Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Waarom zijn er mensen tegen de kweek van mutanten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


carduelis
Oud Lid
Posts :17

Oud Lid
2004-06-21 - 21:24:37

Ik wil nog even reageren op de reactie van Niltave , twee of drie stapjes hoger .
Erwin , je stelde je de vraag welke mutatie het "meest" spontaan onstaat hé , wel bij vinkachtigen is dat meestal de bruine , en simpelweg om de volgende reden ;
Alle vinkachtigen zijn qua kleur "opgebouwd" uit drie elementen ; zijnde de zwarte eumelanine , de bruine phaeomelanine en de grondkleur (geel , wit of rood) om het simpel uit te drukken en zonder hier dieper op in te gaan.
Nu , de "eenvoudigste" mutaie is de bruine omdat daarbij de zwarte eumelanine niet volledig doorkleurt en de ontwikkeling ervan "ophoudt" bij het stadium "donkerbruin" , met als resultaat een uiterlijk meer bruine vogel.
Dit "uitzicht" is uiteraard afhankelijk van de vogelsoort ; een bruin barmsijsje ziet er "bruiner" uit dan een bruine goudvink omdat de kleursamenstelling van de wildvorm van beide soorten enigzins anders is.
Maar dat verder uitleggen zou ons te ver leiden , misschien voer voor een andere topic !

Groetjes ! Gert .


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-06-27 - 15:59:42

Hallo

Ik zou wel eens met iemand via deze site of via e mail willen praten over de verervingen bij de Forpus Coelestis. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er eigenlijk te weinig verstand van heb.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-27 - 16:52:33

Daar is dit forum voor bedoeld uswhite! Ik zou zeggen: start een nieuw topic en stel je vragen want er zitten heel wat mensen die er iets vanaf weten of voor je willen uitzoeken happy :).


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-06-27 - 20:55:34

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

posting was opde verkeerde plaats


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-06-27 - 23:33:18

Wat ik graag zou weten is of het Blauw bij de Forpus Coelestis al zo ver doorgevoerd is dat je paringen kunt doen zoals Blauw x Albino of Amerikaans Wit x Blauw. Of is het zo dat je dit nog steeds beter over Wildkleur kunt doen.


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-06-28 - 06:36:29

De blauwe mutatie is in mijn ogen toch wel sterk genoeg om 2 vogels uit de blauw reeks tegen elkaar te zetten. Je moet wel opletten dat uit de paringen die jij aangeeft enkel split vogels gaan uitkomen en dat de albino's en de amerikaanse witten nog wel zwakke vogels zijn. De sterkste vogels komen naar mijn mening uit paringen van twee splitten, het nadeel is echter dat je minder mutanten kweekt en dat je niet weet welke van de gewone split zijn. Alvast vééél succes met je forpussen.


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-06-28 - 07:12:16

Bedankt voor je antwoord, De vogels die ik er tegenaan wil zetten zijn puur blauw nergens split voor. Deze paringen doe ik inderdaad niet voor het kweken van mutanten maar wel dat de splitvogels die hier uitkomen weer bijdragen aan een verbetering van een mutant op de langere termijn.


bosch424
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-06-28 - 12:10:50

Blauw x Blauw bij de forpus is absoluut uit den boze en is absoluut af te raden want je gaat met formaat absoluut terug.
Amerikaans wit op Blauw is absoluut niet goed,zet dan Amerikaans wit op Amerikaans geel/blauw.
MvG.
Gerard.


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-06-28 - 14:19:31

Bosch 424 had ik ook al aan gedacht vandaar mijn vraag. Maar als je nu een plauwe pop heb die aangaande het formaat met kop en schouder uitsteekt boven een wildkleur pop zou je deze wel tegen Albino kunnen zetten of toch beter wildkleur pakken


bosch424
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-06-28 - 15:13:27

Het is veel beter om een wildkleur op een albino te zetten dan kweek je allemaal groene dubbelsplitten,als je de mogelijk hebt kun je er beter een groene dubbelsplit opzetten dan kweek je direkt albino en lutino/blauw en blauw/lutino en groene dubbelsplitten terug.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2008-01-23 - 20:30:03

voor veel mensen is het alleen te doen om de euries dat kun je niet ontkennen er zijn mensen die hebben soms wel 20 koppels van 1 soort en de verkeerde kleuren worden dood geknepen.Je bent vogelliefhebber of niet.Ik vind dat je dan verkeerd bezig bent . groetjes freek.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 224 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede