Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > VOOR MIJ MAG ER EEN LABEL KOMEN VOOR HOBBYKWEKERS DIE EXTRA NADRUK LEGGEN OP KWALITEIT EN GEZONDHEID Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 19:40:08 send message to Wickingh

Hallo,

Alleen dit vraagt van mensen om verder te kijken dan de beurs groot is en dat zal voor niet iedereen meevallen.

mvg Frank


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-23 - 19:41:25 send message to thuis

oke, in de tijd die ik gebruikte om mijn idee naar voren te brengen heeft Raymond het dus eigenlijk over hetzelfde systeem van de hond en de stamboom registratie.
Ik vind het nog niet zo gek.


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-23 - 19:51:50 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste

raymond en thuis ben het volledig eens met jullie en heb het idee zelf overgedragen aan een collega zangeres die in het vlaamse parlement zit
en ik werk ook met dat paspoort systeem
dus raymond en thuis we begrijpen het en zitten op dezelfde lijn
en wie reageerde op elite fokker dit is een hondenterm...lees de tekst te goei aub voor je dom reageerd

argo


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 19:54:38 send message to Wickingh

Beste Thuis
[sorry bij gebrek aan een andere naam bij mij bekend],

ik heb geen idee hoeveel Pakara leden hier op het forum zitten, maar het is misschien wel een idee om op de volgende ledenvergadering dit als onderwerp in te brengen.

mvg Frank


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-23 - 20:05:56 send message to Raimond Wolfert

quote
ik heb geen idee hoeveel Pakara leden hier op het forum zitten, maar het is misschien wel een idee om op de volgende ledenvergadering dit als onderwerp in te brengen.




Die is pas over een jaarwink ;)
Het idee heeft denk ik alleen kans van slagen als ALLE bonden meewerken en dus niet alleen Pakara.
Je kan de voorzitter van Pakara mailen om het op een bestuursvergadering mee te nemen.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-23 - 20:08:00 send message to thuis

Hobbykwekerij, jij stelt
quote
dus raymond en thuis we begrijpen het en zitten op dezelfde lijn


wil ik graag wat afzwakken. Ik denk dat het helemaal niet onmogelijk zou zijn om tot een registratiesysteem, als bij stamboom (hond) te komen maar heb niet echt een mening over of dit wenselijk is of niet. Het maakt mij persoonlijk niet zo veel uit.
Ik ben het meestal ONEENS met jouw meningen/uitlatingen omdat ik ze nogal kort door de bocht en aanvallend vind, ik zit dus zeker niet op 1 lijn met Hobbykwekerij. Vind persoonlijk ook je lange teksten moeilijk leesbaar door geen gebruik van leestekens.


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-23 - 20:17:54 send message to ristje

misschien is het handig om bij elke adverteerder een beoordeling te plaatsen zoals op kapaza.nl
dan weet je meteen wie er te vertrouwen is of niet
elke koper geeft een mening over de verkoper
naar verloop van tijd weet je dan automatisch wie goed of minder goed is



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 20:32:39 send message to Wickingh

Hai,

ik ben bang gezien de bovenstaande reakties in dit topic dat een dergenlijk systeem meer een populariteits index wordt dan een eerlijke beoordeling

mvg Frank


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-23 - 22:15:25 send message to capito

Voor enkele jaren terug waren er mensen die dit alles als ideaal zagen,ze hadden een totaal ander beeld van hoe het zou moeten(ik was het erin grote lijnen mee eens)ik had hoophappy :)

Alle vogels moesten getest worden,met een verkoop contract verkocht worden,er moest een stamboek bij gehouden worden,er mochten geen baby papagaaien verkocht worden,voorstanders natuurbroed en ruime huisvesting etc

Van dit alles is in de praktijk weinig terecht gekomen (je kunt er zelfs,, babys,, bestellen nu)

In de vogeliefhebberij gaan principes(en consequent zijn) meestal(let wel ,,meestal)niet verder dan de portemonee dit toelaatsad :(

MVGwink ;)


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-23 - 22:28:35 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste ristje

daar heb je gelijk in bij kapaza kan de koper beoordelen en dat is een watervast systeem en we staan beiden op groen dus oke he
kopen bij ons zit goed op kapaza zijn we door de koper op positief beoordeeld
ja dat is een goed systeem ristje goeie tip

argo


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-23 - 22:49:52 send message to Hawkeye_NL

quote
lees de tekst te goei aub voor je dom reageerd

Ik gaf anders een heel serieus antwoord op jouw vraag. Dat je het daar dan vervolgens niet mee eens bent wil niet gelijk zeggen dat mijn antwoord dom is angry

Als je geen antwoord van mij wil hebben meld dat dan voortaan vooruit!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-24 - 00:13:18 send message to tonnl

Laat me raden, argo zelf met zijn parkietjes krijgt als eerste 3 sterren van zichzelf...
Ja, dat wordt erg betrouwbaar als die zich ermee bemoeit...sad :(
Voor mij mag er een label komen voor serieuze en raaskallende forumleden.

Ton.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-24 - 08:02:45 send message to ParkietenPeter

Raimond,

Als ik het heb over de moeilijkheid van de uitvoer spreek ik vanuit het oogpunt van de ervaring die ik opgedaan heb met het inspectiewerk voor de dierenbescherming. Het is zeker uit te voeren zoals je zegt om een rasvogelvereniging op te stellen net zoals dat voor honden geld. Alleen als ik bij verschillende rashonden fokkers kijk. Kan ik nog lang niet zeggen dat dit een garantie is voor kwaliteit. Er zijn er genoeg die welliswaar via een fokbeleid handelen. Het enige dat nagenoeg geregeld is via zo'n fokbeleid is het handelen aangaand HD. En hier gaat het ook nog vaak genoeg fout. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat als ik niet aangesloten ben bij zon rasvogelvereniging dat ik een slechte kweker ben.

Het lid zijn van een rasvereniging heft voor mij persoonlijk ook nadelen. Maar dat is persoonlijk. Als ik via het fokbeleid van een vereniging wil kweken MOET ik minimaal twee keer aan een TT meegedaan hebben met een minimale plaats. (volgens de zwhvn) Ik kweek met vogels omdat ik het leuk vind. Ik ga nooit naar een TT.

Mar dat betekent toch niet dat mijn vogels minder in kwaliteit zijn? En dan kom ik terug op een elite groep die bij naam alleen al beter verdient. Iemand die hier niet bij aangesloten is zou dan per definitie mindere kwaliteit leveren en dat weiger ik.
quote
ik ben bang gezien de bovenstaande reakties in dit topic dat een dergenlijk systeem meer een populariteits index wordt dan een eerlijke beoordeling

En dat bedoel ik nou. Hier ben ik inderdaad ook bang voor. Elke rashonden vereniging heeft een ballotagecomissie. Dus als ik niet in de smaak val, ben ik geen goede kweker.

quote
Zoals al vaker uitgesproken is hier;

Eerlijkheid duurt het langst.
Geef goede informatie.
Vraag hemd van de kwekers broek!

De drie gouden regels! Als die niet gehanteert worden, wordt je gewoon geflest en kun je hier niets aan doen. Dan heeft een predikaat ook geen zin.


wink ;) Peter


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-24 - 08:34:02 send message to jani

Ik begin te denken dat er hier gewoon iemand zijn vogels niet kwijt kan.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-24 - 09:48:24 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb ik beter persoonlijk gevraagd




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 114 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede