Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > VOOR MIJ MAG ER EEN LABEL KOMEN VOOR HOBBYKWEKERS DIE EXTRA NADRUK LEGGEN OP KWALITEIT EN GEZONDHEID Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-25 - 18:33:06 send message to Raimond Wolfert

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Inderdaad zoiets, bedankt voor de link.
Ik zoek te weinig in het engelssad :(

De homepage is trouwens http://www.modelaviculture.org/


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-03-25 - 19:10:04 send message to adriaanbaan

Beste ParkietenPeter,

sorry voor mijn late reactie maar ik ben net uitgewerkt.
Soms stel ik dingen erg zwart wit, maar met de bedoeling duidelijkheid te geven in deze topic.
Waar het mij om gaat is dat ik goed geld betaal voor baby-papegaaien maar dat de garantie bij bijna alle kwekers eindigd bij het deurtje van de kooi waar ze in zitten. Door schade en schande wordt je wijs! en ik heb leergeld teveel betaald.
Ik vindt het niet teveel gevraagd van een kweker dat als ik een nest grijze (even als voorbeeld) overneem voor een redelijke prijs en ik wil de vogels op mijn kosten getest hebben op de bekende ziektes, dat de koop ongedaan kan worden gemaakt als de vogels positief worden bevonden.

Ik regel dit anders voor kopers bij mij en zo hou ik tevreden klanten, en ja ze betalen meer dan bij een kweker, maar alles gaat zwart op wit.

Mijn vorige post was natuurlijk om jou uit de tent te lokken en ik voel me gelukkig nooit zo snel persoonlijk aangevallen. No Hard Feelings.

groetjes Adriaan


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-25 - 19:28:14 send message to Niltava

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Heb je gezien dat je ook het een en ander erover kan downloaden?
Bedenk wel even dat de meeste soorten daar veel duurder zijn(VS). Hierdoor worden de kosten om in iets dergelijks te stappen relatief aantrekkelijk(door de bijkomende "reclame")

Moet het stukje van Adriaan steeds 2 x lezen, denk steeds bij adriaan aan een clown wink :)

Dacht bij het laatste stukje van je al even dat argo redelijk was geworden happy :)


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-25 - 20:14:29 send message to Raimond Wolfert

quote
Heb je gezien dat je ook het een en ander erover kan downloaden?
Bedenk wel even dat de meeste soorten daar veel duurder zijn(VS). Hierdoor worden de kosten om in iets dergelijks te stappen relatief aantrekkelijk(door de bijkomende "reclame")



Het is inderdaad redelijk duur. Toch denk ik dat als de avicultuur zichzelf geen goede regels gaat toemeten ze zichzelf een keer flink tegenkomen.
Als er ooit vanuit de overheid regels gaan komen zullen die niet mis zijn, waarschijnlijk bijna onmogelijk om na te leven. (dit doen ze bij hun eigen instanties al)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-25 - 20:37:39 send message to Niltava

Denk dat dat meevalt, gezien heel europa mee moet dan. En daar zijn ze nog lang niet overal zo ver.

En aviculuristen, er zijn toch maar weinig op dit item gericht bonden/clubs etc. en zelfs binnen de speciaalclubs heb ik soms het idee dat het over ego's, eigen belang etc gaat.



Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-26 - 08:41:34 send message to Raimond Wolfert

Volgens mij is ieder land vrij om regels in te voeren. (ik heb geen bestuursrecht gestudeerd dus kan er naast zitten)

Vernieuwen de bonden wel eens iets? Ik ben (nog) geen lid van een bond, ik kan nog geen keus maken omdat ik ze allemaal redelijk "dood" vind.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-26 - 09:03:02 send message to Niltava

Raimond, klopt niet.
Doordat Europa er is kunnen we nu ook (meer) europese vogels houden.

quote
Vernieuwen de bonden wel eens iets? Ik ben (nog) geen lid van een bond, ik kan nog geen keus maken omdat ik ze allemaal redelijk "dood" vind.


Misschien er bij gaan en dan een stem laten horen?
Verder kun je bij een bond je je ook aanmelden voor een speciaalclub.
ZO heeft bij de NBvV er een groep mensen een club opgericht voor de natuurbroed gould (even voor de papegaaihouders, dit is een kleurrijk vogeltje iets kleiner dan de mus wink :) )


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-26 - 09:05:57 send message to ParkietenPeter


Herkomst: Australie
Afmetingen: 12cm
Geslachtsverschil: pop is minder fel gekleurd
Huisvesting: voliere of kooi
Broedvoorziening: nestkastjes ter beschikking stellen met cocosvezel sisal en veertjes als nestmateriaal geef hiervan niet te weinig
Voeding: goed tropenmengsel aangevuld met grassen,kiemzaad, onkruidzaden , en trosgierst goed opfok eivoer levendvoer: mierenpoppen , meelwormen en buffelo's grit, sepia, kiezel en vitamine
Bijzonderheden: kunnen zowel goed in broedkooi als in voliere met verwarmde nachthokken(10'C) van de gouldamadine zijn al vele kleurmutaties ontstaan 100% verdraagzaam , zowel onderelkaar als voor andere vogels

En dat voor een kromme snavel!
Heb het wel geleend. Heb ik niet zelf bedacht.wink ;)

laugh :D Peter


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-26 - 09:08:59 send message to Raimond Wolfert

quote
Doordat Europa er is kunnen we nu ook (meer) europese vogels houden.


Klopt, maar dan kan de overheid nog wel regels stellen aan dat houden.

Lage inschatting van papegaaien en parkietenhouders zegwink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-26 - 10:37:23 send message to Niltava

Tja, klopt. Kromsnavels zijn goed in napraten he wink :)

Overigens veertjes voor de nestbouw kun je wel vergeten, die gebruiken ze niet(bij mij hebben ze dat in ieder geval nog nooit gebruikt)

Nou raimond niet zozeer een lage inschatting, maar kijk eens naar alle topics, meestal binnen 2 berichten gaat het over papagaaien.

En er staat, net zoals bij jou, een wink :) bij.

Maar inderdaad sommige snappen geen smileys (oef, moet weer oppassen)


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-26 - 19:18:56 send message to goffini

quote
Beste Goffini,

ik ken je niet maar je valt deze discussie binnen om een persoonlijke aanval te doen op Argo. Ik ken ook deze mener niet dus heb ik ook geen mening over hem ,had ik die wel zou ik dat persoonlijk tegen hem uiten en niet als losse flodder in een forum topic.Op dit topic reageren ook andere mensen met ideeen en argumenten.Ik hoop dat als je wilt deelnemen aan de discussie dit inhoudelijk doet en niet op de persoon. Misschien heb je gelijk en denkt deze meneer alleen aan zijn eigen belang maar er zijn hier andere mensen die wel proberen inhoudelijk te reageren, het zou prettiger zijn voor de sfeer.

mvg Frank


Ik heb zeker iets gemist.
Bent u soms de nieuwe forum moderator?


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-26 - 22:47:31 send message to Wickingh

Hallo,

nee hoor maar ik constateer wel dat hier een schone taak weggelegt zou zijn om die eens in aktie te laten komen.Ik hoop als ik in een forum post een serieuse discussie te krijgen , waar iedereen op een nette en correcte manier met elkaar omgaat, als jij het forum ziet als een manier om te schofferen en te beledigen so be it.
De meeste mensen die zich op een forum op zo'n manier uitlaten zijn vaak irl te schijterig ,

mvg Frank


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-26 - 23:39:08 send message to tonnl

Frank

Ook ik reageer erg fel op argo, dat heeft een reden die ik nu niet zal herhalen. Op alle andere bezoekers wordt hier over het algemeen bijzonder positief gereageerd gelukkig.
De sfeer is normaal gesproken erg goed hier en de kwaliteit van de tips is vaak erg hoog.
Groeten, Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-27 - 06:45:49 send message to Niltava

Frank
quote
, waar iedereen op een nette en correcte manier met elkaar omgaat


Je bedoeld het goed. Echter degenen die je nu steeds verdedigd zijn zelf over het algemeen nu niet echt genuanceerd, en net en correct.
Het is ook niet voor niets dat andere hier normaal zeer beschaafde mensen zo nu en dan uitschieten.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-27 - 09:14:54 send message to ParkietenPeter

Frank,

Ik moet je zeggen dat deze discussie nog best meevalt. Het is ook nog zo, en dat valt op, dat degenene die zich assertief opstelt na een confronterende reactie het laat afweten. Dit is niet de eerste keer. Het gebeurd wel vaker dat hier een vuurtje aangewakkerd wordt en hij het dan gewoon laat branden. En van wind veranderd.

quote
als jij het forum ziet als een manier om te schofferen en te beledigen so be it.


Daar is het forum ook niet voor bedoeld (zwart/wit), maar het kan niet zo zijn dat als de een een opmerking maakt de ander het maar over zich heen moet laten gaan. Daarom mag gediscussieerd worden. Soms getuigd dit van grootheid, maar er is een tijd van zwijgen en een tijd van spreken.

Daarbij komt dat beide "partijen" geen blad voor de mond nemen. En wie kaatst moet de bal verwachten. Soms is het beter om zoals al geschreven was als het antwoord gegeven is en de discussie dwaalt af. So be it.

Probeer er niet altijd tussen te komen als een scheidsrechter is mijn advvies. Jan, Agabird, houdt de discussies best in de gaten. Daarbij heeft hij ook wel hulp. Als het te erg wordt weten degene die hij hiervoor gevraagd heeft de weg wel te vinden.

Het zou wel goed zijn om deze discussie verder af te sluiten omdat er in de laatste reacties toch alleen maar van sommigen, neem het niet te streng, huichelachtige uitspraken staan.

Groetjes en wijsheid
wink ;) Peter




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede