Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > nu moet er toch een ander manier zijn om vogels te doden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-17 - 18:57:02 send message to whitebulldog

volgens mij is de mens toch nog steeds het vreedste schepsel op deze aardbol , maar hoe we het ook wenden of keren, feit is dat de vogels voor overlast zorgen, maar feit is ook dat het een rot gezicht blijft om te zien dat een vogel , die gewoon zijn instinct achterna gaat, en lekker van zijn natuur geniet, op een onprettige manier aan zijn einde komt. Wellicht kunnen ze ze ook verzamelen, en massaal op een andere plek loslaten???

Maar wat ik mezelf nu eens spontaan afvraag is het volgende: wat nu als er een vogel met beschermde status in die val terecht komt? wat gebeurd daar dan mee????? OOk doodknuppelen, of mag die wel de dans ontspringen?
En als die dan wél de dans mag ontspringen, is die vogel dan geen potentieel gevaar voor het vliegtuig met bemanning????

Lijkt een beetje de mensenwereld he? Ligt er dus aan van welke rang , stand, ras etc je bent, om bepaalde status en verworvenheden te genieten.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-08-17 - 19:34:33 send message to Daniel

Of het mens het wreedste schepsel op deze planeet is kan je twisten.
Bij leeuwen is het doodnormaal om jonge dieren die niet van jezelf zijn te doden.
Ook bij dolfijnen zijn voorbeelden bekend dat moeders met jongen worden aangevallen door soortgenoten (dus ook wijfjes die andere wijfjes aanvallen) waarbij de aanleiding niet bekend is.
Daarnaast is ook kanibalisme een doodnormaal verschijnsel.
Met andere woorden een mens is maar gewoon net als andere schepsels. Al is het enige verschil dat wij hierover discussieren. Maar wreder dat geloof ik van niet


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-17 - 20:12:16 send message to whitebulldog

ik bedoel dat wij verstand hebben, en een geweten!!!
een dier handelt instinctief.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-08-17 - 20:31:07 send message to molineti

quote
Trouwens Ekster vang kooien zijn verboden,


Er is een heleboel verboden in nederland,maar toch te koop,en waarom te koop?

Omdat er vraag naar is.

Niet dat Ik het zou doen/goedkeur maar weet diverse ekster/kraaien/katten vangkooien te staan .

Deze staan veelal bij jagers en vogelliefhebbers.

Misschien geen leuke gedachten;maar wat is is.

Wel krom dat het plaatsen van zo n kooi niet mag,maar de verkoop ervan welshocked 8O

Groeten Rene


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-17 - 20:54:18 send message to whitebulldog

lijkt wel een beetje op het coffeshop beleid vind je niet???


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-08-17 - 21:15:11 send message to lapland

Ekster hoort nog steeds bij de beschermde vogel soorten Dieren volgen hun instinct wij de mens moord uit ????en bedrijft met zogenaamde nut dieren een ware holocaust


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-17 - 21:17:02 send message to Karel

quote
Lijkt een beetje de mensenwereld he? Ligt er dus aan van welke rang , stand, ras etc je bent, om bepaalde status en verworvenheden te genieten.



Zoals bijvoorbeeld...?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-18 - 10:18:18 send message to whitebulldog

is dat nou zo moeilijk om zelf in te vullen???


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-08-18 - 10:48:46 send message to Daniel

nu draag jij dit argument aan dus ik was eigenlijk meer geinteresseerd in waarom en hoe jij dit invult.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-18 - 11:06:50 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

laat ik het zo zeggen, en laat ik er eentje even uitpikken, maar de voorbeelden zijn er legio.

Als je bijv hoogwaardigheidsbekleder bent , kan je bijv dingen doen die voor een ander niet zijn weggelegd, zij kunnen dingen doen die vrijwel onbestraft blijven, terwijl als jan de arbeider dat zou doen, hij keihard bestrafd zou worden.

Ook als je het nieuws goed bekijkt zijn er voorbeelden ten over, maar het probleem is dat je het dan op de man moet gaan spelen, ik hoop dat je snapt welke vergelijking ik wilde trekken mbt de vogels, de eksters worden gewoon doodgeknuppeld omdat ze op het vliegveld vertoeven, terwijl een beschermde soort ( de hoogwaardigheids bekleder van de vogel) waarschijnlijk de dans ontspringt omdat ie beshermd is.
eigenlijk een soort discriminatie dus.

tijd voor een artikel 1 onder de vogels? hahahahaha


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-18 - 11:08:47 send message to whitebulldog

ofwel de een kan alles , de ander mag niets.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-18 - 14:01:22 send message to Karel

Mmm, grappige theorie. Dus als "Jan de arbeider" keihard werkt en zo de functie van uitvoerder of opzichter bereikt en dus ten opzichte van zijn collega's een hoogwaardigheidsbekleder wordt, dan is er sprake van discriminatie op grond van "rang, stand of ras"?

Terug naar de vogels maar weer:
Hier zie je juist het omgekeerde van wat WB betoogt. De vogels die zwaar beschermd worden zijn juist de vogels die het moeilijk hebben en keihard moeten knokken om te overleven...een soort "Jan-de-arbeiders" dus. Die mogen van mij wel een streepje voor hebben overigens.happy :)wink ;)

(Wat niet wegneemt dat ik eksters en kraaien fantastische vogels vind, maar dat is een persoonlijke voorkeur.laugh :D)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-18 - 15:09:20 send message to whitebulldog

beste Karel,

Helaas sla je de plank mis, of heb je mijn bericht verkeerd geinterpeteerd dat kan ook natuurlijk, waar ik op doel is de vergelijking vogel /mens evntjes zeg: ekstertje gaat in de kooi op vliegveld, en moet het met de dood bekopen, vogel b ( beschermd) mag omdat ie die staus heeft wel op dat vliegveld vertoeven, zonder dat dat enige gevolgen heeft.

Even terug naar de mens: Jantje rijdt op de snelweg te hard en is zijn rijbewijs kwijt, willem-Alexander rijdt met diezelfde snelheid, en niets aan de hand

Hoop dat je het nu snapt???wink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-08-18 - 15:45:43 send message to Daniel

Maar als je dit doortrekt naar soortniveau dan heeft de soort ekster het relatief makkelijk (veel nestplaatsen, veel voedsel en veel jonge vogels) de beschermde vogel moet knokken voor zijn voortbestaan en heeft veel meer moeite om overeind te blijven. Dus ik denk toch dat jij de plank mis slaat happy :).



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-18 - 15:56:05 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

nee, het gaat om mijn bedoeling, ik heb nimmer gezegd dat de beschermde vogel het makkelijk heeft, allen welk recht heeft de een meer/ of minder om wel/niet gedood te worden?
een leven is toch een leven, weet wel dat je dat heel ver kan doortrekken vlieg die je doodmept, of een olifant die gedood wordt, maar het ging hier om de vogels die in die kooi terecht kwamen, lees maar even een paar berichten terug.

Dus heb je geluk in deze wereld ( mens of dier) als je een bepaalde status hebt, en in dit geval ging het over de beschermde status.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede