Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > TIP"S, HANDIGHEIDJES & WEETJES RONDOM DE VERZORGING Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-25 - 15:43:09 send message to paintim

Beste Niltava,
Hetgeen ik hier op het forum schrijf is gebaseerd
op mijn ervaringen in de kanariekweek.
Daarin is het gewoon belangrijk,dat je goedvoerende poppen hebt. Zelf heb ik destijds meerdere bijprodukten getest,die mij werden aangeboden.In het begin had ik het gevoel,dat van sommige produkten de jonge vogels sneller groeiden.Niets was minder waar. Ik liet het betreffende bijprodukt weg en er was helemaal geen verschil.Toen ik op een gegeven moment een paar zeer goed voerende poppen had,die bijna uitluitend gepelde haver voerden,groeiden de
jongen als kool.
Dus hang ik er gewoon nog een bakje gepelde haver bij.Voor het geval dat.
Vr.groeten


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-25 - 18:09:51 send message to tonnl

Leuk, weer eens zo'n betweter op het forum, altijd leuk voor de sfeer. sad :(
Zet deze discussie gezellig voort in een nieuw topic, zodat gewone liefhebbers die kunnen overslaan. Dit topic gaat over tips.
Ton.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-03-25 - 19:32:54 send message to goulds

Om verveling tegen tegaan kun je een veger van Blik&veger ondersteboven ophangen(wel een schone) daar kunnen ze naar hartelus aan plukken en laten andere vogel metrust.

Wasknijpers:

Wanneer je broedkooien heb kun je via een wasknijper nestmateriaal in de kooi aanbieden,heb je eitjes of jongen geef die kooien een bepaalde kleur wasknijper bv
witte voor nest materiaal,blauw voor eitjes,rood voor jongen.In een opslag heb je overzicht als je meerdere kooien hebt.

tot zover
grt Noel


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-25 - 20:49:06 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Noel,
Heel goede tips.
Met knijpers kan je ook stukken broccoli ophangen.
Gewoon een tip van een kanarieliefhebber.

Vr.groeten van
Antoni


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-03-25 - 21:49:20 send message to dooren

Hoewel de kans klein is, denk ik persoonlijk dat je met wasknijpers wel moet opletten. (ik hoop dat je dit niet persoonlijk opvat Antoni)

Als het laatste stukje etenswaar eruit valt of wordt aangepikt is het niet te hopen dat dan net toevallig een teen op de verkeerde plaats staat.

Dan zal men vlug ter plaatse moeten zijn, anders loopt dit verkeerd af voor de vogel in kwestie.

Laat ik het zo zeggen: het is net geen muizenklem.
Gert


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-03-26 - 14:12:59 send message to goulds

Die kans is zeer zeer klein,daar er in de meest gangbare wasknijpers een V-vorm zit in uiteinde de druk staat dus op een opp. van pakweg 3mm daarbij komt dat wasknijpers niet zo'n krachtige tegendruk leveren als muizenklem.

Maar als je je er niet gerust bij voelt,bij welke tip dan ook ,doe het dan niet.

Tip: Knip bij een te driftige man de buitenste vleugelpennen van 1 vleugel dit vertraagd de man en pop heeft meer kans te ontsnappen.Niet doen bij vogels die nog op TT moeten.(er zijn vogels die meerdere jaren aan tt's mogen deelnemen)

Als je vogels gaat ringen van moeilijke nestverstoring gevoelige vogels wrijf dan je handen vantevoren goed door je zaadmengeling dit verlaagd je lichaamsgeur aan je handen.

grt Noel


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-03-26 - 14:16:53 send message to goulds

Plaats vogels die in vrije natuur kort aan de grond broeden ook thuis in kweekhok laag aan de grond en vice versa.

grt Noel


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-27 - 15:40:51 send message to paintim

Beste Gert,
In de eerste plaats wilde ik je zeggen,dat ik een op-of aanmerking niet persoonlijk opvat.We zijn allemaal vogelliefhebbers en hebben het beste met de vogels voor.

Die knijper en broccoli wordt veel toegepast in Spanje. Je kan bij die kanariekwekers geen kooi zien of er hangt wel een knijper met een stronk broccoli.
Gert heeft volkomen gelijk als hij wijst op het feit,dat er nare dingen kunnen gebeuren als je de broccoli tot het laatste stukje laat oppeuzelen.Niet doen dus en tijdig weghalen.
Vr.groeten
Antoni


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-03-31 - 18:29:09 send message to themaster81

Wat geweldig dat er zoveel reactie op m'n opgestarte toppic gekomen is! LEUK MENSENhappy :)GA AUB ZO DOOR MET T GEVEN VAN TIPS!!

-RING JE VOGELS NET VOORDAT HET DONKER WORDT IN JE HOK! DAN HEB JE MINDER KANS DAT DE POP DE RING ZIET ALS NEST VUIL!! EN DUS JE JONGEN UIT HET NEST KAN GOOIEN!!

-GEBRUIK BIJ BIJVOORBEELD KANARIE'S IN BROEDKOOIEN GEEN BEUKENSNIPPERS OP DE GROND, ZE SLEPEN DEZE VAAK MEE HET NEST IN EN KUNNEN DUS ZO DE EIEREN MAKKELIJK BESCHADIGEN....(GEBRUIK BIJV. ZAAGSEL)

Martijnwink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-01 - 00:15:58 send message to tonnl

Ja, inderdaad heel leuk onderwerp en al heel wat handige weetjes gezien.

Over zaagsel.. dat stoft nogal, ik gebruik fijne korrels van witte molen, micro heet het geloof ik.
Stoft nauwelijks en blijft erg lang schoon en droog.
Ton.


roucky
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2006-04-01 - 14:09:17 send message to roucky

onze twee kanaries zitten in een binnenvolière - het is niet om echt mee te kweken, maar jonge vogeltjes lijken ons toch wel wat - we hebben er echt geen idee van welk nestmateriaal ze graag gebruiken - bij de dierenwinkel gaven ze als advies van die kokos vezels en dan die vezels gewoon op de bodem van de kooi leggen - dat lijkt me toch niet echt hygienisch -hoe kan ik dit nou het beste het nestmateriaal aanbieden en welk nestmateriaal?


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-04-01 - 15:37:07 send message to goulds

Voor kanaries kun je beste een kantenklaar touwnestje geven in traliekastje of kanariekorfje,eventueel wat sisal(witte draadjes)

Kokosvezel is meer voor tropensoorten.



themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-04-01 - 16:56:25 send message to themaster81

Je kunt inderdaad een kant en klaar kokosnestje gebruiken, maar de vogels kunnen wat drang hebben tot het bouwen van een nest, je kunt eventueel ook (HEEL VEEL GEBRUIKT) SHARPIE geven, dat zijn kleine dunne witte draadjes! Dan hoef je geen kokos nestje eronder te leggen.

-Ohh ja hou die kokos nestjes wanneer je ze gebruikt GOED SCHOON! ze kunnen namelijk bloedluis aantrekken.....wink ;)

Martijn


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-04-25 - 13:38:26 send message to themaster81

Meng voor de variatie wat universeelvoer door je eivoer heen, en voeg er evt. wat lijnzaadolie aan toe voor de smaakt!

Dit komt ook het verenpak ten goede!


kanarievogel
Oud Lid
Posts :117

Oud Lid
2006-04-25 - 13:50:30 send message to kanarievogel

geef nooit vochtig groenvoer
steeds goed afdrogen

ik gebruik ook appelazijn in het badwaterwink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 106 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede