Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kruising roseicollis-fischeri vruchtbaar? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-17 - 11:25:04 send message to Hawkeye_NL

Na lange tijd dan toch maar eens een opmerking van mij over dit onderwerp.

...?

Snap jij het?
Erwin


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-11-17 - 11:38:41 send message to wiechmann

ik wist dat ik deze reactie zou krijgen maak mij daar ook niet druk over wij mensen kruisen toch ook onder elkaar wit met bruin en noem maar op als je alles zuiver wil houden dan zou dit ook niet mogen


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-17 - 12:06:36 send message to Ramon

Wiechmann, zullen we de boel nu eens omdraaien. Koop jij zelf bastaarden. Je hebt in iedergeval geen probleem om ze evt. te kweken en dus om te verkopen. Graag een eerlijk antwoord.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-11-17 - 12:14:04 send message to duif5

Honden
Katten
Kanaries/vinken
Vissen
Ara's
Valken
Enz, enz, enz.
Japanse meeuwtjes=verschillende kruisingen.
Als er met zo ontzettend veel diersoorten WEL gewoon gekruist mag worden, waarom maakt men zich dan zo druk om bastaardjes van parkieten? Over het kruisen van andere diersoorten hoor je niemand.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-11-17 - 12:18:26 send message to wiechmann

ramon ik hoop dat ik van mijn gemengt koppel jongen krijg daar houd ik er zelf 1 van en als ze niet kweken vind ik het ook prima ik heb ze voor mijn plezier en niet voor het geld .ze praten bijde en zijn tam wat moet je nog meer .


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-11-17 - 12:32:07 send message to natasja

dit gaat dus weer fijn een discussie worden om iets waar niemand om gevraagt heeft weer fijn elkaars mening door de stot duwen want foei foei een kruizing op de wereld laten zetten is zo vreselijk verwerpelijk dat gelijk iedereen op de achterste benen moet staan om hun visie daar even op los te laten .

Nou ik klap alvast heel hard voor de gene met de grootste mond , dan hebben we dat gelijk maar gehad ( want ik krijg inmiddels het gevoel dat vanwege die reden deze discussie zo vaak gevoert word .. )

Nou ik hoop dat ze wel degelijk vruchtbaar zijn , dat ze later aan hun gevoel van voortplanting kunnen voldoen en genietend van een prima verzorging en liefdevolle baas zo een heel mooi leven mogen hebben want ongeacht dat ze niet raszuiver zijn hebben we het hier nog steeds over dieren waarvan iedereen pretendeerd zo van te houden.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-11-17 - 12:33:17 send message to Daniel

Duif5 dat het gebeurt hoeft toch niet te bekenen dat we het ermee eens zijn.
Zeker bij de oogring groep is er in het verleden veel gekruist en moet je opletten om zuivere nigrigenissen en lillianae te kopen.Door dit kruisen bestaat het gevaar dat we de specifieke eigenschappen van deze soorten verliezen. En zeker voor niet ervaren kwekers is dit lastig omdat de verschillen klein zijn.

Dat er hier gekruist is ok kan gebeuren, maar wees duidelijk als je je vogels verkoopt of liever nog verkoop ze helemaal niet. Want het zou niet de eerste keer dat een " ongelukje" een populatie in gevangenschap "besmet"


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-17 - 12:58:53 send message to Ramon

Wiechmann, dit is geen antwoord op mijn vraag.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-17 - 13:06:49 send message to Ramon

natasja, voor serieuze kwekers is bastaardering een gevoelig onderwerp. Ik zou wat minder opgefokt reageren.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-11-17 - 13:22:31 send message to duif5

Ramon, op je teentjes getrapt? razz :p
Er zijn trouwens GENOEG kwekers over die NIET kruisen, en laat die enkele liefhebbers maar lekker hun gang gaan. Wat je ook zegt, ze doen toch wat ze willen! Kan ze moeilijk vertellen wat ze wel en niet MOETEN doen? razz :p
Basta!(ard)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-11-17 - 13:23:35 send message to wiechmann

ik kweek alleen papegaaien en als ik zelf geen gemengd koppel had dan had ik wel een baby gekocht van een gemengd koppel is je vraag nu wel beantwoord ramon

ps
ik heb ook een bastaart hond geweldig beest


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-11-17 - 13:31:11 send message to natasja

Ramon als iemand hier opgefokt reageerd zijn het die kwekers wel ..

er word zoals zo vaak gebeurd , simpelweg een vraag gesteld waar bastaarden bij betrokken zijn en wat gebeurd er ...
de vrager mag blij zijn om 1 antwoord te krijgen en krijgt vervolgens een heel relaas over het kweken van bastaarden en hoe ontzettend verwerpelijk dat wel niet is.

Wat is dat nou voor onzin ? dat je raszuiver wilt kweken is je eigen keuze maar om nou telkens te beginnen over hoe slecht je iets vind terwijl niemand er om vraagt en inmiddels echt wel duidelijk is dat je zo goed als niet welkom bent op dit forum zodra je kruizingen kweekt .

Ik vind het belachelijk dat dit soort vragen niet gewoon gesteld kunnen worden zonder dat er weer een hele discussie komt over raszuiverheid en bastaarden ,nergens staat vermeld op vogelarena dat je verplicht bent raszuivere vogels te hebben of te kweken om normaal behandeld te worden maar de praktijk begint inmiddels anders uit te wijzen..

Ik kweek helemaal nergens mee dus mij zal het niet boeien hoe raszuiver iemand kweekt maar wat mij wel boeit is hoe mensen hier met elkaar omgaan en contineu maar weer mensen op zo'n manier behandelen terwijl het om een simpele vraag gaat en er niemands mening gevraagt word.

Is het dan de bedoeling dat niemand meer iets durft te zeggen/vragen als het om bastaarden gaat ?
want daar is dit forum inmiddels hard naar op weg .


bosch424
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-11-17 - 13:47:53 send message to bosch424

Hallo,
Ik ben benieuwd hoelang we nog veilig over straat kunnen lopen als we aangeven dat we hybriden kweken.
mvg.Gerard


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2004-11-17 - 13:52:29 send message to lorie

quote
Ik kweek helemaal nergens mee dus mij zal het niet boeien hoe raszuiver iemand kweekt .



Goed dat je dit zegt. Want dit was 1 van de vragen die in mij opkwam toen ik jou reactie las.

We kunnen gelukkig in dit land niemand verplichten alleen raszuiver, bastaarden, mutaties etc.etc. te kweken (vrije meningsuiting). Als wiechmann plezier heeft in houden/kweken van bastaarden dan moet hij dat lekker zelf weten

Gelukkig kun je mij ook niet verplichten mijn mening over bastaarden voor me te houden.

Ik moet Ramon helemaal gelijk geven. Omdat er in Nederland gelukkig heel veel serieuze (hobby) kwekers zijn ligt dit onderwerp inderdaad heel gevoelig. Omdat jij zelf geen kweker bent kun je hier in mijn ogen dan ook geen goed oordeel over vellen(blijkt ook wel uit jouw reactie)

quote
maar wat mij wel boeit is hoe mensen hier met elkaar omgaan en contineu maar weer mensen op zo'n manier behandelen terwijl het om een simpele vraag gaat en er niemands mening gevraagt word


Dat er af en toe flinke meningsverschillen zijn wil nog niet zeggen dat je iemand verkeerd behandeld!!
Er wordt in een forum wel degelijk om de mening van anderen gevraagd. Laten we met zijn allen vooral die mening blijven geven wink ;)
Als iedereen het met elkaar eens zou zijn dan werd het wel een heel saai forum
wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-11-17 - 15:36:03 send message to natasja

als ik vanwege dat ik niet kweek , mijn mening dus eigenlijk niet mag zeggen ..want tenslotte wat weet ik er dan van he ..?

dan gaat dat toch ook op voor kwekers die raszuiver kweken ?want wat weten die dan van bastaarden kweken ?

Of ik nou wel of niet kweek heeft er natuurlijk helemaal niets mee te maken ,Ik ben niet achterlijk of dergelijke en kan dus prima een mening vormen over iets waar ik zelf niet mee kweek.

Waar het mij omgaat is dat als iemand een vraag steld over bastaarden er ALTIJD een discussie opvolgt , dat mensen hun mening geven is prima maar dit gaat veel verder als een mening geven dit is gewoon stelselmatig ervoor zorgen dat kwekers niet eens meer vragen durven te stellen over bastaarden , er is een verschil tussen mening geven en oordelen vellen.

Misschien zie ik de dingen dan zo verkeerd hoor maar ..als een kweker die goed voor zijn dieren is een bastaard kweekt en ervoor zorgt dat dit beestje ongeacht zijn afkomst een goed leven krijgt wat is er dan op tegen ???

Ja en ik weet dat iedereen nu gaat beginnen over raszuiver en dat zo'n vogeltje dan verkocht zou kunnen worden als rasuiver terwijl het een bastaard is etc. maar wie zegt dat dit vogeltje dat zal worden ?
Er word niet gevraagt wat er mee gaat gebeuren ,misschien beland dit vogeltje wel in een kooitje in een huiskamer en zal nooit voor nageslacht zorgen ..maar daar word niet naar gevraagt nee er word direct geoordeeld.

En aan al die raszuivere serieuze kwekers dan de volgende vraag ..
als je een raszuivere vogel fokt waarvan de kleur veel en veel te vaal is of met een andere serieuze fout .. wat doe je dan ..?
Nee je zal er zelf niet snel mee kweken maar wedden dat zulke vogels net zo hard verkocht worden ongeacht of er mee verder gekweekt word ...
dan kan je snel zeggen maar de vogel is wel raszuiver dus je kan er weer goede vogels mee kweken ! ..

zou kunnen ja ..maar zo kan een bastaar net zo goed geen gevaar zijn voor een ras.

Er zijn prima redenen om tegen bastaarden kweken te zijn maar er is maar 1 reden om telkens de discussie hierover te beginnen en die heeft niets met vogels te maken maar met het superieur voelen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede