gisteren heb ik in de dierenspeciaalzaak nog
een prachtige grijze roodstaart gezien.
Vier jaar oud,heel rustig niet schuw en kon aardig praten.
Alleen de kooi leek met wat aan de kleine kant.
De grootte van een overmaatse kanariekooi.
Maar ja vroeger werden grijze roodstaarten ook in betrekkelijk kleine kooien gehouden.
Vr.groeten
ANTONI


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-08-13 - 17:06:26 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Gisteren heb ik in de dierenspeciaalzaak nog
een prachtig blauwgrijze roodstaart gezien


Blauwgrijzeroodstaartjes maken inderdaad niet veel geluid.laugh :Dlaugh :D

Blauwgrijs roodstaartje.


Groeten Meyerwink ;)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-08-13 - 22:54:22 send message to paintim

Papegaai,Kaketoe enz. Het zal nog moeilijk worden om de juiste keuze te maken.
Een ding is zeker je zal over de nodige ruimte en tijd moeten beschikken en dit soort vogels
de aandacht moeten geven,die ze nodig hebben.
Vr.groeten van
ANTONI


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-08-14 - 01:56:42 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zou ook gaan voor minimaal twee vogels van een wat kleinere soort. Bijvoorbeeld poicephalussen of albifronsen.

Zorg dat je een alternatief hebt voor als het houden in de huiskamer geen succes blijkt. Bijvoorbeeld de schuur of een voliére.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-08-14 - 16:09:17 send message to paintim

Hallo Erika!
Bedankt voor je verwijzing met betrekking tot het geluid van de Maracana.
Echt niet geschikt voor de huiskamer lijkt me.
Vr.groeten
ANTONI


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-08-14 - 17:31:46 send message to meyer

Rik
quote
Ik zou ook gaan voor minimaal twee vogels van een wat kleinere soort. Bijvoorbeeld poicephalussen of albifronsen


Ik zie dat hier toch vogels worden aanbevolen welke beter niet in de huiskamer kunnen zitten.
Ik heb zelf de Am.albifrons nana gehad maar deze kleine Amazone heeft een stemgeluid van drie grote.Dit zou weer een reden kunnen zijn dan een vogel weg moet. Beveel geen vogels aan welke je zelf niet goed kent.

Groeten meyerwink ;)


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-08-14 - 18:09:30 send message to danielkempenk


quote
Beveel geen vogels aan welke je zelf niet goed kent.


mischien heb hij wel een rustige nana?
ik heb hier een koppel nana's die ik mischien 1 x in de 2 weken ff een x hoor.
met elke papegaai(en) is het zo je moet geluk hebben kwa geluid.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-08-14 - 18:18:14 send message to Rik

Meyer...bedankt!

Ik was namelijk aan het overwegen om hier zelf een koppel van aan te schaffen, maar heb me nu bedacht!

Sommige boeken schrijven namelijk dat het een ideaal huiskamervogeltje zou kunnen zijn omdat ze zo rustig zijn. Niet dus!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-08-14 - 20:19:58 send message to johanblok

quote

stemgeluid van drie grote


Dan heb je nog nooit een grote amazone, bijvoorbeeld een geelvoorhoofd of muller, gehoord! Het volume daarvan is echt vele malen harder.
Veel belangrijker is hoe vaak (en waarom) een vogel van zich laat horen! Dat verschilt per koppel en individu, maar ook van de omgeving. Amazones kunnen zeer sterk op elkaar reageren.

Mijn ervaring met albifrons is dat het doorgaans wel meevalt (in verhouding met andere amazones), maar een broedrijpe eenling laat altijd wel van zich horen...

Enig geluid zul je altijd moeten willen toleren, anders kun je beter geen huisdieren houden.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-08-14 - 20:28:15 send message to P.Rooth

Als je echt een stille vogel in de huiskamer wil hebben dan is een plastic vogel ideaal .
Eet niks stuift niet stinken niet maken geen rommel en schreeuwen niet .
Kortom ideaal en voor een paar euro te verkrijgen b.v. bij Action

Paul


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-08-21 - 12:04:50 send message to Tens

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zou ik toch raar vinden zo´n plastic flamingo of kip in mijn kooi.

Maar goed, binnen of buiten.
Altijd een discussiepunt met ieder huisdier.
Knaagdieren, konijnen en vogels in het bijzonder.

Naar mijn mening dient men bovenal te beseffen dat we het hier hebben over dieren. Dat zijn we zelf ook, maar we dienen daarnaast ook mensen te zijn. Wij zijn dominant aan onze huisdieren en dienen voor hen te bepalen wat kan en niet kan naar onze eigen veronderstellingen.

Huisdieren hebben wij gemaakt uit egoisme en hieruit ontstond de keuze om geschikt gebleken dieren van een bepaalde zorg te willen voorzien van waaruit hele soorten als de hond en de fret zijn ontstaan.

Als iemand onze zorg en aandacht niet wilt relativeren, dan dient deze zich nogeens goed te beseffen dat wij het over dieren hebben. Zij krijgen óf tekort óf voldoende.
Afhankelijk van of men denkt dat het dier voldoende krijgt of tekort komt als huisdier dient ieder voor zich te besluiten of men ùberhaupt wel huisdieren zou moeten hebben.

Net als de keuze om vogels te houden in een kooi is de mate van voldoende zorg voor het huisdier voor ieder een apart gegeven. Het is ieder voor zich op dat gebied.

De vraag was echter niet of de eigenaar de juiste zorg en aandacht kan bieden aan het dier, maar welke soort er in de woonkamer gehouden zou kunnen worden op een manier die hij of zij geschikt lijkt. Het is aan de eigenaar om bij zichzelf na te gaan of hij of zij er vervolgens verstandig aan doet door te zetten op de manier zoals hij of zij huisdieren wilt houden.

Ikzelf zou niet kiezen voor een papagaai in mijn eigen woonkamer alleen al vanuit eigen praktische overwegingen. Maar meneer schijnt al enige vogelervaring te hebben dus laat ik er voor mijn gemak vanuit gaan dat het dier ook naar mijn mening verantwoord gehouden gaat worden.

Zelf kies ik liever voor kleinere vogels in mijn woonkamer. Dat is discriminatie natuurlijk, maar ik besef goed dat deze vogels als huisdier zullen worden gehouden en dat ik hen niet de zorg kan bieden die hun soortgenoten elders wel zouden krijgen. Ongeacht hun grote of soort kies ik dus eerst voor een voor mij in mijn woning makkelijk te houden soort.

////////////////////////////////
Zelf zou ik geen vogels in hun eentje houden.
Vooral de roodstaart en beo´s bleken hiervoor niet geschikt.
Hoewel het vroeger wel leuk was om te zien hoe de kat van mijn oma telkens bij zich geroepen werd door de ara van mijn oom.

Maar echt, na een tijdje vogelopvang bij zijn soortgenoten weet de vogel nieteens meer wie je bent dus denk niet dat de vogel jouw zo waardeert als dat jij hem zou kunnen waarderen.
Het is een dier bovenal.


vogelfreak 1
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-08-21 - 17:19:59 send message to vogelfreak 1

Ik heb nu een grasparkiet waar je heel veel mee kan doen. maar wat wil jij doen met je vogel, als je hem wil leren praten en andere dingen is een roodstaart heel goed maar als kleinere vogel een grasparkiethappy :).

grtjs en succes


chewbacca
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-09-12 - 08:58:36 send message to chewbacca

Als je echt heel zeker weet dat je niet zonder papegaai door het leven kunt en je hebt je er voldoende in verdiept op voorhand en je denkt dat je consequent genoeg bent om succesvol met het gedrag van een papegaai om te gaan (zo ongeveer het moeilijkste wat er is en de reden dat het zo vaak mis gaat is dat mensen nu eenmaal niet zo consequent zijn als ze zelf denken) dan zou ik een bont boertje of een zwartkop caique adviseren. Die zijn niet al te groot (ik heb het zelf ook niet zo op die hele grote snavels). Wij hebben een caique en we vinden hem erg leuk omdat hij zichzelf zo leuk kan bezighouden met zijn speelgoed. Wel zit hij vrijwel de hele dag (gekortwiekt) vrij op zijn speelboom, hetzij binnen, hetzij buiten zodat hij zich lekker kan uitleven en zijn energie en fantasie kan gebruiken in zijn spel. Hij gaat alleen in de kooi als wij weg zijn en 's nachts. Ik vind dit wel een voorwaarde als je een papegaai in zijn/haar eentje in huis gaat houden, anders verveelt hij zich lettelijk dood/kaal! Een papegaai in huis is heeeeel veeeel werk, maar wel erg leuk als je dat er voor over hebt.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede