Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > aanhoudingen illegale handel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



OmeiJan
Website Member
Posts :35

Website Member
2012-11-18 - 09:14:32 send message to OmeiJan

Klopt Henk ,

het ging er nu meer netjes aan toe als 32 jaar geleden , maar het blijft een feit dat inbeslag genomen dieren die naar een "opvangcentrum "gaan haast allemaal ten dode zijn opgeschreven !!
De AID wil alleen publiciteit om te laten zien dat ze "nodig" zijn dus worden dit soort invallen groots opgezet!! Wat er op het einde overeind blijft staan van alle ten laste leggingen is meestal nihil , de inbeslag genomen dieren zijn dan gezien de duur van het proces ( soms een aantal jaren ) dood . De eigenaar van de onterecht inbeslag genomen vogels krijgt dan hiervoor een geldelijke vergoeding !!Van dit laatste lees je nooit iets terug in de media!!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-11-18 - 10:02:28 send message to mijnkaketoes.nl

Ja oké Jam . Blijf dan toch wel staan dat als men geen illegale vogels probeert te bemachtigen er ook niet ingegrepen hoeft te worden.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-11-18 - 10:08:26 send message to Antony

Zolang er vraag is naar wildvang (wat oa via het oostblok ons land binnenkomt) hou je illegale praktijken in stand. Veel vogels zullen overleden zijn voor dat ze bij de vogelhouder arriveren, anderen worden zoals in Woerden door de AID (terecht of onterecht) in beslaggenomen en overlijden mogelijk door inadequate verzorging. Uiteindelijk zijn de vogels de klos. Misschien wordt het tijd dat we met minder (soorten) tevreden moeten zijn.


Arno_89
Website Member
Posts :53

Website Member
2012-11-18 - 13:49:27 send message to Arno_89

Onbegrijpelijk dat hier nog wordt getwijfeld of deze inval terecht is.

A. Deze meneer is in 23 jaar al een aantal keren veroordeeld dus alleen daarom moeten ze hem in de gaten houden.
B. zie het filmpje en alleen al op dierenwelzijn ( te kleine en te smerige huisvesting) moet meneer wat mij betreft zelf achter tralies tot bezinning komen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lw2azlOKFxw

En als ze de bewijslast niet rondkrijgen om smokkel en illegale handel voor een rechtzaak. Dan moeten ze toch op zijn minst meneer verbieden om nog dieren te mogen houden. Ook daar heeft een rechter middelen toe.



gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-11-18 - 13:58:45 send message to gerrit1950

Ik krijg de indruk dat het in Nl niet beter is dan in Vlaanderen.In een buurgemeente kreeg een kweker de vogelbescherming op bezoek o.l.v. Jan Rodts (what's in a name?) . Die man kweekt allerhande grote roofvogels met o.a. oehoe's en gieren. Zijn vogels - rechtmatig aangekocht en GECHIPT in Duitsland met de nodige bewijsstukken- werden in beslag genomen omdat ze niet GERINGD waren.( op het einde van de maand zouden de aanpassingen i.v.m. chippen gebeuren... dus vlug nog iemand flikken met de stok van de ringkwestie..) een echte rodtsstreek!
Meer nog: de vale gieren lagen met 2 eieren, ze hebben ze vertrappeld!!!
Bij mij zijn dat geen vogelbeschermers, maar mensenvangers, al even erg als zij die illegaal vogels vangen of stropen. Ook zij "kicken" daarop, getuige daarvan hun optredens in de media!
Tevens een geldkwestie: alle vogels moeten x aantal dagen in quarantaine aan x€ per vogel en per dag...Reken maar. Hier werd ooit de volière van de vogelbescherming opengesneden een dag nadat ze ergens een inval deden, alle in beslag genomen vogels waren foetsie (streep door de giro-rekening!)

(maar laat ons liever genieten van onze eigen kweek)


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-11-18 - 15:19:18 send message to Antony

B zie het filmpje en alleen al op dierenwelzijn ( te kleine en te smerige huisvesting) moet meneer wat mij betreft zelf achter tralies tot bezinning komen.
Klopt Arno, ik weet niet of de omstandigheden op een gegeven moment verbeterd zijn maar ik zal mijn bezoek van destijds niet snel vergeten. Ik ging in de jaren negentig met iemand anders daar voor de eerste keer kijken. Hemelschreiend was het. Echt, mijn maag draaide er bijna van om. Vooral de lori’s zagen er niet uit (over de kooien en voer met pap/stront wil ik het nog niet hebben). Mijn compagnon nam voor een habbekrats enkele Stellalori’s mee, meer uit medelijden. In de hand genomen kraakte ze als een prop papier door al het opgedroogde pap wat over het hele verenkleed verspreidt zat. Vooral de koppen, daar zaten bijna geen veren meer op. Brrrr


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-11-18 - 16:41:18 send message to Karel

@Antony
Als het ergens niet in orde is, moet je er natuurlijk geen vogels kopen en achteraf gaan klagen.
Zo houd je misstanden gaande!

@Gerrit
Het geval dat je aanhaalt was inderdaad schandalig en triest voor de kweker, die ik ken als een integer persoon.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-11-18 - 17:15:34 send message to Antony

@ Karel- Er is een verschil tussen klagen en constateren! Verder kocht IK geen vogel. Mijn maat nam er twee mee voor bijna niets uit medelijden.
Dat is te vergelijken met een klein reigertje die ik op een markt op Palawan zag zitten. Zat vast aan een touwtje en had zijn poot al uit de kom liggen. Die heb ik voor een klein bedrag meegenomen en afgegeven bij een soort van opvang die onder leiding stond van een Engelsman. Erg moeilijk zoiets; eigenlijk instandhouding maar ik kon het niet ook niet zo laten zitten. Blijft moeilijk.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-11-18 - 18:34:55 send message to tropic

@arno,geen misverstanden, ik keur deze toestand niet goed, maar ik het ganse filmpje heb ik niet één illegale vogel gezien, en heb het driemaal bekeken.
@antony, "verwijderd"
@ gerrit, tja RO(D)TS kennen we in Belgie allemaal. Ga er niet teveel over zeggen, maar die man heeft twee a driemaal per jaar zijn TV optreden nodig.wink ;)

"Discussieren svp met argumenten en niet met vervelende woorden"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-11-18 - 18:42:28 send message to Antony

"verwijderd"

"Discussieren svp met argumenten en niet met vervelende woorden"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2012-11-18 - 19:53:53 send message to lapland

Leuke reacktie van de topic starter!


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-11-18 - 20:18:17 send message to Antony

Volgens mij verder een zinloze discussie; de sfeer wordt er onderling niet beter op en dat mag/kan niet de bedoeling zijn, als het goed is zijn we tenslotte allemaal vogelliefhebbers.
Wat ik concludeer is dat een ieder het wel over eens is dat de dieren niet moeten lijden na evt inbeslagname; helaas vaak wel het geval. En inderdaad is iemand onschuldig zolang het tegendeel niet bewezen is. Maar zien waar het eindigt.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-11-18 - 21:34:15 send message to tropic

"verwijderd"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-11-18 - 21:55:43 send message to Karel

@Antony
quote
Erg moeilijk zoiets; eigenlijk instandhouding maar ik kon het niet ook niet zo laten zitten. Blijft moeilijk.



Dank voor je reactie, en natuurlijk blijft zoiets moeilijk en doorlopen lijkt laf en dus geen optie, maar ik probeer in zulke gevallen te blijven bedenken dat het "gat" dat je maakt, weer wordt opgevuld door een nieuw slachtoffer.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-11-18 - 23:10:55 send message to tropic

waarom mag je hier nooit op een volgens mij beleefde manier je mening niet ventileren. Moet je dan steeds met de kudde meelopen? Zo wordt een forum een saaaaaaaaaaaaaaaaie bedoening, sorry.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede