Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > help..! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2004-12-22 - 20:32:14 send message to pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

nog meer fotos zien som..?? Ik ga even een foto van hem maken..!!


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2004-12-22 - 20:34:59 send message to pattie

Henk jij zegt dat het een goudkap is maar dat kan helemaal niet joh..!! hij is knalgeel op zn borst..!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-12-22 - 20:39:47 send message to Dennis Fr.

laat is meer foto`s zien dan?misschien 1 van de voorkant?

Groeten Dennis
is wel lastig als je niet weet wat het is.wat ik wel wil garanderen is dat dit 100% zeker weten geen zonparkiet is.
en ik wil nu zelf ook WETEN WAT HET IShappy :)


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2004-12-22 - 20:48:54 send message to pattie

w8 ff hoor


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2004-12-22 - 20:52:23 send message to pattie



henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-12-22 - 20:55:55 send message to henkmeer

de vogels is schat ik 4 a 5 weken oud wacht de leeftijd is af dat ze oorspronkelijk uit het blok komen , tussen de 50 en 60 dagen, dan hebben ze de kleur van de ouders ongeveer.

Waar je de vogel gekocht heb weet toch zeker wel wat het is , mag tenminste aannemen dat die weet wat de ouders zijn.

Henk


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2004-12-22 - 20:56:41 send message to pattie



pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2004-12-22 - 20:59:30 send message to pattie



pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2004-12-22 - 21:00:31 send message to pattie

Ik heb hem gekocht als een zonparkiet, dit heeft de kweker ook vertelt..! Hij is trouwens al 7 weken oud..


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-12-22 - 21:03:03 send message to Dennis Fr.

helaas heeft die kweker je wel wat voorgelogen dan want ik ga voor wat henkmeer zegt een goudkap parkiet.

het is zeker weten geen zonparkiet ik heb je mijn foto`s laten zien van een jonge zonparkiet en zo ziet elke jonge zonparkiet eruit en niet zo groen als die van jou .

Groetjes Dennis


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2004-12-22 - 21:06:55 send message to pattie

Als de vogels uitvliegen, dan zou men kunnen denken dat het jonge Jendaya parkieten zijn. De vleugels zijn nog volledig groen en geel is ontbreekt nog. Opmerkelijk detail is dat vogels die iets tekort komen wel redelijk geel uitvliegen. Denk hierbij aan handopfok. Maar normaal gesproken komt pas na anderhalf jaar het geel en oranje door. In de tussenliggende periode zijn de vogels bont. Het volgende 1,5 jaar zal men zien dat de vogels steeds mooier van kleur worden. De hoeveelheid oranje/rood kan per vogel uiteen lopen.



weet iemand dan ook waarom dit op internet staat..??


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2004-12-22 - 21:29:58 send message to pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



Ik ben echt superblij met jullie reactie omdat ik zelf ook niet weet of het wel een zonparkiet is maar zeg eens eerlijk..?? Lijk hij hier op..??


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-12-22 - 21:36:54 send message to henkmeer

zou toch naar kwker gaan om te kijken hoe de ouders er uitzien, kan wel om bastaard gaan.

Mijn eerste reactie was, he een jonge surinaamse maisparkiet, gezien het oranje in de broek en oogring.

Hoe meer je naar de foto's kijk, des te meer vraagtekens.
Het vogeltje is er beslist niet minder om hoorhappy :)

Henk


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2004-12-22 - 21:40:55 send message to pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hee henk..! ehm...de kweker woont een eindje uit de buurt..Ik amsterdam hij in limburg..!! Hij heeft een heleboel vogels en het vogeltje komt uit de broedmachine doordat de ouders het nest 1 week voor het uitkomen in de steek hebben gelaten..! Hij leek me een heel eerlijke man en hij zei ook schrik niet als hij groen is.. hij word vanzelf geel..!! Doordat hij zoveel vogels had is nu toch niet meer te achterhalen of het om een kruising gaat.. Alleen ik ben al heel erg lang op zoek naar een zonparkietje om zelf groot te brengen..en als het nu geen zonparkiet zou zijn zou ik me echt belazerd voelen..! Ik heb wel 2 koppels zonparkieten gezien en 3 jongen maar geen jendaya of goudkap..! ik blijf twijfelen, helemaal na de fotos van jonge zonparkieten op internet.. en het verhaal dat ze geler zouden zijn wanneer het handopfok vogels zijn..!! vandaar jullie me uit de brand moesten helpen..! en zou een kweker een zonparkiet kruisen en hem dan als zonparkiet verkopen..?? en niet gewoon als kruising..??


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-12-22 - 21:52:56 send message to henkmeer

Ik zou zo wie zo niet kruisen, en mocht het toch gebeuren, zal ik hem zeker niet gaan verkopen als echt.

Wacht ander nog een paar maand af maar denk toch niet dat het hier om zonparkiet gaat.

Henk




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 256 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede