Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > help..! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-06-29 - 19:51:50 send message to Pattie

De kweker was er zelf ook van geschrokken hoor dat hij zo groen was en hij gaf me geheel gelijk dat ik dacht dat het helemaal geen zonparkiet was..!! Hij had nog nooit zo een groene gezien shocked 8O hahaha maar hij heeft me belooft dat hij echt geel zou worden..!! laugh :D


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-11 - 17:38:51 send message to Dennis Fr.

ben eigenlijk nu wel benieuwd hoe hij eruitziet.neem aan dat ie nu wel flink bijgekleurd ishappy :)

Groeten Dennis


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 19:17:00 send message to Pattie

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Je heb hem net gezien op de foto, hij is dus inderdaad bijgekleurd..happy :) Zn vleugels hebben wel nog wat groene veertjes hoor..! Zn kopje trouwens ook maar dat zie je niet zo goed op de foto.!


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 19:34:27 send message to Pattie

Dit bericht is 2 keer gewijzigd



En twee nieuwe jonkies..! De ene net zo groen als Mooch..! De andere, uit hetzelfde nest al helemaal geel..!! happy :)


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 19:35:57 send message to Pattie

nou ja, bijna helemaal geel..


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-12-11 - 19:50:03 send message to Picolet

Ben je nu commercieel bezig?


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 19:59:32 send message to Pattie

Jeps.. laugh :D Ik ga handelen in zonparkieten laugh :D


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-12-11 - 20:01:31 send message to Picolet

Arme "beestjes" en die heb je al zoveel,succes.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 20:06:16 send message to Pattie

Zielig joh, die beestjes.. zo vreselijk zielig..

Ik neem even als voorbeeld een grijsje.. Die trekken de "papegaaienliefhebbers" uit hun nestje, het liefs met 2 weken.. Hij word dan zo tam..!! Zo snel mogelijk weg, 500 eurie per grijsje.. Na een jaar zitten ze alweer bij een nieuw baasje want ze zijn eigenlijk toch niet zo leuk.. zielig joh al die beestjes..


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 20:52:15 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En om maar even erop terug te komen. Ik hou ze gewoon zelf.
Ze zijn heel ziek geweest dus ik wil ze niet eens meer verkopen.
Niet omdat ik ze zelf veelste leuk vind en niet omdat ik niet weet of de medicijnen ze goed heeft gedaan. Ik wil het dus niet op mn geweten hebben dat ik ze aan iemand verkoop en dat ze daar dood gaan. Geen commercieel punt dus..


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-11 - 21:01:02 send message to hdra

Pattie.

Natuurlijk dat ze ziek zijn geweest, je kunt zo zien dat ze veel te vroeg uit het nest zijn getrokken. Erg vervelend voor die vogeltjes. Je had wellicht nog beter enkele weken kunnen wachten voordat je ze kocht. Ik vind deze praktijken zowel van de verkoper als de KOPER zeer onverstandig. Met de jonge grijzen te vroeg uit een nest halen ben ik het natuulijk ook niet eens. Dus als de kopers dit nu eens lieten hebben de verkopers vanzelf geen afzet markt meer. Helaas denken teveel mensen hoe jonger ik ze neem, des te tammer ze worden.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 21:08:57 send message to Pattie

Leer toch eens om niet gelijk je conclusie te trekken. Die vogeltjes zijn doodziek geweest omdat ze een worminfectie van de ouders hebben gekregen. Heeft dus niks te maken met te vroeg uit het nest halen.
De vogels werden niet goed warm gehouden,ze werden dus paars van de kou. De kweker heeft ze toen netjes binnegehaald om ze niet dood te laten gaan. Omdat hij er zelf niet zoveel tijd voor had heeft hij gevraagd of ik het wilde doen. Ze zijn overigens al 10 weken oud, de foto is net gemaakt. Ze hebben nog zo weinig veren omdat dat enkele weken "bijna" stil heeft gestaan..! Hoe dat komt weet ik ook niet, ik denk door de medicijnen ofzo..? sad :(

Nu zijn ze weer beter alleen ze zijn niet zo mooi als zou moeten happy :) daarom hou ik ze zelf..!


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 21:10:33 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

maar ze zijn inderdaad te snel bij de ouders weg gegaan maar het kon niet anders sad :( helaas..

Maar dat is niet de reden van hun ziekte..!


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-11 - 21:15:04 send message to hdra

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zoals jezelf aangeeft komt de 1 uit het nest van de andere ouders van de vogel die je hebt. Dus de ander uit een andere nest. Wat een toeval dat ze allebei dan ziek zijn.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 21:24:06 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De jonkies komen uit 1 nest..

En móchten ze nou toch uit twee nestjes komen en je zet ze bij elkaar in hetzelfde hokje word de andere ook ziek.. Dat gebeurt meestal bij een ziekte die besmettelijk is.. laugh :D




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede