Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > KDS en het voortbestaan van de hobby. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Charlot
Website Member
Posts :8

Website Member
2010-07-13 - 14:54:40 send message to Charlot

Beste Hubert,

Ik zit hier met tranen in de ogen ... weeral ...

Ik heb begin van dit jaar net hetzelfde meegemaakt als jij! Ik heb ook al m'n positief geteste vogels laten inslapen, dat was een drama voor me ... Maar alleen zo kunnen we de ziekte helpen uitroeien !!!!

En zoals in dit topic al vermeld, je zou eens moeten weten hoeveel kwekers van niks piepen en het ook al voor gehad hebben !!!

Ook is er wel veel onwetendheid denk ik ... Zoals gezegd, je ziet het niet aan de vogels, de dragers, ze zijn niet ziek, dus ja ... dan zijn er ook veel mensen die gewoon niet weten dat ze positieve vogels hebben!

Ik begin er nu ook een beetje bovenop te komen en inderdaad zoals je zegt, het ergste is dan nog dat je al het speelgoed en alles moet ontsmetten, dat doet zo'n pijn, die lege kooien, 'k weet het ...

Heel veel sterkte!!

Groetjes,
Charlot


vogelei
Website Member
Posts :22

Website Member
2010-08-31 - 20:50:09 send message to vogelei

hoe gaat de test via veren of moet de vogel naar dieren arts mvg


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-08-31 - 21:13:08 send message to wiechmann

diernarts


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2010-09-01 - 13:57:19 send message to rajar

De test is niet betrouwbaar omdat het virus waarop getest word niet de veroorzaker is.
http://www.bluemacaws.org/new.htm zie bericht van 12-08-2010
Laat je vogels niet inslapen voor niets.


vogelei
Website Member
Posts :22

Website Member
2010-09-01 - 15:19:01 send message to vogelei

kunnen aleen papagaaien het krijgen mvg


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-09-01 - 15:59:32 send message to Daniel

het is een ziekte die kenmerkend is voor papegaaiachtigen en kan dus ook voorkomen bij bijvoorbeeld gras- of valkparkieten.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2010-09-01 - 17:59:23 send message to rajar

Google op borna en je zal zien dat het aangetoond is in varkens en paarden
Doordat dierenartsen hun literatuur niet bijhouden worden er onnodig vogels platgespoten.
Dit is verwijtbaar.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-09-01 - 18:35:00 send message to mijnkaketoes.nl

Rajar

Wat doe je met de vogels die besmet zijn gewoon bij de andere vogels laten zitten???

Henk


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2010-09-01 - 21:14:20 send message to rajar

De test zegt helemaal niets dus zijn ze dan besmet.En zo ja waar mee dan en wat is dan het gevolg.
Zoals ik al eerder hebt geschreven kan het borna virus best een indicatie zijn van een gebrek aan goede voedingsstoffen.
Door het eenzijdige voedsel is een vogel in de voliere niet in staat de goede stoffen op te nemen om zich te ontgiften.
Neem is de moeite om het boek De taal der kruiden te lezen van millie Uyldert.


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2010-09-02 - 00:22:14 send message to Hubert

Aan Rajar!!!
Neem eerst kontakt op met het NOIVBD, en laat je door de hr. G. Dorrestein informeren over KDS. Voordat je met je kruiden aan de slag gaat. Elk dorp had vroeger z'n eigen kruidendokter, gelukkig bestaat er anno nu de reguliere geneeskunde.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-09-02 - 08:28:02 send message to molineti

Aan Hubert;

Lees ook de link van Rajar die hij eerder plaatste over dit onderwerp,is inieder geval stof tot nadenken(of het de waarheid is laat ik in het midden).

Groeten Rene


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2010-09-02 - 09:43:41 send message to rajar

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Wat ik duidelijk wil maken (maar dat moet je wel WILLEN snappen)dat je met gebruik van normaal verkrijgbare produkten je vogels kan laten ontgiften op een natuurlijke manier.En na observatie kan je dan misschien herleiden wat het probleem is.


PS ik ben geen kruidendokter en pretendeer dat ook niet.Ik geloof ook niet iedere claim vanuit de wetenschappelijke hoek omdat er zoveel fouten worden gemaakt hiermee.Wat vandaag als waarheid wordt gepresenteerd wordt morgen ontkent.


PPSS. ( Aan Hubert ) De zogenaamde reguliere geneeskunde heeft jaarlijks 5000 + doden op hun geweten hoeveel doden er aan de zogenaamde alternatieve kant vallen is aanzienlijk minder.


Charlot
Website Member
Posts :8

Website Member
2010-09-06 - 14:20:50 send message to Charlot

In dat artikeltje van die website ,rajar, staat wel dat het niet de 'enige' oorzaak is. Niet dat het helemaal niet de oorzaak is. Dat is en blijft nog steeds zo, maar blijkbaar zijn er gevallen bekend van KDS waarbij ze niks van borna terugvinden via de testen en toch hebben de vogels KDS, dus er is nog een tweede oorzaak ...
sad :(


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2010-09-06 - 17:31:22 send message to rajar

Het kan zomaar zijn dat door een ander virus of stress het borna virus actief wordt.Maar dit dan niet de oorzaak is van KDS.
Zolang er geen betrouwbare test is om KDS aan te tonen bij je niet goed bij je hoofd als je je vogels in laat slapen.



Charlot
Website Member
Posts :8

Website Member
2010-09-07 - 14:21:24 send message to Charlot

Beste Rajar,

Ik heb dit gecheckt bij Prof. Dorrestein die op het congres aanwezig was en zelf een lezing gegeven heeft en zelfs gepraat heeft met die Dr. Darren Styles: Zie hier zijn reactie, dus borna is wel degelijk wel de veroorzaker en de test is wel betrouwbaar:

Ziehier reactie prof dorrestein:

Ik snap uw frustratie, maar ik twijfel niet aan de diagnose. We hebben via elisa en PCR (twee verschillende technieken het bornavirus in je bestand aangetoond. Dit is nog bevestigd door onderzoek in Amerika. Het gaat om het avian bornavirus type 2.



Er bestaat bij mij en bij de meeste onderzoekers geen twijfel over dat het avian bornavirus kan leiden tot het ziekte beeld KDS. Dat is ook nog eens bevestigd door onderzoeken die zijn gepresenteerd op het congres in Amerika in San Diego, het AAV congres. Ook Dr Darrel Styles was daar aanwezig maar heeft zelf hij geen lezing gepresenteerd en doet zelf ook geen onderzoek doet naar PDD. Ik heb gezellig met hem gesproken. De uitspraak die hij op het AFA congres heeft gedaan is dat een infectie met bornavirus alleen niet in alle gevallen (onmiddellijk) leidt tot PDD. Er is vaak sprake van gezonde dragers en we (als onderzoekers) weten nog niet, waarom de ene vogel wel en de andere vogel (nog) niet PDD ontwikkelt. Het is net als bij elke virusinfectie. Neem nu de griep infectie bij de mens. Alle mensen in een gezin of klas worden besmet, maar niet elke besmette mens wordt ziek.

Zo dan is dat toch ook weer even duidelijk !!





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 99 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede