Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Handopfok grijsjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-05 - 19:20:27 send message to thuis

Pattie shocked 8O
quote
Erwin, hoeveel meer ervaring heb jij als mij..??


daar gaat het toch niet om shocked 8O
Jij stelt een vraag en iemand anders geeft een vrijblijvend en gratis advies. Jij kan daar mee doen of laten wat je wilt, dus alles wat er gezegd wordt is toch alleen maar in jouw voordeel?


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 19:20:47 send message to Pattie

en bij hoeveel vogels grootgebracht te hebben hb je genoeg ervaring volgens jou om een babypapegaai groot te brengen..?


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 19:21:31 send message to Pattie

nee het is niet in mn voordeel als mensen voor mij gaan bepalen of ik wel of geen ervaring heb met een vogel grootbrengen..


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-05 - 19:28:49 send message to Hawkeye_NL

Pattie, je probeert mij nu een antwoord af te dwingen voor een maatstaf en zoals je weet is die er niet. Er zijn mensen die hebben al na een paar vogels genoeg ervaring. Zelfs sommigen al na 1 of 2. Er zijn er echter ook bij die zullen zelfs na duizend vogels nog niet genoeg ervaring hebben. Deze ervaring kan je dan ook niet eren aan de hand van het aantal vogels maar aan de hand van hoe mensen ermee omgaan. Pas als je zonder angst of paniek in elke situatie je hoofd koel houd en het belang van het dier voorop weet te stellen heb je volgens mij ervaring genoeg. Als je altijd terug kunt gaan naar de basis en vandaaruit kan blijven werken, dan weet je waarmee je bezig bent. En in dit soort situaties als waar je nu in zit is terug gaan naar de basis kennis al genoeg! Ook het luisteren naar andere is een balangrijk onderdeel hierin. Ook ik kom wel eens voor een probleem te staan waar ik niet gelijk een antwoord op heb maar dan vraag ik het een ander. En als dit strookt met de basis dan neem ik dat advies graag aan.

Erwin


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-05 - 19:30:22 send message to thuis

Erwin, je hebt heel uitgebreid geprobeerd om je kennis te delen en dan krijg je zo een reaktiesad :(
Als mij dat zou gebeuren dan zou ik wellicht niet meer reageren op vragen maar ik hoop dat je supereigenwijs bent en lekker doorgaat met al deze duidelijke berichten en adviezen.
Persoonlijk leer ik nog steeds van alles wat jij en de andere ervaren kwekers hier schrijven. happy :) Vind het heel, echt heel, jammer dat ik dit forum niet een paar jaar eerder heb leren kennen dan had ik heel wat, achteraf beziene, fouten kunnen voorkomen of herstellen.
Dank je Erwin dat je al jouw kennis zo zonder kosten en tegenprestatie met ons wilt delen happy :)


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-05 - 19:49:37 send message to oranjekuif

quote
---------------------------------------------
zonder kosten en tegenprestatie met ons wilt delen
---------------------------------------------

Lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend,het is tenslotte een forum over een hobbywink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-05 - 19:49:58 send message to Hawkeye_NL

quote
nee het is niet in mn voordeel als mensen voor mij gaan bepalen of ik wel of geen ervaring heb met een vogel grootbrengen..

Soms, heel soms zijn er mensen die alleen om deze reden juist een baby vogel gaan opvoeden met alle risico's van dien. Puur omdat ze persé het tegendeel willen aantonen. Zelfs als dit ten koste gaat van de dieren waar het in de eerste instantie om gaat.

Als jij denkt dat ik je alleen maar om die gedachte dat je te weinig ervaring hebt de vogel niet heb verkocht dan zie je dat dus helemaal verkeerd. Ik doe dit om geen enkele reden die met jou te maken heeft, ik ken je niet eens! Ik doe dit omdat het over mijn vogel(s) gaat. Ik schat het risico in maar mijn vogels moeten dit ondergaan. En als ik zie hoe je reageert in alle topics sinds ons eerste kennismaking dan heb ik het gevoel dat ik mijn vogels heb behoed voor iets wat ik ze niet wil aandoen. wink ;)

Om antwoord te geven op jouw vraag "thuis" waarom we wel blijven reageren; Pattie heeft nu eenmal wel een jonge vogel en die heeft recht op alle verzorging. Als die kennis niet aanwezig is dan moet die er zo snel als mogelijk komen in het belang van de vogel zelf. Niemand is erbij gebaat als wij dan maar niet meer reageren. Daarnaast zijn er ook genoeg lezers die niet reageren en die kunnen wel iets uit alle antwoorden halen. Daarmee zijn de vogels van die mensen ook weer geholpen.

Leer van een ander dan leren ze ook van jou!
Erwin


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-05 - 20:00:58 send message to oranjekuif

QUOTE

------------------------------------------------
dan heb ik het gevoel dat ik mijn vogels heb behoed voor iets wat ik ze niet wil aandoen.
-----------------------------------------------

Sorry Erwin maar als je er zo overdenkt moet je eigenlijk geen huiskamer vogels verkopen!

vandaag zitten ze hier,morgen daar (lees maar het artikel in pakara,of kijk maar op advertenties of bij bv het NOP

Je kunt alleen maar hopen dat het goed gaat,maar in veel van de gevallen is dit niet

Dus of het nu Patty is of een andere koper,je weet het nooit

P.S dit geldt niet alleen voor huiskamer vogels,maar voor alle vogels! ik heb ook liever dat ze in een kooi van bv 100 vierkante meter terecht komen bij een echte liefhebber,maar vaak loopt het anderssad :(

MVG Rene


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-05 - 20:10:10 send message to Hawkeye_NL

Ok, oranjekuif, dus jij verkoopt jouw vogels aan iedereen die maar geld trekt? Geen enkel gevoel daarbij? Dan heb ik je verkeerd ingeschat. Ik dacht dat ook jij probeerde om altijd het beste voor je dieren te vinden. Ook al is jouw doelgroep onder de kwekers en de mijne onder de huiskamervogel bezitter.
sad :(sad :(sad :(


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 21:06:14 send message to Pattie

gelukkig denk ik zelf dat ik genoeg ervaring heb om mn vogel groot te brengen.. en ben ik niet zo iemand die ten koste van een beestje gaat experimenteren..
Hoe iedereen over mij denkt zal me een worst wezen, ook over de vragen die ik stel..
Ik ben totaal niet onzeker over het opvoeden van mijn baby en word er ook helemaal niet gestresst van. Ik weet namelijk dat ik het wel kan..Als er geen vogelarena was geweest had ik hem ook nutrix gegeven totdat het ochtend was om brinta te kunnen kopen.. Omdat hier veel mensen zijn met ervaring dacht ik het kan nooit kwaad om het te vragen.. Dat er zo een discussie van komt is omdat sommige zich bemoeien wat totaal niet aan de orde is.. zoals bijv het overzetten naar vast voedsel..

Wat mijn andere vragen op het forum betreffen, het is gewoon leuk en makkelijk om meningen van andere te horen maar sommige gaan een beetje ver in hun hobby en denken alles beter te kunnen.. Iets dat iemand anders doet is dat ALTIJD slechter of gewoon helemaal fout..

Iedereen op het forum had ook zo een verstand van mn zonparkietje, daar is toch een discussie over geweest, want het kon 100% NOOIT geen zonparkiet zijn want hij was te groen en het was een yendaya en een goudkap en een kruising..

Misschien is het leuk als het bij een discussie blijft zonder ruzie.. Ik vind het namelijk leuk om vragen te stellen ook al denk ik zelf het antwoord te weten, gewoon om te kijken hoe andere daar over denken.. Als ik echt echt echt heel erg ergens mee zit ben ik de eerste die daar professionele hulp voor zoekt in plaats van een vraagje op een forum te stellen en afwachten hoe iedereen het beter weet..

groetjs Patricia


marin
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-03-05 - 21:18:19 send message to marin

beste Pattie

Als je niet wilt dat mensen dus danige discusies over jou vragen beginnen, denk ik dat je eerts na moet denken over hoe je de vraag steld op dit forum. Je moet er namelijk rekening mee houden dat deze mensen jou niet persoonlijk kennen en dus niet weten wat je wel en niet echt kan. Want eerlijk gezegt stel je de vragen op een zeer onbeholpen wijze waardaar je zeer onervaren overkomt. Daarom is het beter denken wij als je de vragen op een andere manier formuleerd zodat ze dan minder ondeskundig overkomen, maar wel een discusie op starten.

In iedergeval heelveel succes met je gaaitje en dat je er lang van mag genieten

groetjes eric en miran


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-05 - 21:19:24 send message to thuis

Leuk berichtje Patricia happy :) en nee hoor er is natuurlijk helemaal niks mis met vragen stellen om te kijken hoe anderen erover denken en je eigen mening of ervaring eraan te staven. Persoonlijk dacht ik alleen dat je antwoorden steeds wat boziger werden en dat vond ik jammer maar ach.... typisch weer een geval van "waar bemoei ik me mee" (slaat dus op mij en niet op jou of een ander) We kunnen onze mening ventileren ook niet laten, maar ach, mmisschien houdt dat e.e.a. ook wel lekker levendig...laugh :D
Hou je ons op de hoogte ?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-05 - 21:34:27 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
zoals bijv het overzetten naar vast voedsel..

Sorry, ik meende dat je melde dat je vogel weigerde te eten! en dit heeft dus te maken met die overgang. Maar goed, als je wilt dat ik persoonlijk nooit meer jouw vragen beantwoord. Bij deze!


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-05 - 21:39:30 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee Erwin dan heb je mij niet verkeerd ingeschat,je hebt alleen niet goed gelezen;

quote
------------------------------------------

S dit geldt niet alleen voor huiskamer vogels,maar voor alle vogels! ik heb ook liever dat ze in een kooi van bv 100 vierkante meter terecht komen bij een echte liefhebber,maar vaak loopt het anders

---------------------------------------------

In de,, praktijk,,kun je alleen maar verantwoording dragen voor de manier waarop jezelf met je vogels omgaat

Je kunt niet voorkomen /uitsluiten dat verkeerde,,,,liefhebbers,,jou vogels in hun bezit hebben/krijgen

bijkomstig;hoe groot denk je dat het wereldje liefhebbers is dat natuurbroed als voorkeur heefdt,en het belangrijk vind dat ze koppels gewijs in een ruime binnen en buitenvoliere gehuisvest zijn ?sad :(sad :(

Ik heb me in het verleden/heden al regelmatig in kopers vergist----misschien te veel vertrouwen,misschien naiefwink ;)

MVG Rene


P.s als ik alleen geintressert zou zijn in diegene die geld trekt,zou ik wel handopfok vogels verkopen voor de huiskamer,hier is het meeste aanverdiend



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-05 - 21:57:23 send message to Hawkeye_NL

Ik denk dat er heel veel van deze liefhebbers zijn. Daar heb ik ook een vreselijk groot respect voor. Aan de andere kant hebben we nog een tweetal doelgroepen en die verdienen in mijn ogen evenveel respect. Dit zijn de liefhebbers die de dieren graag op een zo goed mogelijke manier in huis opvoeden en verzorgen dus de huiskamer vogelbezitters zeg maar en als laatste de groep liefhebbers die de vogels alleen maar in het wild willen zien vliegen en vinden dat bezit volledig verboden moet worden zeg maar de natuur idealisten.

Ik ben persoonlijk van mening dat wij als liefhebbers altijd moeten proberen om onze jongen daar te verkopen waar onze ideen het best bij passen. Jij zal waarschijnlijk proberen om iemand te vinden die er mee gaat kweken. Ik probeer mijn vogels zo goed als mogelijk voor te bereiden op een leven als huiskamer vogel. Mijn persoonlijke kracht zit juist in het omgaan met en het tam maken of opvoeden van deze dieren. Wij hebben ook vogels die bestemd zijn voor de kweek en daar gaan we heel anders mee om. Die worden niet aan iedereen in de hand gelaten om mee te spelen en te kroelen. Die worden niet aan iemand verkocht die een papegaai in een kooi in huis wil hebben.

Alle goede bedoelingen even opzij gelaten, ook al doen wij nog zo ons best er zijn er altijd die verkeerd terecht komen. Daar is dan niets tegen te doen maar ik heb wel alles gedaan om dit te voorkomen zover ik dit in de hand heb. Dus ik verkoop gewoon geen baby vogels onder de 12 weken!

Erwin




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 223 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede